Hoi Tweakers!
Momenteel ben ik me aan het verdiepen in een nieuw game-systeem. Ik heb al wat builds op YouTube bekeken en hier op het forum en ben hierop uitgekomen. Dit leek mij qua prijs/kwaliteit een mooi systeem, maar ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Allereerst wil ik er mee gamen. Ik zal hieronder een lijstje zetten met games die ik er vooral mee zou willen spelen. Verder wil ik er (hobbymatig) mee kunnen werken met Photoshop en Premiere. Gamen wil ik op hoge settings, 1440p.
De games:
• Assassins Creed
• GTA 5
• Red dead redemption 2
• Cities Skylines (met veel mods, vandaar hoge RAM)
• Anno 1800
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik kwam zelf rond de €1350 uit excl beeldscherm, toetsenbord etc.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik kom van een laptop af en dit zal m'n eerste desktop worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang de componenten maar niet lelijk zijn. Het hoeft niet vol te zitten met RGB maar een bruine fan in een zwarte build liever niet. RGB fans zijn wel leuk tho.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst vrij stil en de mogelijkheid om USB C en usb 3.x aan de voorkant aan te sluiten.
Ga je overklokken?
Als dit relatief makkelijk gaat en veel opleverd. Als het weinig opleverd laat ik het liever standaard.
Wat verwacht je van ons?
Mijn vraag is of jullie iets zouden veranderen aan mijn build en of het allemaal compitabel met elkaar is. Als er ergens flink op bespaard kan worden zonder veel in te leveren op prestaties zou dat ook fijn zijn.
Verder had ik dit beeldscherm gezien: pricewatch: Dell S3220DGF Zwart
Is dit een scherm dat goed aansluit op de build? Het heeft geen G-sync, maar schermen die dit wel hebben zijn vaak een stuk duurder. Is die meerprijs het waard? Het liefst heb ik trouwens een 27-31 inch scherm.
Verder vroeg ik mij af of dit wel het juiste moment is om een pc te bouwen. Is jullie ervaring dat de prijzen erg omhoog geschoten zijn voor veel producten, of valt dit mee?
Momenteel ben ik me aan het verdiepen in een nieuw game-systeem. Ik heb al wat builds op YouTube bekeken en hier op het forum en ben hierop uitgekomen. Dit leek mij qua prijs/kwaliteit een mooi systeem, maar ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Allereerst wil ik er mee gamen. Ik zal hieronder een lijstje zetten met games die ik er vooral mee zou willen spelen. Verder wil ik er (hobbymatig) mee kunnen werken met Photoshop en Premiere. Gamen wil ik op hoge settings, 1440p.
De games:
• Assassins Creed
• GTA 5
• Red dead redemption 2
• Cities Skylines (met veel mods, vandaar hoge RAM)
• Anno 1800
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik kwam zelf rond de €1350 uit excl beeldscherm, toetsenbord etc.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik kom van een laptop af en dit zal m'n eerste desktop worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 175,- | € 175,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2070 WindForce 2X 8G (rev 3.0) | € 448,- | € 448,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H510 Zwart | € 73,89 | € 73,89 |
| 1 | Netwerkadapters | Gigabyte GC-WBAX200 | € 37,99 | € 37,99 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 60,87 | € 60,87 |
| 1 | Ventilatoren | Corsair LL120 RGB LED (3-pack), 120mm | € 91,- | € 91,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | € 160,- | € 160,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 107,50 | € 107,50 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 129,91 | € 129,91 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.393,16 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang de componenten maar niet lelijk zijn. Het hoeft niet vol te zitten met RGB maar een bruine fan in een zwarte build liever niet. RGB fans zijn wel leuk tho.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst vrij stil en de mogelijkheid om USB C en usb 3.x aan de voorkant aan te sluiten.
Ga je overklokken?
Als dit relatief makkelijk gaat en veel opleverd. Als het weinig opleverd laat ik het liever standaard.
Wat verwacht je van ons?
Mijn vraag is of jullie iets zouden veranderen aan mijn build en of het allemaal compitabel met elkaar is. Als er ergens flink op bespaard kan worden zonder veel in te leveren op prestaties zou dat ook fijn zijn.
Verder had ik dit beeldscherm gezien: pricewatch: Dell S3220DGF Zwart
Is dit een scherm dat goed aansluit op de build? Het heeft geen G-sync, maar schermen die dit wel hebben zijn vaak een stuk duurder. Is die meerprijs het waard? Het liefst heb ik trouwens een 27-31 inch scherm.
Verder vroeg ik mij af of dit wel het juiste moment is om een pc te bouwen. Is jullie ervaring dat de prijzen erg omhoog geschoten zijn voor veel producten, of valt dit mee?