Toon posts:

Standaard Voltage AMD !,2 GHz???

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Effe snel maar is dat nu 1,7 of 1,8????

HIj loopt bij mij op 1,8 default maar ik hoor van andere dat 1,7 ook voldoende is??

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 14:22

JF_

Ik zit me ook verrot te zoeken... Mijn T-bird 1200/266 op een MSI K7T-turbo loopt volgens PChealth-readings op 1.81V. Ik kan op de AMD-site absoluut niets vinden over de default core-spanning, maar volgens mij zou 't 1.75V moeten zijn.
Dit kreng wordt gloeiend heet op 1.8 (63C onder 100% load), en elk tikkie dat de spanning omlaag mag scheelt weer een paar watt aan warmte :-) Elke 0.05V scheelt zo'n 3 a 4W, dus toch minimaal twee graden :-)

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 14:49
jah, ik was ook op zoek naar het standaard voltage van m'n tb 1,2. Ik dacht dat het 1,75V is, maar weet dit niet zeker. Met de voltage op auto in de bios krijgt m'n cpu volgens pc-alert 3 1,79V. Zou dus best 1,75V kunnen wezen.

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 14:34

Tenesmia

First Sergeant

Mijn T-bird 1.4 Ghz loopt default op 1,75 volt , maybe that helps ;)

Ad Astra Per Aspera

• durkagain
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-04 16:38
voor een Athlon 1 GHz+ is standaard het 1.75V.
Alleen een MSI K7T turbo vertaalt een setting in een hoger voltage. Tenminste dat was zo bij een maat van me.
Je zou um op 1.65V op 1.7V kunnen zetten, zodat ie op 1.75V loopt.
En over die hoge temp. tsja het is een K7T Turbo die wil nog wel es teveel aangeven dat ie in werkelijkheid is. Ook dit hebben 2 maten van me. Als je niet zeker weet of dat de echte temp, test dan die proc es ff op een andere merk mobo bij een vriend ofso en kijk hoe heet ie dan wordt.

Maar ik zeg altijd maar, zolang de proc stabiel loopt moet je je niet teveel van de temp aantrekken. Als ie te heet wordt loopt is wel vast...
Tenzij je extreem koelt en extreem hoog klokt. Als dan de koeling niet goed werkt kan ie wel es doorkfikke.

Verwijderd

Topicstarter
THanks!!!!

Sluiten maar!!! :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Dan doen we dan maar, want dit is een Search vraag ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.