Bizarre advertentie bij andere telefoon, afluisteren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:42
Beste tweakers,

Gisteren had ik toch wel een eigenaardig dingetje meegemaakt.
Was met mijn vriendin een aankoop aan het bespreken van een klein toestelletje.
Ik was er wat over aan het googelen via mijn smartphone en heb daarna een winkel gebeld ivm voorraad.

Opzich niks aan de hand maar s'avonds leest mijn vriendin haar facebook en krijgt ze het exacte artikel+webshop te zien als advertentie in haar facebook tijdlijn. Nochtans had zei hier niet op zitten googelen ..

Is hier enige logische verklaring voor wat dit voelt toch een beetje dubbel aan :9

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Jullie zaten beide op dezelfde Wifi verbinding en de advertentie werd op basis van IP adres getoond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knetterhard
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 14:52

Knetterhard

Dedicated

Zelfde IP waarschijnlijk ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:58
Je hebt gewoon de productpagina van dat toestel op die webshop bekeken vanaf jouw ip adres. Wat wil je nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:42
Ok top, dacht ik al maar wou het zeker weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:57
Ik heb het ook vaker, als ik bijv een foto stuur van mijn nieuwe koptelefoon of trainingspak naar een vriendin. Krijgt zij opeens allemaal koptelefoon recommendations en ajax pakken te zien. Ik denk dat er wel iets gaande is met die combinatie Whatsapp / Facebook. Heb het soms zelfs als we in de ruimte iets bespreken, dat het een dag later opeens op alle websites als reclame opduikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Mensen beweren nog wel eens dat Facebook, Google, etc. mensen afluisteren via hun smartphone om zo relevante advertenties aan te bieden. Dit is echter nooit aangetoond en vaak zijn er andere logische verklaringen te vinden, zoals hierboven aangegeven.

Zie ook: Deze is voor iedereen die denkt dat Facebook je afluistert

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansen90
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03 16:55
Vaak krijg ik vooral nadat ik iets gekocht heb nog een tijd lang advertenties te zien van dergelijke producten. Meestal troost ik mijzelf dan met de gedachte dat ze in ieder geval nog niet zo goed zijn dat ze doorhebben dat ik het al heb en die advertentie geen zin meer heeft..

12x400WP West Fronius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:20
een semi-topic-kick, maar vandaag was al de 3e keer dat m'n vrouw dit overkomt;

Deze keer was ze een boek aan 't lezen en stuurt een screenshot daarvan en vervolgens de volgende tekst naar mij in Whatsapp
"Maar inderdaad die heeft van schaafwondjes etc minder last" en kijkt vlak daarna op facebook en krijgt opeens reclames van Hansaplast

Al 2x eerder dit jaar bewust mee gemaakt dat ze iets naar me stuurde in Whatsapp en vervolgens daarover reclames ziet in facebook.

Kan natuurlijk zijn dat die reclames extra opvallen, maar het geeft me wel twijfels hoe gescheiden het in de praktijk nu echt is bij facebook/whatsapp...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Misschien goed om bijv dit boek eens te lezen over kansberekening.
Jansen90 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:07:
Vaak krijg ik vooral nadat ik iets gekocht heb nog een tijd lang advertenties te zien van dergelijke producten. Meestal troost ik mijzelf dan met de gedachte dat ze in ieder geval nog niet zo goed zijn dat ze doorhebben dat ik het al heb en die advertentie geen zin meer heeft..
Dergelijke acties maken het voor mijn gevoel inderdaad onwaarschijnlijk dat "men" echt meeluistert :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1