Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KINGSJONNIE
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-09 20:43
Hallo,
Ik zou graag willen weten wat een van de slechtste webcams is. Het liefst iets van 144p en 30fps als dat kan. Als het maar een zo'n laag mogelijke kwaliteit is. Natuurlijk moet ik hem nog wel kunnen kopen. Delaytje mag er ook wel inzitten.
Met vriendelijke groet,
Sjonnie ;)

Beste antwoord (via KINGSJONNIE op 09-05-2020 17:44)

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-09 14:14
Een andere route: zelfs mijn oudste webcam (zo'n Philips Tuocam uit het Windiws XP tijdperk) geeft haarscherp beeld. Er zijn twee routes die je kunt volgen:

1. Je zorgt dat de lens flink vuil wordt.

2. Je koopt gewoon een willekeurige webcam en doet het volgende:
- Installeer OBS studio (open source, gratis, https://obsproject.com/ ) plus OBS Virtualcam ( https://obsproject.com/forum/resources/obs-virtualcam.949/ )
- Voeg je beeld van je gekochte webcam als bron toe.
- Doe allerlei magic om het beeld te manipuleren (schalen, vaag maken of dingen door laten schemeren voor slechter beeld) in OBS Studio
- Start vervolgens vanuit OBS de Virtual cam om te zorgen dat je het resultaat als webcam bron kunt selecteren in de applicatie waar je het slechte beeld wilt gebruiken.

Om eerlijk te zijn, zijn er vast betere webcams, maar echt zo dramatisch als jij omschrijft, kan ik me niet voorstellen dat het te koop is. Met bovenstaande oplossing, kun je gewoon courante spullen gebruiken, ondersteund door het OS wat je wil (Windhoos, macdrek, Luktnix).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:21
Misschien bij de kringloop :) Anders gewoon wat vaseline op de lens smeren, een stukje kalkpapier er voor plakken en/of de USB poort op 1.1 snelheid forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:58

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@KINGSJONNIE wat had je zelf al gevonden toen je in de pricewatch de meest abominamele specificaties als filter had gekozen? En waarom voldeed die niet?

Aangenomen dat dit topic serieus bedoeld is, we verwachten wel iets meer informatie en eigen inzet.
Wat zoek je precies en wat wil je bereiken? Misschien is je doel op andere manieren voor elkaar te krijgen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-09 14:14
Een andere route: zelfs mijn oudste webcam (zo'n Philips Tuocam uit het Windiws XP tijdperk) geeft haarscherp beeld. Er zijn twee routes die je kunt volgen:

1. Je zorgt dat de lens flink vuil wordt.

2. Je koopt gewoon een willekeurige webcam en doet het volgende:
- Installeer OBS studio (open source, gratis, https://obsproject.com/ ) plus OBS Virtualcam ( https://obsproject.com/forum/resources/obs-virtualcam.949/ )
- Voeg je beeld van je gekochte webcam als bron toe.
- Doe allerlei magic om het beeld te manipuleren (schalen, vaag maken of dingen door laten schemeren voor slechter beeld) in OBS Studio
- Start vervolgens vanuit OBS de Virtual cam om te zorgen dat je het resultaat als webcam bron kunt selecteren in de applicatie waar je het slechte beeld wilt gebruiken.

Om eerlijk te zijn, zijn er vast betere webcams, maar echt zo dramatisch als jij omschrijft, kan ik me niet voorstellen dat het te koop is. Met bovenstaande oplossing, kun je gewoon courante spullen gebruiken, ondersteund door het OS wat je wil (Windhoos, macdrek, Luktnix).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:29

Yucon

*broem*

Zet hem op iets trillends. Een scheerapparaat of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:27

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Eerste generatie Aiptek Pencam.

Brings back memories.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Pagina: 1