bios onboard aanzetten zonder gewesnt resultaat

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudveertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-12-2023
Hi profs,

Ik heb een tweede monitor nodig voor mijn PC.
Beide wil ik aansluiten met HMDI.
Mijn NVIDIA videokaart heeft maar 1 uitgang. Dus heb ik via de bios settings de onboard videokaart aangezet zodat ik mijn onboard kaart kan gebruiken om het beeldscherm uit te breiden naar een dual opstelling.

Settings in mijn ASUS bios zijn nu als volgt:
-Primary Display -> PCIe
iGPU Multi-Monitor -> enable
Tot zo ver, ik denk alles juist ingesteld. Ik sla de gegevens op en reboot de pc.

Wanneer deze opstart krijg ik eerst beeld via de NVIDIA videokaart, wat ook klopt want die heb ik primair ingesteld.
Alleen zodra het windows teken verschijnt schakelt deze over naar de iGPU. De NVIDIA videokaart doet nu niks meer lijkt. De PC draait nu volledig op de onboard videokaart iGPU.
In mijn NVIDIA instelling kan ik nu ook niets doen, deze geeft de melding dat er geen schermen zijn aangesloten.

Wat doe ik fout? |:(

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudveertje
Ik krijg nu ook voor geen mogelijkheid meer de settings terug naar hoe ze oorspronkelijk waren. Als ik de multi-monitor weer disable en de primary display op PCIe zet. Start de pc nog steeds op via de onboard kaart... help i need my computer haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudveertje
Ik heb nu geprobeerd om de uitgang van de NVIDIA te gebruiken met een DVI kabel op een andere monitor die wel deze aansluiting heeft. Dan werkt alles zoals gewenst.

Monitor 1 via DVI op NVIDIA videokaart
Monitor 2 via HDMI op iGPU

Waarom kan monitor 1 ook niet op HDMI, de bios settings werken wel via de HDMI dus de kabel en HDMI poort werken beide, raar dat hij deze uitschakelt bij het opstarten..

Sorry voor de vele posts. Ik probeer jullie zo goed mogelijk het beeld voor te schetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:52

Umbrah

The Incredible MapMan

Begin eens met vermelden wat voor PC/grafische kaart(en) en beeldschermen je hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudveertje
-moederbord
ASUSTek computer P8H77-V LE

-Videokaart
NVIDIA GeForce GTX 660 2GB

Bios American Megatrends Inc 0804, 12-10-2012 2.7

Schermen
2x LG 29WL500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:55

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Heeft de externe videokaart niet gewoon twee aansluitingen? Lijkt me veel simpeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudveertje
Helaas geen 2x HDMI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:30
Dan gebruik je toch gewoon een verloopje? Iets van displayport naar HDMI oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudveertje
Dat zou een oplossing voor mij kunnen zijn Maarten, dit wil ik echter graag wel als laatste optie houden. Ik zou graag het probleem willen weten.. en het aan willen sluiten op beide hdmi uitgangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar hoort mijn topic?
Graphics
Alles wat te maken heeft met grafisch ontwerp.
Voorbeelden van zaken die je hier kunt bespreken:
  • Je wil weten hoe je een bepaald effect kunt toevoegen aan je 3DS-MAX render.
  • Je bent nieuwsgierig naar de mening van anderen over je gemaakte 3D-model of tekening.
Graphics > Videokaarten & Beeldschermen

[ Voor 78% gewijzigd door RobIII op 06-05-2020 12:26 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:48

heuveltje

KoelkastFilosoof

Maar wel 1 X DVI ?
Zo ja heb je echt niet meer nodig dan een passief verloop stekkertje (want signaal is identiek) van een euro
Dat is echt preferabel boven een multi gpu opstelling. !

Ik heb zelf vrij lang de intel igpu lang mijn amd gebruikt.
Gaat opzich prima, maar films of 3d applicaties van de 1ne naar de andere GPU slepen leverde nogal eens een zwart scherm op !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudveertje
Heuveltje, ja wel 1x DVi. Dan ga ik dat wel doen. Alleen het probleem is dan nu wel dat mijn hdmi op de videokaart geen signaal meer geeft behalve in de bios mode..

Dus deze optie kan nu ook niet meer en dat is toch raar. Dat de HDMI poort wel signaal geeft tijdens het opstarten, maar vervolgens niet meer wanneer deze windows gaat laden? Terwijl de uitgang DVI op dezelfde kaart dan wel signaal uitgeeft....

[ Voor 43% gewijzigd door Goudveertje op 06-05-2020 15:25 . Reden: aanvullende info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudveertje
Als iemand nog een oplossing weet om ook weer signaal uit mijn HDMI te krijgen na de bios fase hoor ik het graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAnotherDev
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-07 18:25
Er lijken meerdere mensen wat problemen te hebben met meerdere monitoren en een soort gelijke setup.

https://superuser.com/que...phics-and-a-geforce-560-t

https://superuser.com/que...on-an-intel/523929#523929

Dus, zorg dat je het hebt aangesloten zoals je wilt. Check of iGPU aan staat en support voor meerdere monitoren in het bios. Daarna in Windows, kijk of alle apparaten in de Device Manager zichtbaar zijn en met de juiste drivers.

Als dat niet werkt moet je uitsluiten of het een hardware of software probleem is, door bijvoorbeeld het in linux te proberen. En anders kabels proberen, andere videokaart proberen. Kost wat moeite maar is de enige manier om het 100% werkend te krijgen zoals je wilt. Maar ik gok dat het niet de moeite is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotowilco
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-08-2024

fotowilco

Niet geschoten is altijd mis!

het is meestal of videokaart of onboard gpu

Canon 5DIII | Canon 7D | EF 24-70 2.8L | EF 70-200mm f/2.8L USM IS Type II | 50 MM 1.8 | Canon 430 EXII |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudveertje
Iedereen bedankt voor het meedenken.

Het is Helaas nog steeds niet gelukt. Ik heb momenteel twee oude schermen aangesloten waar nog oude ingangen op konden, voor nu werkt dit ookal is het niet ideaal.

Ik ga komend weekend nog eens zitten en ga dan de suggesties testen. Ik laat jullie weten wat er lukt en wat niet.
Pagina: 1