Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 07:55
Ik zoek een?
Ik zoek een vervangen voor mijn Philips 42PFL3207H/12.
Ik ervaar geen problemen met dit toestel en het beeld is prima.
Het toestel gaat door naar een familielid. Vandaar dat ik een nieuwe TV ga halen.

De TV moet een 3mm plug hebben gezien mijn audio hier mee is aangesloten.
Of ik zou een manier moeten vinden om de 3mm dan op een andere manier aan te sluiten. De boxen hebben geen eigen volume controle.

Wat is je budget?
Mijn budget is rond de 500.
Gezien dit wat lager is een nieuw topic.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik doe couch -coop ps4 gaming en kijk een beetje films via netflix en de browser op de ps4.

Wat heb je zelf al gevonden?
Momenteel zijn er bij de Makro 2 modellen in de aanbieding

De Philips 50PUS6804 - pricewatch: Philips 50PUS6804 Zilver
Voordelen
+ Ambilight
+ 60 hz?
Nadelen
- Is Philips nog een top merk ?

Toshiba 58U2963DG- pricewatch: Toshiba 58U2963DG Zwart
Voordelen:
+58 inch
Nadelen
- 50 hz ?

Ook zie ik
Philips 50pus6504 - pricewatch: Philips 50PUS6504 Zwart
Voordelen
+ Ambilight

Nadelen
- Is Philips nog een top merk ?
- 50hz ?
- De andere is van een hogere serie dus dan is dat een betere keuze denk ik ?

Welke vragen heb je hier nog over?

Hebben mensen hier nog adviezen over of modellen / input wat ik mogelijk over het hoofd heb gezien.

Beste antwoord (via snoos op 08-05-2020 07:48)

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Alle 50 inch tv's gebruiken altijd een VA-paneel (min of meer dezelfde met een andere aansturing en afstelling).

De gehele Philips PUS6-serie is gelijk met een basis 'Pixel Precise' beeldprocessor en Saphi OS. Ze verschillen alleen van kleur, voet en design. De 6804 voegt een draaibare T-bar voet toe. De PUS7-serie heeft betere aansturing door de P5 beeldprocessor. Verder met AndroidTV, Bluetooth en 1 extra hdmi-poort. De 7500 (7504) voegt iets betere speakers toe. De Input lag van alle modellen is 20ms en ze ondersteunen ALLM, HDR10+ en Dolby Vision. Enkel de 6504 mist ambilight. De 6704 kost momenteel €418,-

Verder heb je nog de LG 50UM7xxx serie, Samsung 50RU7xxx serie, TCL EP640 of EP680 en Hisense B(E)7000 of B7500 die nagenoeg hetzelfde zijn met een andere fabrieksafstelling, smartplatform en features. De RU74, EP680 en B7500 voegen nog een breed kleurenbereik toe (de XG70 ook).

Ga je naar 55 inch kijken dan moet je LG en Philips in ieder geval vermijden aangezien ze minder contrastrijke IPS-panelen gebruiken. De 55'' Samsung 7 serie is waarschijnlijk VA maar een hit&mis vanwege hun panel mix. TCL en Hisense gebruiken wel altijd VA-panelen. De 55'' Sony XG70 ook. Vestel of UMC rebrands, zoals Toshiba of Sharp moet je vermijden.

Overigens heeft je huidge Philips een VA-paneel. Hier nog wat leesvoer: LG UM7 (VA) -
- 50 inch round-up - Round-up 2 - TCL EP680 1 & 2, Hisense B7500 - Sony XG70

Input lag is bij TCL, LG en Samsung (~10ms) het laagst gevolgd door Philips, Sony (~20ms) en tot slot Hisense (~40ms). Sommige modellen ondersteunen nog ALLM. Casual gamen kan en verder zullen de verschillen niet werelds zijn.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Nu online
Ik heb hier een lijstje voor je gemaakt. Rond de € 500, 49-55 inch, VA panelen. VA panelen hebben als voordeel dat ze een voor beter contrast hebben dan IPS panelen. Nadeel van VA is de kleinere kijkhoek, wat weer een voordeel is van IPS panelen. Een hoog contrast zorgt voor een groter verschil tussen het donkerste zwart en het helderste wit en geeft het beeld impact. Ik zou dus altijd gaan voor een VA paneel, maar het is dus niet altijd duidelijk welk type LCD paneel in een tv zit. Bij de Toshiba en de Philips PUS6804 staat dat bijvoorbeeld niet in de pricewatch.

Kijk ook op een site als Rtings. Die hebben vaak wel reviews voor tv's in jouw budget.

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 06-05-2020 12:07 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Alle 50 inch tv's gebruiken altijd een VA-paneel (min of meer dezelfde met een andere aansturing en afstelling).

De gehele Philips PUS6-serie is gelijk met een basis 'Pixel Precise' beeldprocessor en Saphi OS. Ze verschillen alleen van kleur, voet en design. De 6804 voegt een draaibare T-bar voet toe. De PUS7-serie heeft betere aansturing door de P5 beeldprocessor. Verder met AndroidTV, Bluetooth en 1 extra hdmi-poort. De 7500 (7504) voegt iets betere speakers toe. De Input lag van alle modellen is 20ms en ze ondersteunen ALLM, HDR10+ en Dolby Vision. Enkel de 6504 mist ambilight. De 6704 kost momenteel €418,-

Verder heb je nog de LG 50UM7xxx serie, Samsung 50RU7xxx serie, TCL EP640 of EP680 en Hisense B(E)7000 of B7500 die nagenoeg hetzelfde zijn met een andere fabrieksafstelling, smartplatform en features. De RU74, EP680 en B7500 voegen nog een breed kleurenbereik toe (de XG70 ook).

Ga je naar 55 inch kijken dan moet je LG en Philips in ieder geval vermijden aangezien ze minder contrastrijke IPS-panelen gebruiken. De 55'' Samsung 7 serie is waarschijnlijk VA maar een hit&mis vanwege hun panel mix. TCL en Hisense gebruiken wel altijd VA-panelen. De 55'' Sony XG70 ook. Vestel of UMC rebrands, zoals Toshiba of Sharp moet je vermijden.

Overigens heeft je huidge Philips een VA-paneel. Hier nog wat leesvoer: LG UM7 (VA) -
- 50 inch round-up - Round-up 2 - TCL EP680 1 & 2, Hisense B7500 - Sony XG70

Input lag is bij TCL, LG en Samsung (~10ms) het laagst gevolgd door Philips, Sony (~20ms) en tot slot Hisense (~40ms). Sommige modellen ondersteunen nog ALLM. Casual gamen kan en verder zullen de verschillen niet werelds zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoos
Bedankt voor de antwoorden! erg nuttige informatie.

Als ik dit allemaal doorlees is de pricewatch: Philips 50PUS7304 Zilver de beste oplossing voor mij binnen mijn budget. Deze heeft de aansluitingen die ik nodig heb een betere beeldprocessor en volgens mij is android TV een betere oplossing dan Saphi OS. De TV heeft ook ambilight wat wel een leuke toevoeging is.

Ik kies dan voor de 50 inch want die heeft de betere panelen.

Ik heb in de winkel gekeken en zag ook deze staan
pricewatch: Samsung QLED 49Q60R Zwart.
Die is in de Outlet nu binnen budget. Hoe verhoudt deze tv zich tegen over de anderen?

[ Voor 20% gewijzigd door snoos op 06-05-2020 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
snoos schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:35:
Bedankt voor de antwoorden! erg nuttige informatie.

Als ik dit allemaal doorlees is de pricewatch: Philips 50PUS7304 Zilver de beste oplossing voor mij binnen mijn budget. Deze heeft de aansluitingen die ik nodig heb een betere beeldprocessor en volgens mij is android TV een betere oplossing dan Saphi OS. De TV heeft ook ambilight wat wel een leuke toevoeging is.

Ik kies dan voor de 50 inch want die heeft de betere panelen.

Ik heb in de winkel gekeken en zag ook deze staan
pricewatch: Samsung QLED 49Q60R Zwart.
Die is in de Outlet nu binnen budget. Hoe verhoudt deze tv zich tegen over de anderen?
Een hogere maximale helderheid in sdr en hdr. Dat eerst kan handig zijn bij zeer veel omgevingslicht. Dat tweede is met name voor impact bij hdr. Hetzelfde geldt voor het brede kleurbereik en hoger kleurvolume. De beeldprocessor is iets beter dan gemiddeld wat zorgt voor betere upscaling van lage kwaliteit content en een tikkeltje meer detail en bewegingsscherpte. Overigens is de RU8000 vaak goedkoper en nagenoeg hetzelfde. Let er wel op dat ze de 3,5mm missen en pas vanaf 55'' een 120Hz paneel hebben met betere motion (controle) en Freesync/VRR.

Het is afhankelijk van het bronmateriaal, kijkafstand, verkoopprijs en andere wensen of een meerprijs het waard is of wat uiteindelijk de beste keuze zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoos
Het is toch de pricewatch: Philips 50PUS7304 Zilver geworden. Hartstikke bedankt voor de hulp!
Pagina: 1