Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Vraag
Beste antwoord (via mkleinman op 07-05-2020 08:32)
Daar bij, ligt het nogal aan het toerental wat voor een geluid lagers maken, en hoe ze kapot zijn. Ding draait vrij veel toeren, dan gaat het knarsen zo snel dat het gewoon een zoem word.
Ik vind het wel klinken als een lager.
Alle reacties
Select * from fish
Daar bij, ligt het nogal aan het toerental wat voor een geluid lagers maken, en hoe ze kapot zijn. Ding draait vrij veel toeren, dan gaat het knarsen zo snel dat het gewoon een zoem word.
Ik vind het wel klinken als een lager.
Yes, dat was het eerste wat ik heb gecontroleerd. Trommel draait prima en soepel rond, ook lijkt er geen speling op de trommel te zitten.Zeehond schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 18:48:
Draait de trommel soepel waneer je deze met de hand rondraait?
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Hoorde je het alleen bij de was die je op het filmpje draaide, of vaker?mkleinman schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 19:55:
[...]
Yes, dat was het eerste wat ik heb gecontroleerd. Trommel draait prima en soepel rond, ook lijkt er geen speling op de trommel te zitten.
Wat ook zou kunnen is dat een voorwerp ergens in de wasmachine is gekomen wat daar niet thuis hoort. Alle broekzaken zijn altijd goed leeg en geen vermiste knopen of zo?
Select * from fish
Helaas vaker. Mijn kantoor zit naast het washok en doordat ik noodgedwongen thuis werk doet de machine het al zeker een week. Ik heb het manchet al gecontroleerd en ook het filter voorin.Zeehond schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 22:27:
[...]
Hoorde je het alleen bij de was die je op het filmpje draaide, of vaker?
Wat ook zou kunnen is dat een voorwerp ergens in de wasmachine is gekomen wat daar niet thuis hoort. Alle broekzaken zijn altijd goed leeg en geen vermiste knopen of zo?
Wat mij zo verbaasd is dat bij normaal draaien de machine normaal klinkt en zodra het centrifugeren begint dan begint dit gejank alsof er elektronica gefrituurd wordt.
We hebben al vaker een kapotte wasmachine gehad met kapotte lagers. Dat klonk heel anders; Als of er zand aan het schrapen was.
[ Voor 8% gewijzigd door mkleinman op 06-05-2020 22:42 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Er zit absoluut geen trilling of speling op de trommel, hij maakt ook geen raar geluid bij het met de hand draaien en het voelt ook volledig soepel.
Aangezien de trommel soepel rond draait en er geen speling is verwacht ik de lagers minder snel. Als het alleen bij de was op het filmpje was had het wellicht onbalans kunnen zijn van de was.mkleinman schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 22:39:
[...]
Helaas vaker. Mijn kantoor zit naast het washok en doordat ik noodgedwongen thuis werk doet de machine het al zeker een week. Ik heb het manchet al gecontroleerd en ook het filter voorin.
Wat mij zo verbaasd is dat bij normaal draaien de machine normaal klinkt en zodra het centrifugeren begint dan begint dit gejank alsof er elektronica gefrituurd wordt.
We hebben al vaker een kapotte wasmachine gehad met kapotte lagers. Dat klonk heel anders; Als of er zand aan het schrapen was.
De opties hierboven besproken zouden altijd nog kunnen. Met wat pech is het inderdaad de motor
Select * from fish
Als de motor kapot is, wat denk je dat er dan kapot is in de motor?Zeehond schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 23:07:
[...]
Aangezien de trommel soepel rond draait en er geen speling is verwacht ik de lagers minder snel. Als het alleen bij de was op het filmpje was had het wellicht onbalans kunnen zijn van de was.
De opties hierboven besproken zouden altijd nog kunnen. Met wat pech is het inderdaad de motor
Ik vermoed 1 van de lagersWEBGAMING schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 23:20:
[...]
Als de motor kapot is, wat denk je dat er dan kapot is in de motor?
Update: Euvel boven water. Toch het lager van de trommel. Blijkbaar niet goed geluisterd en gevoeld. Bij de trommel rond draaien kan ik voelen dat het lager niet soepel loopt en lawaai maakt, er zit overigens nog geen speling op.
Nieuwe wasmachine is besteld, ik ga het risico niet lopen bij een 9 jaar oude machine. Toeval wil dat een goede kennis van mij dezelfde machine heeft, hij had vergelijkbare problemen + dat zijn aanstuurprint na iets meer dan 9 jaar kapot ging.
[ Voor 51% gewijzigd door mkleinman op 07-05-2020 08:32 ]
Wanneer je spreekt van lagers is het vaak het trommel lager. in de motor zijn het vaak de koolborstels als het geen koolborstelloze motor is. maar versleten koolborstels zijn een van de meest voorkomende redenen waarom een wastrommel/machine rare geluiden maakt, dit gaat vaak gepaard met niet geheel afmaken van een programma tot niet meer centrifugeren.gekenmerkt met oa dit geluid.WEBGAMING schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 23:20:
[...]
Als de motor kapot is, wat denk je dat er dan kapot is in de motor?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.