IBM 45GB met bad sectors, terug sturen?

Pagina: 1
Acties:

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:13
Ik heb mij DTLA-307045 nu 7 maanden, na 4 maanden kreeg ik de eerste bad sectors. Omdat ik geen zin/tijd had om 45GB te backuppen heb ik het nog even aan gekeken. Kreeg echter steeds vaker last van vastlopers en heb de hele HD leeg gehaald. Toen opnieuw geformateerd en liep tegen ruim 1,5MB aan bad sectors :( aan versprijd over de hele schrijf (18%/36%/54%/72%/91%).

Heb IBM gebeld en die adviseerden DFT te draaien. DFT geeft aan dat ik bad sectors had (duhh) en dat "disk erasor" gedraaid diende te worden. Nu heeft die disk erasor alle badsectors verwijderd, maar ik vertrouw die HD voor geen meter meer.

Ik heb IBM weer gebeld en na wat zeuren zeggen die dat ik hem terug kan sturen, en dat ze hem zullen onderzoeken. Maar de HD is nu week in orde, geen bad sectors. Heeft het nu wel zin om hem terug te sturen?

Alvast bedankt.

Gr Waslijn.

Verwijderd

Ik zou 'm zeker terugsturen omdat er wel meer problemen met deze serie zijn... verder geen vreemde geluiden gehoord?

• waslijn
Ja heb al die rampverhalen over deze versie al gelezen.

Bij die bad sectors hoorde je wel rare geluiden (tijdens formateren/scandisk). Voor de rest geen vreemde geluiden.

Maar als ik hem terug stuur en ze zien geen bad sectors, dan geven ze toch geen nieuwe?

Verwijderd

Die zien ze wel, want die bad sectors zijn er nog wel degelijk!
Het enigste wat DFT heeft gedaan is die bad sectors markeren zodat ze niet meer gebruikt worden en ruimte uit de reserve sectoren, die hier speciaal voor bedoeld zijn, gebruiken om het weer aan te vullen... Hierdoor lijkt het dat de bad sectors verdwenen/gerepareerd zijn.

In feite heeft trouwes elke hd wel een paar bad sectors vanuit de fabriek, daarom bestaan die reserve sectoren ook. Hierdoor lijkt het voor de kopers alsof de schijf gewoon 100% goed is, terwijl dat in feite vrijwel onmogelijk is. Maar dat zijn dingen die de meeste mensen niet willen weten ;)

• waslijn
thnx,

dan stuur ik hem voor de zekerheid maar terug.

Verwijderd

Als ik jou was zou ik trouwes ook gelijk proberen een 60GXP met wat bijbetaling te krijgen... dan ben je ook gelijk van die eventuele problemen af.

Ikzelf ga binnenkort ook mijn IBM dtla-307045 verkopen en een 60GXP kopen, ookal doet hij het al een half jaar goed. Ik ben er namelijk scheitziek van om bij elk raar geluidje gelijk rechtop te zitten met het idee "nu gaat hij kapot" terwijl het slechts een aanlopend fannetje ofzo blijkt te zijn. En IDE Guardian zegt nu al aan de hand van de Spinup time van m'n hd dattie op 17 januari 2002 ongeveer kapot zal gaan. Dus tijd om 'm te lozen :+
Pagina: 1