Toon posts:

Kingston 60 ns in Soyo VX430?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor een vriend van me kon ik een reepje kingston (dimm) 64 mb, 60 ns op de kop tikken.

Echter ik krijg het niet aan de praat.
Volgens de bios kun je wel 60 of 70 ns geheugen gebruiken.

Het oude geheugen eruit (2x16) en alleen de dimm erin resulteert in "niet opstarten en piepen".

Doen we iets verkeerd of kan het uberhaupt niet?

grt,

B.

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk is dit een enkelzijdig bezette reep, en heb je een dubbel bezette nodig.

Ik had hetzelfde op m'n 430VX chipset moederbord met een 64Mb reep, een 256MB (dubbelzijdig) uit m'n andere pc werd als 64MB herkend.

Let er op dat je bij de 430VX niet boven de 64MB mag uitkomen, wat dan kom je boven de cacheable area uit. Het werkt wel, maar veel langzamer.

Verwijderd

Topicstarter
klopt, tis enkelzijdig.
maar dan zou ie volgens jouw verhaal (256 wordt als 64 herkend) 16 mb moeten herkennen.

Dat doet ie dus ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
sorry...

verkeerd gelezen; dubbelzijdig wordt wel herkend...

• Tele
  • Niet online
Het ligt ook aan het aantal MB's per chip (beetje kort door de bocht maar je snapt em wel), en een aantal andere kenmerken van zo'n geheugenmodule.

Verwijderd

Topicstarter
ok.

Nog een foutje van mijn kant; ik meende me te herinneren dat het enkelzijdig was maar ik hoor net dat het wel dubbelzijdig is, aan een kant een netjes rijtje en aan de andere kant minder chipjes en niet met gelijke afstanden ertussen.

kan het zijn dat dit reepje Žte modernŽ voor die chipset is?

• Tele
  • Niet online
Ik heb ff voor je gezocht, ik hoop dat je Duits goed is:
Der Intel 430VX-Chipsatz kann nur mit DIMM-Modulen umgehehen, die auf 16Mbit Chips aufgebaut sind. Derzeit werden aber fast ausschließlich nur noch DIMM-Module gebaut, die auf einer 64Mbit Struktur oder höher basieren.

Einzige Möglichkeit besteht darin, Module aus der Zeit des Chipsatzes zu verwenden.
(~1996-97)
Dus de module kan inderdaad te nieuw zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ok, dat zou Žm kunnen wezen.

bedankt voor Žt zoeken.
Pagina: 1