Mijn vraag
Bij mijn Panasonic G9 krijg ik in sommige van mijn RAW bestanden (ligt aan de modus) een roze rand onderin. Weet iemand wat dit kan veroorzaken? Ik heb contact gehad met de Panasonic helpdesk en die geven aan dat dit te maken heeft met de RAW conversie. De camera is gloednieuw en ik vraag mij af of dit wel mogelijk is?
Wanneer ik het RAW bestand via Affinity of Luminar convert naar JPEG blijft de roze rand zichtbaar.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Affinity Photo
- Luminar
- G9 met Panasonic 100-400, 45-200
- Verschillende soorten SD kaarten, zou niet het probleem moeten zijn
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Hoe verder ik inzoom, hoe dikker de rand wordt.
- Het gebeurt enkel op de hogere sluitersnelheden en met de elektronische sluiter. SH1/2 en PRE SH1/2.
- Heb meerdere SD kaarten geprobeerd.
- Meerdere lenzen geprobeerd.
- Heb een reset geprobeerd.
Hoop dat iemand mij meer inzicht kan geven hierin. Alvast erg bedankt.
Bij mijn Panasonic G9 krijg ik in sommige van mijn RAW bestanden (ligt aan de modus) een roze rand onderin. Weet iemand wat dit kan veroorzaken? Ik heb contact gehad met de Panasonic helpdesk en die geven aan dat dit te maken heeft met de RAW conversie. De camera is gloednieuw en ik vraag mij af of dit wel mogelijk is?
Wanneer ik het RAW bestand via Affinity of Luminar convert naar JPEG blijft de roze rand zichtbaar.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Affinity Photo
- Luminar
- G9 met Panasonic 100-400, 45-200
- Verschillende soorten SD kaarten, zou niet het probleem moeten zijn
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Hoe verder ik inzoom, hoe dikker de rand wordt.
- Het gebeurt enkel op de hogere sluitersnelheden en met de elektronische sluiter. SH1/2 en PRE SH1/2.
- Heb meerdere SD kaarten geprobeerd.
- Meerdere lenzen geprobeerd.
- Heb een reset geprobeerd.
Hoop dat iemand mij meer inzicht kan geven hierin. Alvast erg bedankt.
:strip_exif()/f/image/Odj6p5MGDen9W47ojQANv4rZ.jpg?f=fotoalbum_large)