Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escovan|IA2
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 27-11-2020
Ik zoek een?
Monitor voor mijn primaire desktop op een bureau in mijn studio. Ik zal er ongeveer 70cm vanaf zitten met mijn ogen en hem 10 uur per dag gebruiken.

Wat is je budget?
Hij mag niet veel meer dan 350 euro kosten.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zit te kijken naar de types van LG maar een IIyama of Samsung zou ook kunnen als het binnen de prijs past. In de "Gerelateerd producten" heb ik 2 monitors uitgekozen binnen mijn budget. Je mag daar commentaar op geven of een nieuwe suggestie doen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik gebruik hem als primaire desktop monitor op de 1e verdieping van mijn huis, in een omgeving waar het licht gedimd is / gordijnen voor de ramen. Ik gebruik hem intensief, en lang. Ik draai Ubuntu Linux Studio en heb een GTX 660 Ti videokanon om er aan te hangen. Het plan is om de huidige twee monitoren (2x 1920x1080 van verschillende merken. ) te vervangen door 1 groot scherm met een veel grotere resolutie.

De vraag is:
4K doen? Of een UltraWide scherm doen? Ik ben natuurlijk gewend aan een breed scherm met mijn huidige 2 monitoren, maar 1 dik 4K-scherm zou ook wel misschien toekomstbestendiger zijn en meer met de standaarden overeenkomen. Ik heb geen UltraWide 4K scherm voor dit budget kunnen vinden helaas.

De 2 waartussen ik nu twijfel zijn:
LG 34Wk650-W
en
LG 32Uk550-B
Dank u voor uw tijd en aandacht! O-)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:03
De kleinere van de 2 heeft betere beeldkwaliteit. Gezien je zegt dat je 10 uur per dag erachter gaat zitten neem ik aan professioneel. Dan is betere beeldkwaliteit handiger dan groter scherm.
Voor rest zullen beide schermen prima zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escovan|IA2
Ik moet misschien even benadrukken dat ik veel browsers, chatvensters en video (YT of Netflix) naast elkaar wil kunnen gebruiken. Het rangschikken in het OS lukt me wel denk ik, daar is Ubuntu wel handig in. Maar wat ik nu dus op 2 schermen doe, wil ik zo goed mogelijk vervangen door 1 mega scherm.

En @99ruud99 bedankt dat je inschat dat het professioneel is, maar dat is het voornamelijk niet ;) (Al kan die omstandigheid snel veranderen.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:29
Heb zelf een 34" ultrawide (niet van LG, maar van Samsung) en ik vind dat prettiger werken dan een 16:9 4k scherm. Juist het naast elkaar zetten van schermen lijkt op een ultrawide (naar mijn mening) iets natuurlijker te gaan. Een nadeel van het 34" is dat het geen curve heeft. De randen van de scherm zijn dan soms best ver weg.

[ Voor 18% gewijzigd door Poltergeist op 06-05-2020 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:03
Oke, dan ga voor de ultrawide, zodat je makkelijk tabs NAAST elkaar kan hebben :)
Weet je zeker dat je dan niet liever 2 schermen hebt ? :P (1 groot en 1 klein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escovan|IA2
Tja, daar denk ik nog even over, het zou ook 4K + 1 FullHD kunnen worden, en daar is dit topic voor dus... Als ik zo'n UW haal, wil ik eigenlijk niet NOG een scherm er naast. Moeilijk moeilijk. Ik heb maar 1x per jaar vakantiegeld.
Edit:
Kan dat trouwens wel op die videokaart? 4K+FullHD? Lijkt me krap worden...

[ Voor 15% gewijzigd door Escovan|IA2 op 08-05-2020 08:59 ]

Pagina: 1