Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• micha kienhorst
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 29-09-2021
Mijn vraag
...
6 mei 2020 13:02
Ik ben sinds kort voor het eerst zelf een pc in elkaar aan het zetten maar ik stuit op wat problemen, als ik alles heb aangesloten gaan mijn vents wel aan en geven licht (hetzelfde geld voor mijn videokaart) maar als ik mijn monitor aansluit gebeurd er niks en brand er de ene keer constant een rood led streepje op mijn moederbord en de andere keer knipperend

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Mijn hardware is:
Gygabyte b365m H
Sharkoon tg5 behuizing
Intel I5 unlocked 9600kf
Corsair vengeance LPX ddr4 8gb(x2)
Msi geforce gtx 760 (gebruikt)
Coolermaster mwe gold 650W
2x oude 500gb seagate HDD’s met windows van andere computer (vermoedelijk dat dit het probleem is)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- het aansluiten van 1 HDD
-Veranderen van monitor
-ouder moederbord
-opnieuw in elkaar zetten

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat zegt de handleiding van je moderbord over de indicatoren die je noemt? Dat lijkt me de eerste stap.
verder: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Kun je stap voor stap troubleshooten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 11:22

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Mijn gut feeling zegt dat je voeding allicht aan de krappe kant kan zijn.

Je moederbord heeft ook een HDMI aansluiting. Welke HDMI aansluiting gebruik je? Die op je videokaart of je moederbord?

Meh!

• micha kienhorst
De_Koele_Man schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:13:

Je moederbord heeft ook een HDMI aansluiting. Welke HDMI aansluiting gebruik je? Die op je videokaart of je moederbord?
Ik gebruik vga naar vga

• micha kienhorst
Op moederbord😂

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:34
De_Koele_Man schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:13:

Die voeding is nog niet bijna aan de krappe kant. Ruime overkill is het zeker.

De CPU heeft geen ingebouwde videokaart, dus als de monitor aan de VGA aansluiting op het moederbord zit, heb je sowieso geen beeld. Sluit hem aan op je videokaart, eventueel met een DVI>VGA verloopstekkertje.

Daarna kun je kijken wat het ssyteem zegt. Een oude Windows installatie zal sowieso acivatieproblemen hebben en waarschijnlijk werkt er wel meer niet lekker. Een verste installatie is aanbevolen. Voor je dat doet, haal eerst alle schijven di je niet wilt gebruiken er vanaf. Die kun je na installatie weer aansluiten. check dan nog oven of de goede schijf is ingesteld om van op te starten in je UEFI/BIOS.

Addicted to silent computing

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:04

nelizmastr

Goed wies kapot

Je monitor moet aan je videokaart, anders zal hij nooit beeld geven. De 9600KF (waarom een unlocked processor op een bord dat niet kan overklokken?) heeft geen onboard video, en de videokaart stuurt die poorten op je moederbord niet aan ;)

Dus, VGA aan je GTX760 en als-ie dat niet heeft een verloopje ertussen.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• micha kienhorst
nelizmastr schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:29:
[...]

Je monitor moet aan je videokaart, anders zal hij nooit beeld geven. De 9600KF (waarom een unlocked processor op een bord dat niet kan overklokken?) heeft geen onboard video, en de videokaart stuurt die poorten op je moederbord niet aan ;)

Dus, VGA aan je GTX760 en als-ie dat niet heeft een verloopje ertussen.
Ik heb heb aan de praat gekregen
Ben even zeer blij
4 dagen problemen mee gehad en alle hardware is nog heel😁😁
Pagina: 1