Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieuzv
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-01-2024
Hallo iedereen
Ik heb best veel stress door iets op mijn telefoon. Ik zie overal waar ik ga op mijn gsm een site in de achtergrond staan. Al zit ik op chrome of op facebook het maakt niet uit. Ik zie dit het best bij iets met een witte achtergrond. Je kunt het niet goed zien maar als je het weet zie je het. Ik vind dit best eng. Ik heb een samsung galaxy s8. Heb mijn telefoon na het zien hiervan al 2 keer gereset, de harde reset naar fabrieksinstellingen. Maar het gaat niet weg. Als ik hier een screenshot van trek kun je dit niet zien staan op een ander apparaat. Wat is het? Hoe is het op mijn gsm gekomen? Waarom is het op mijn gsm gekomen? Kan het kwaad? Is het gevaarlijk? Is het eeen virus? Wat kan ik eraan doen? Ik heb echt hulp nodig want heb super veel schrik. Ik ben al een paar dagen aan het trillen van de angst en slaap zeer slecht. En als je het niet weet, zou iemand mij dan een site, forum kunnen geven waar ik het aan kan vragen die waarschijnlijk antwoord hebben.
Groetjes

Beste antwoord (via ieuzv op 06-05-2020 19:52)

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:20

jdh009

FP ProMod
Ingebrand inderdaad, mocht ie nog in de garantieperiode vallen zou je kunnen informeren of het scherm vervangen kan worden.
Iets meer uitleg van wat het is.
YouTube: YouTube
Maar er kleven ook nadelen aan het gebruik van een Oled scherm. Dit betreft het zogenaamde burn-in van het smartphonescherm. Als je een bepaald item lang op je scherm laat staan wordt het als het ware in je scherm gesleten en zal dit voortaan altijd zichtbaar zijn. Plekken waar dit gebeurt zijn bijvoorbeeld bij navigatiebuttons onderaan het scherm, deze staan altijd op dezelfde plek en kunnen dus worden ingebrand in je scherm. De notificatiebalk bovenaan je scherm is ook al zo’n risicogebied. Op de plekken waar burn-in op uw smartphone zichtbaar is treedt eigenlijk een permanente verkleuring van het scherm op.

Hoe ontstaat een burn-in op je smartphonescherm?
Burn-in op een Oled smartphone scherm ontstaat eenvoudigweg doordat de levensduur van pixels van een scherm niet oneindig is. In tegenstelling tot bij LCD schermen produceert elke pixel afzonderlijk licht en heeft elke pixel dus een bepaalde levensduur in lichtopbrengst. Pixels die vaker licht moeten produceren omdat zij altijd aan staan (bijvoorbeeld in de notificatiebalk) gaan dus eerder verkleuren omdat zij eerder tegen het einde van hun levenscyclus zijn.

Bij LCD schermen gebeurt dit eenvoudigweg niet omdat niet elke pixel afzonderlijk licht produceert maar omdat het scherm in zijn wordt verlicht door middel van achtergrondlicht.

[ Voor 75% gewijzigd door jdh009 op 06-05-2020 12:36 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Heb je een andere telefoon waarmee je een foto kan maken van je scherm?

Zoals je het beschrijft kan het ook gewoon ingebrand scherm zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Laat eens een foto zien?

In veel gevallen blijkt uiteindelijk dat het geen kwaad kan en dat het wat onschuldigs is. Zeker na een reset.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:18

DarkSide

theres no place like ::1

Lijkt me ook een, lichte, vorm van burnin.
Even met een ander device idd een foto maken.

Screenshot maakt een foto van de contect op het scherm. Niet de mogelijke burn ins e.d.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieuzv
Ik stuur een foto door. Minuutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Welkom @ieuzv
Ondanks de stress, is er vast geen letterlijk levensgevaar zodat schreeuwen niet nodig is. Ik pas de topictitel wat aan. :) Screenshot kan je plaatsen door plaatje op 'any' site te uploaden en hier de link te geven. Liefst tussen tags: [img]https://bla.die.bla/bla.png[/img]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieuzv
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mscg5LNCGafF7HAuqQp2n8hzwTk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0oqGXza0KhvU34JfMEYIFBT9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:18

DarkSide

theres no place like ::1

Niets aan de hand.

"gewoon" burn in.

Kan gebeuren met OLEDS.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:20

jdh009

FP ProMod
Ingebrand inderdaad, mocht ie nog in de garantieperiode vallen zou je kunnen informeren of het scherm vervangen kan worden.
Iets meer uitleg van wat het is.
YouTube: YouTube
Maar er kleven ook nadelen aan het gebruik van een Oled scherm. Dit betreft het zogenaamde burn-in van het smartphonescherm. Als je een bepaald item lang op je scherm laat staan wordt het als het ware in je scherm gesleten en zal dit voortaan altijd zichtbaar zijn. Plekken waar dit gebeurt zijn bijvoorbeeld bij navigatiebuttons onderaan het scherm, deze staan altijd op dezelfde plek en kunnen dus worden ingebrand in je scherm. De notificatiebalk bovenaan je scherm is ook al zo’n risicogebied. Op de plekken waar burn-in op uw smartphone zichtbaar is treedt eigenlijk een permanente verkleuring van het scherm op.

Hoe ontstaat een burn-in op je smartphonescherm?
Burn-in op een Oled smartphone scherm ontstaat eenvoudigweg doordat de levensduur van pixels van een scherm niet oneindig is. In tegenstelling tot bij LCD schermen produceert elke pixel afzonderlijk licht en heeft elke pixel dus een bepaalde levensduur in lichtopbrengst. Pixels die vaker licht moeten produceren omdat zij altijd aan staan (bijvoorbeeld in de notificatiebalk) gaan dus eerder verkleuren omdat zij eerder tegen het einde van hun levenscyclus zijn.

Bij LCD schermen gebeurt dit eenvoudigweg niet omdat niet elke pixel afzonderlijk licht produceert maar omdat het scherm in zijn wordt verlicht door middel van achtergrondlicht.

[ Voor 75% gewijzigd door jdh009 op 06-05-2020 12:36 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:44
jdh009 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:30:
Vervangen doen ze vast graag, maar gezien de barsten kun je garantie wel vergeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNDutch
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:35
Ingebrand, heb hetzelfde met Flitsmeister op mn s8 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Thralas schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:55:
[...]

Vervangen doen ze vast graag, maar gezien de barsten kun je garantie wel vergeten..
Dat gaat inderdaad geld kosten. Mijn oude s8+ konden ze het scherm voor 258 euro fixen.

😆 - Denk ook eens om ;)

Pagina: 1