You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Ik denk dat je nog wat warmer moet, minimaal 120 graden om wat te kunnen bewegen. Kan je het niet op de boot op zn plek spannen, gewoon koud?
Sommige delen kan je verkijken en hopen dat het recht blijft. Er zitten ook delen bij die bijvoorbeeld een kist worden. Tja, met kromme delen is dat geen gezicht.
120 graden zou met de oven moeten kunnen, en dan gewicht erop om het recht te krijgen..
Is een optie, ga ik proberen.
Meer tips altijd welkom
120 graden zou met de oven moeten kunnen, en dan gewicht erop om het recht te krijgen..
Is een optie, ga ik proberen.
Meer tips altijd welkom
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Ondertussen diverse experimenten uitgevoerd met de oven, maar helaas, resultaat is tot nu toe nihil.Jampot007 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 19:17:
Ik denk dat je nog wat warmer moet, minimaal 120 graden om wat te kunnen bewegen. Kan je het niet op de boot op zn plek spannen, gewoon koud?
Rond de 120-125 graden wordt het materiaal week, en is daardoor relatief makkelijk te vormen.
Zet je er echter een gewicht op en laat je de handel afkoelen, dan is het materiaal alsnog krom getrokken...
Enige wat je zou kunnen doen is proberen om het zo langzaam en gelijk mogelijk te laten afkoelen. Bijvoorbeeld door het in de oven met gesloten deur te laten liggen totdat die helemaal koud is.
Gaat lastig worden om ze recht te krijgen. Want er zitten spanningen in het materiaal om deze eruit te krijgen moet je ze verwarmen. eigenlijk verder dan recht buigen dus niet vlak maar zorgen dat het gebogen de andere kant op is.
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future
Dat heb ik al gedaan, langzaam laten afkoelen. Maar nog steeds krom, met name bij de randen is het sterk aanwezig.sjaakwortel schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 19:27:
Enige wat je zou kunnen doen is proberen om het zo langzaam en gelijk mogelijk te laten afkoelen. Bijvoorbeeld door het in de oven met gesloten deur te laten liggen totdat die helemaal koud is.
Toch waren ze ooit recht en zijn er op de een of andere manier spanningen ingekomen....Gaat lastig worden om ze recht te krijgen. Want er zitten spanningen in het materiaal om deze eruit te krijgen moet je ze verwarmen. eigenlijk verder dan recht buigen dus niet vlak maar zorgen dat het gebogen de andere kant op is.
Lastige met verder buigen dan recht: er zitten op sommige stukken meerdere krommingen (golf patroon zeg maar).
Zie dat maar eens goed te krijgen

Pagina: 1