Extra RAM voor oude PC familie/bedrijf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• E2max
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-01 19:40
Ik zoek een?
Extra intern geheugen.

Wat is je budget?
Het liefst rond de 50 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Me vader gebruikt het volgende systeem voornamelijk voor werk naast af en toe youtube/muziek/ foto's organiseren, computer. Internetten, Email (veel), Office (word/excel), printen enzovoort.
De computer is vaak erg traag volgens hem en het geduld raakt dan op. Waarschijnlijk is het de RAM. Heeft altijd veel schermen open staan en ram was rond de 3.9 van 4 g. en zag dat schijf C: voor de tijd dat ik op de computer keek op 100% zat. Ik dacht als amateur dat dat Windows is die meer wisselgeheugen op de hardeschijf gebruikt en daarom de pc zo traag maakt.
  • Computer Brand Name: Hewlett-Packard HP Elite 7300 Series MT
  • Processor Name: Intel Core i3-2120
  • Motherboard Model: PEGATRON CORPORATION 2AB5
  • Motherboard Chipset: Intel H67 (Cougar Point) [B3]
  • Row: 1 - 2 GB PC3-10600 DDR3 SDRAM Kingston HP497157-D88-ELFWG
  • Row: 3 - 2 GB PC3-10600 DDR3 SDRAM SK Hynix HMT125U6TFR8C-H9
Rare vond ik dat er 2 verschillende geheugen bankjes inzitten. Laatst eigen nieuwe pc samengesteld en alles wat ik over ram gelezen heb raadt aan om zelfde merk/model te gebruiken.

Wil iemand adviseren welke RAM kit ik in dit systeem kan doen. Max ram is 16g volgens mobo maar misschien is 8g ook al voldoende. Ik dacht hoe meer hoe beter.

Heb hwinfo64 rapport achter de hand mocht er meer info nodig zijn. Vraag voornamelijk om hulp omdat ik geen QVL van het moederbord kan vinden en via zoeken geen vergelijkbare vragen tegen kom op internet. Ook liever gezien de huidige crisis geen gedoe met niet werkende computers of retouren.

Alle reacties

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:13
Dit klinkt meer als een gevalletje upgrade naar een SSD. Voor internet/office gebruik is 8GB tegenwoordig wel lekker, maar zou met 4GB ook moeten kunnen.

Ik zou tweedehands een kitje van 2x2GB DDR3 opsnorren (of als het budgettechnisch niet veel scheelt 2x4GB en dan vervangen). En dan nog een 120~240GB SSD voor het OS en programma's. De hardeschijf kun je gebruiken als dataopslag voor bijv. muziekbestanden.

Geheugen:
https://tweakers.net/gehe...EpPtXqbHNS7RTeWi7U7FFr_QI

SSD:
pricewatch: Kingston A400 2,5" 240GB
pricewatch: Crucial BX500 240GB

[ Voor 36% gewijzigd door NoepZor op 06-05-2020 13:38 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01 15:35

Yucon

*broem*

Het is misschien ook een goed idee om hem op de gevolgen van de open tabs te wijzen. Ik zie wel eens mensen die echt extreem veel tabs open hebben staan. In zekere zin lijken ze zich niet te realiseren dat sluiten ook een optie is.

Verder eens met @NoepZor Een SSD is al snel een hele goede upgrade voor oude beestjes die toch nog niet zo oud zijn dat ze beter met pensioen kunnen.