Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Aangezien de prijs voor een PNY GeForce RTX 2080 Super 8GB Blower zo'n 150-200 lager is dan gemiddeld (deze kaart koop je nieuw rond de € 600,00) vroeg ik mij af of er Tweakers zijn die positieve of negatieve ervaringen hebben met deze kaart?

Ik kan er bar weinig over vinden via Google maar overweeg serieus om deze kaart aan te schaffen.

Hoor graag jullie mening/ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:41

br00ky

Moderator Harde Waren
Tja een blower is een blower, wat valt daar meer over te zeggen? Is er, naast het prijsvoordeel, een specifieke reden dat je een stofzuigermodel wilt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
Ik zou zoiets alleen halen wanneer ik met waterkoeling aan de haal ging omdat de koeler er dan sowieso afgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Knee-Buckler schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:41:
Ik zou zoiets alleen halen wanneer ik met waterkoeling aan de haal ging omdat de koeler er dan sowieso afgaat.
Idem, of bij een case waar de airflow moeilijk te reguleren is/SLI setup met een normale gpu koeler. Maar anders idd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
De enige rede dat ik naar de kaart keek was idd het enorme prijsverschil...
Weer wat geleerd, was me niet bewust dat blower koeling als dusdanig slecht/hinderlijk wordt ervaren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
ApOE schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:50:
De enige rede dat ik naar de kaart keek was idd het enorme prijsverschil...
Weer wat geleerd, was me niet bewust dat blower koeling als dusdanig slecht/hinderlijk wordt ervaren!
Maken echt een hels lawaai...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 19:19

immetjes

HIER is BERN-E

Waar zie je deze kaart voor €600,-.?

In de pricewatch rond de €800,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
Ze worden her en der voor deze prijs aangeboden, zie bijv. bij deze winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:05

Thomg

Aww yiss

Met een pricewatch: Arctic Xtreme IV misschien...
Moet je wel de mouwen willen opstropen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 14:51
Ik heb er een besteld voor 575. Gewoon een goede deal denk ik. Maak vaak gebruik van een koptelefoon en mijn kast heeft een goede airflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Even afgezien van alle kritiek die je op blower kaarten kunt hebben is het wel apart dat deze PNY kaarten nu opeens met zo'n grote korting op de reguliere winkelprijs worden aangeboden. De goedkoopste shop in de Pricewatch vraagt momenteel €807, dus dat is een flink verschil.

Ook op V&A vind ik al drie recente advertenties voor een nieuwe PNY RTX 2080 Super voor tussen de 575 en 600 euro.

Waarom alleen bij PNY deze afprijzing van de RTX 2080S blower-style?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoelMakers1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-08 10:30
Ik vind het persoonlijk een beetje "Too good to be true" maar het zijn we kaarten die door hun Blower koeler misschien minder gewild zijn? Wat ik terug kan lezen uit de reviews (amazon) word deze kaart ook enorm heet vanwege deze koeler.

https://tweakers.net/gallery/389699/aanbod/ Cobesu lijkt ook actief te zijn op tweakers met meer dan genoeg goede reviews alleen staat deze 2080 niet via hun te koop via tweakers.

Ik zou persoonlijk voor een goed gekoelde 2070S gaan, praktisch dezelfde performance als een 2080 maar veel stiller en koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
NoelMakers1 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 02:37:
Ik vind het persoonlijk een beetje "Too good to be true" maar het zijn we kaarten die door hun Blower koeler misschien minder gewild zijn?
Waarschijnlijk.

Voor het 'too good to be true', wanneer het een individuele verkoop was geweest zou ik hetzelfde zeggen, maar aangezien het via een winkel gaat...
Ik heb een tweetal jaar geleden ook een rx580 Pulse 8gb op de kop getikt, vér onder de winkelwaarde, maar wel via een winkel. Als ik het me goed herinner was het £115.
Ik draai hem nu nog en er is niets mis mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 14:51
Net Time spy gedraaid en de score van 11400 is netjes icm met een 4770k. 73 graden max. Geluid niet meer dan de Titan GTX die ik hiervoor had. Ben er blij mee.
Pagina: 1