Ik heb zojuist een mailtje van mijn opleiding gehad waarin het volgende staat:
Wat is precies het probleem als mail wordt doorgestuurd vanuit mijn schoolaccount naar mijn eigen adres?
Mocht het zo zijn dat ik die optie aanzet, is het dan mijn eigen verantwoordelijkheid als er iets fout gaat qua privacy?
Doorsturen is een opt-in instelling, dus het is niet zo dat dat automatisch voor je wordt gedaan. Met de wijziging zou dat dus ook niet meer gelden.
Ik heb zelf bijzonder weinig zin om alleen voor mijn communicatie met school Outlook te installeren, en mijn groep deelt die mening voor een groot deel. Is dit iets wat ik zou kunnen aanvechten?
Ik vind het eerlijk gezegd erg vaag dat er vanuit privacywetgeving maar één programma mag worden gebruikt.Beste student,
Vanaf 17 juni 2020 zijn je HAN-mail, HAN-agenda en HAN-contacten alleen nog in Microsoft Outlook te openen en te beheren. Je kunt de Microsoft Outlook applicatie op je PC, laptop, tablet of telefoon gebruiken of Outlook via het web openen. Het is niet meer mogelijk andere mail- of agenda-applicaties te gebruiken. Ook het automatisch doorsturen van inkomende mail naar een ander mailaccount is per 17 juni niet meer mogelijk.
De wettelijke eisen (onder andere de Algemene Verordening Gegevensbescherming, oftewel AVG) en recente beveiligings- en privacy-incidenten in het nieuws, zijn reden om tot deze aanscherping te komen. De HAN heeft geen verwerkersovereenkomst met aanbieders van andere mail- of agenda-applicaties dan Microsoft Outlook. Zonder verwerkersovereenkomst is de veiligheid van de gegevens in de applicatie niet gegarandeerd.
De HAN wil met het enkel toestaan van Microsoft Outlook onze gegevens en de privacy van onze studenten en medewerkers beschermen.
Wat is precies het probleem als mail wordt doorgestuurd vanuit mijn schoolaccount naar mijn eigen adres?
Mocht het zo zijn dat ik die optie aanzet, is het dan mijn eigen verantwoordelijkheid als er iets fout gaat qua privacy?
Doorsturen is een opt-in instelling, dus het is niet zo dat dat automatisch voor je wordt gedaan. Met de wijziging zou dat dus ook niet meer gelden.
Ik heb zelf bijzonder weinig zin om alleen voor mijn communicatie met school Outlook te installeren, en mijn groep deelt die mening voor een groot deel. Is dit iets wat ik zou kunnen aanvechten?