Toon posts:

Toon en bespreek hier je donaties aan IT4Kids

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:01

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Mede-auteur:
  • Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11:55

Moonsugar

Lees voor meer info deze .plan op de frontpage: plan: Doneer je oude laptop, tablet of smartphone en help kinderen aan een le...

Dit topic is bedoeld om te praten over de 'doneer een leerkans'-actie van IT4Kids waar Tweakers aandacht voor vraagt. Hier kun je met je medetweakers discussiëren over de producten die je aandraagt en het lijkt ons heel leuk als jullie hier af en toe ook een foto erbij plaatsen. Zo kunnen we in een volgend .plan waarin we jullie bijpraten over de vorderingen van de actie ook wat donaties laten zien :)

Alvast enorm bedankt aan iedereen die meewerkt. Laten we er met de hele community een groot succes van maken.

[Voor 11% gewijzigd door Moonsugar op 06-05-2020 15:02]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-08 03:31

Yor

Yor1313#2571

Ik zou wel graag een overzicht willen zien van specs. Ik bedoel, een oude iPad 1 kun je niet meer updaten, dikke kans dat de benodigde apps voor thuisleren er niet op werken. En hoe zit het met laptops? Voordat we met z'n allen onze oude meuk gaan doneren en daar bij de organisatie alles overspoelen met onbruikbaar spul, dat dan al door de logistieke molen is geweest, zou het wel handig zijn.

Dus welke software eisen bijvoorbeeld. (en ja, ik snap ook dat ze geen dikke sli met 1000Watt psu nodig hebben. )

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aragosta
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 28-07 15:11

Aragosta

Brand Manager Tweakers
Terechte vraag, alleen is het antwoord niet gemakkelijk. Aangezien scholen verschillende varianten van software gebruiken. Vandaar dat we de stelregel i3/i5/i7 hebben gemaakt.

Uiteraard is het mogelijk, indien je een goede notebook met net iets mindere specificaties hebt, deze op te sturen. IT4Kids zal er dan voor zorgen dat deze bij de juiste (onderwijs) instelling terecht komt. Minimale is in ieder geval dat er stabiel Windows 10 op gedraaid moet kunnen worden en beetje werkgeheugen heeft.

Dank je wel!

Acties:
  • +1Henk 'm!

Anoniem: 372172

Hmm ik wilde een Nokia 4.2 doneren van 6 maanden oud met een barst in het schern ( werkt nog perfect) maar loop geheel vast in Doneer een Leerkans helaas :?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aragosta

Aragosta

Brand Manager Tweakers
Wat gek, waar loop je precies vast?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Aragosta schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:47:
Wat gek, waar loop je precies vast?
Bij het invullen van het formulier ik zal het vanavond nog eens proberen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aragosta

Aragosta

Brand Manager Tweakers
Ik zal gelijk even checken! Maar top dat je gaat doneren, dank je wel!

Acties:
  • +1Henk 'm!

Aragosta schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:49:
Ik zal gelijk even checken! Maar top dat je gaat doneren, dank je wel!
Bedankt en graag gedaan :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aragosta

Aragosta

Brand Manager Tweakers
Ze zien donaties binnenkomen, dus platform lijkt stabiel. Als je het straks of vanavond inderdaad nog eens probeert zal het vast goed komen, nogmaals dank!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:38
Voor de mensen die "met hun privacy bezig zijn", accepteert deze stichting ook laptops zonder HDD / SSD's?

(Is niet in het vraag proces aanwezig)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mhoedema
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-07 21:32
@Aragosta Ik heb nog twee laptops die hier in mee kunnen. Draaien nog wel win7, maar wil ze graag updaten. Het liefst zou ik een clean install doen zodat de hdd ook helemaal leeg is. Hebben jullie dan wellicht ook direct de edu license die erop gezet moet worden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aragosta

Aragosta

Brand Manager Tweakers
@mhoedema Super! wb edu license moet ik navragen bij IT4Kids, hoor je zsm.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aragosta

Aragosta

Brand Manager Tweakers
@D_Jeff Liever niet aangezien IT4Kids dan als stichting kosten heeft. Zoals nieuwe HDD/SSD en het plaatsen hiervan. Ze hebben geen winstoogmerk dus dit is een duur proces

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aikebah
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-07 17:56
Laptops heb ik hier niet liggen... nog wel 2 reepjes 2GB DDR3 1333mhz geheugen die wellicht een ingeleverde laptop kunnen opkalefateren tot betere bruikbaarheid.

pricewatch: Samsung M471B5773DH0-CH9

hebben ze daar nog wat aan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aragosta

Aragosta

Brand Manager Tweakers
@mhoedema Dat is prima, als ze maar win 10 kunnen draaien. De verwerkingspartner zal er dan win 10 op zetten (indien nodig naar gecertificeerd wissen). Verder gebruiken ze de licenties die aanwezig zijn op de notebooks die ze gedoneerd krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aragosta

Aragosta

Brand Manager Tweakers
@aikebah Super bedankt voor het meedenken maar hier richten ze zich nu niet op en kunnen ze nu niets mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:58

Audione0

Strijdt der titanen

Aragosta schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 17:23:
@mhoedema Dat is prima, als ze maar win 10 kunnen draaien. De verwerkingspartner zal er dan win 10 op zetten (indien nodig naar gecertificeerd wissen). Verder gebruiken ze de licenties die aanwezig zijn op de notebooks die ze gedoneerd krijgen.
Zoals in het nieuwsbericht gevraagd.. Waar kun je software doneren?

In mijn geval Office 2019...

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:34
Mag je een ook notebook doneren waar de adapter van ontbreekt?

Mijn ratjes vinden draden nog al lekker... En daarna eigenlijk nooit meer gebruikt.

Loki Gaming Mmo pvp channel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aragosta

Aragosta

Brand Manager Tweakers
@Audione0 Dat kan via dezelfde link, alleen is software nu geen categorie op de site. Als je aanmeldt onder een apparaat en in opmerking even vermeld dat het hierom gaat, komt het goed. Hartelijk dank!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aragosta

Aragosta

Brand Manager Tweakers
loki504 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 18:35:
Mag je een ook notebook doneren waar de adapter van ontbreekt?

Mijn ratjes vinden draden nog al lekker... En daarna eigenlijk nooit meer gebruikt.
Haha, nee helaas zullen de kinderen daar dan niets aan hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Nou weer een paar pogingen ondernomen maar ik kom niet door het formulier heen helaas dus ik haak af :|
Suk6 met de actie verder ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aragosta

Aragosta

Brand Manager Tweakers
@Anoniem: 372172 Wat jammer, maar begrijp ik.. zal t nogmaals doorgeven. Wel raar, want ze zien verdere geen bijzonderheden en aanmeldingen wel doorlopen. Dank voor je moeite in ieder geval!

Acties:
  • +1Henk 'm!

Aragosta schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 19:28:
@Anoniem: 372172 Wat jammer, maar begrijp ik.. zal t nogmaals doorgeven. Wel raar, want ze zien verdere geen bijzonderheden en aanmeldingen wel doorlopen. Dank voor je moeite in ieder geval!
Ik wil het toestel wel naar Tweakers HQ sturen a.s. maandag dan kan jij het wel verder regelen waarschijnlijk (y)

Greetz :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aragosta

Aragosta

Brand Manager Tweakers
@Anoniem: 372172 Aangezien we voorlopig nog thuiswerken zal dit ook lastig worden. Niets aan te doen dit keer. Bedankt voor al je moeite!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Aragosta schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 19:34:
@Anoniem: 372172 Aangezien we voorlopig nog thuiswerken zal dit ook lastig worden. Niets aan te doen dit keer. Bedankt voor al je moeite!
Prima (y)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XchangeVisions
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-07 15:03

XchangeVisions

The World is "Open Source"

Ik heb een oude laptop die nog prima W10 draait maar heeft een W7 licentie sticker.
Maakt het uit als de HDD gewiped is?

Throughout the centuries there were men who took first steps, down new roads, armed with nothing but their own vision.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aragosta

Aragosta

Brand Manager Tweakers
XchangeVisions schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:19:
Ik heb een oude laptop die nog prima W10 draait maar heeft een W7 licentie sticker.
Maakt het uit als de HDD gewiped is?
Nee dit is prima materiaal voor de actie! Dank voor het inleveren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kajkorthout
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-04 18:28
Is het mogelijk om een Samsung Galaxy S Plus i9001 te upgraden/flashen naar android 5? Hij blijft om een SIM kaart vragen bij checken voor updates, maar ik heb hier niks liggen in dat formaat. Als het mogelijk is meld ik hem aan. Ik ben wat tegengekomen met CyanogenMod: https://www.galaxyclub.nl...de-samsung-galaxy-s-plus/ , maar niks met een officiële android.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:31

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

heb van pa thuis een Samsung Galaxy Tab 2 10.1 GT-P5110 meegenomen.

De tablet draait volgens eigen gegevens 4.2.2. en ik zie zo vlug op xda dat android 6 mogelijk zou moeten zijn, nu vraag ik me af in hoeverre dit zin zou hebben in deze actie zonder , hoewel dat leuk is :+, als tweaker uren te besteden aan flashen etc etc etc en proberen.

dus tldr in hoeverre zou dit ding welkom zijn ? ik weet dat Pa dit graag zou doneren namelijk en mee spelen zou uiteraard leuk zijn, maar just in case toch de vraag/

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• Fidesnl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-08 18:43
Waar staan de eisen?
- ik heb een defecte accu, maar met kabel functioneert die gewoon, is dat ok.?
- zonder hdd, kan ik hem dan ook opsturen?

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:03

Yucon

*broem*

ik heb nog een of mogelijk twee losse hd's van 320gb liggen waar verder niets spannends op staat. Ik zal ze zo even opzoeken, lijkt me ideaal om weer wat hd loze computers compleet te krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• twcm
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-08 06:16

twcm

Litemod Blueweb Forum
ik heb een stapel laptops, en een stapel harde schijven; die laatste moeten nog gewiped, maar daarna bruikbaar. hebben jullie ook nog losse adapters etc nodig? - op die manier kunnen mensen ook incomplete zaken inleveren.

Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TygoDoesStuff
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13:15
@kajkorthout Ik heb zelf een s plus geflashed naar android 5.1, via dit forum: https://forum.xda-develop...od-12-1-adc-team-t3079015
Ik bedoel, het kan... maar absoluut niet snel.

i7-3770K - 16GB DDR3 - Club3D R9 290 - ASUS Sabertooth Z77 - A400 120GB - CM GX750 Bronze - CM HAF X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• terradrone
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Is het een idee om deze actie onder de bewustwording van kringloopwinkels te brengen? Ik weet dat er bij sommige kringloopwinkels behoorlijk wat telefoons, laptops en tablets binnenkomen, en heel veel hiervan vaak richting recycling of opkopers gaat omdat men simpelweg niet het personeel heeft om de apparatuur op te knappen. Weinig ervan beland in de winkels. (ook daar is men bang voor "data" , vaak kiest men liever voor vernietiging dan recycling, ook weer door gebrek aan kennis en personeel).

http://kringloopwinkelsnederland.nl/

Ook bij oud-ijzer handelaren komt nog best wat IT apparatuur binnen. Bedrijven die de moeite nieteens nemen de apparatuur naar de kringloop of recycling te brengen en ze gewoon in de oud ijzer bak pleuren... (zie ik regelmatig als ik mijn zak oud ijzer leeg)

En dan de gemeentelijke recycling punten / milieustraten . Staan vaak container met bruingoed / IT spul. Daar mag je als particulier nooit iets meenemen; heb me altijd afgevraagd waar het dan wel heengaat. Gaat ook om behoorlijke hoeveelheden.

Ik denk dat als je bovenstaande totale hoeveelheid wekelijks aangeboden zou krijgen (landelijk) je een forse bedrijfshal nodig hebt.

Resumé van mijn relaas: er wordt gigantisch veel goed materiaal weggesmeten door gebrek en kennis en kunde. Hoe dit anders zou kunnen? Weet ik niet, ik stel het alleen vast.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timoo0oo
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-08 11:03
Ik heb hier een 'oude' lenovo G780 liggen. I5-3210M - 4GB - en 128gb ssd met W10 erop.

Enige probleem is dat 1 van de schanieren losgebroken is van de bodemplaat en dus voorzichtig open/dicht gedaan moet worden, verder compleet met (semi) werkende accu en een replacment adapter. Is dit iets wat mee kan doen met de actie? (hier ligt hij nl in de kast volledig nutteloos)

• Aragosta

Aragosta

Brand Manager Tweakers
@kajkorthout Jazeker, bedankt vast voor het inleveren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aragosta

Aragosta

Brand Manager Tweakers
@HanG-BuiK-ZwijN Als je deze wilt inleveren graag, wij kunnen dan kijken hoe we die het beste kunnen inzetten. Alvast heel hartelijk dank!

• Aragosta

Aragosta

Brand Manager Tweakers
@Fidesnl Jahoor dit is geen probleem. Alvast bedankt voor het insturen!

• Aragosta

Aragosta

Brand Manager Tweakers
@twcm Geweldig! Nee losse adapters is niet nodig, hartelijk dank voor het meedenken

• Aragosta

Aragosta

Brand Manager Tweakers
@terradrone Dank voor het meedenken, deze actie is puur als aanvulling bedoeld om particulieren de kans te geven ook mee te helpen. IT4kids kijkt inderdaad ook naar andere van deze mogelijkheden.

• Aragosta

Aragosta

Brand Manager Tweakers
@Timoo0oo Ja heel graag! Alvast heel hartelijk dank!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:35

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Mooie actie. Stichting HomeComputerMuseum (met culturele ANBI-status) doet dit al sinds april 2019 al en vanaf maart af hebben wij al ruim 100 laptops opgeknapt en aan mensen gegeven die ze ook mogen houden.

Daarmee hebben we nog bestaansrecht in deze corona tijden. Jammer dat Tweakers.net dat niet heeft opgepakt toen wij laptops zochten.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-06 17:18
Ik heb hier een Dell Latitude E6520 laptop liggen, is natuurlijk niet nieuw meer, maar hij doet 't nog goed en de specs zijn niet slecht voor een oude laptop:

Core i5-2520M, 8 GB RAM, 128 GB SSD, NVIDIA NVS 4200M graphics, 15-inch, mat full-HD scherm (1920 x 1080), Windows 10 Pro (stickertje zegt Windows 7 maar is geüpgradet naar Windows 10).

Aangemeld en zal 'm komende week opsturen.

[Voor 51% gewijzigd door jj71 op 17-05-2020 15:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-06 17:18
Ik heb de laptop naar een DHL-servicepunt gebracht.

Volgens de instructies zou ik daar alleen maar hoeven zeggen dat het voor "leerkans" is, maar de mevrouw bij het servicepunt begreep dat eerst niet. Nee, er moest een DHL-sticker met barcode op zitten, anders dan kon ze er niks mee. Na wat gedoe ging ze wat opzoeken in de computer en toen was het duidelijk. Ze kon zelf de barcode printen en op de doos plakken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aragosta

Aragosta

Brand Manager Tweakers
@jj71 ah dan was dat duidelijk de eerste keer voor die dame, maar wat fijn dat het toch gelukt is, en veel dank voor je bijdrage!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aragosta

Aragosta

Brand Manager Tweakers
@WHiZZi Dat is inderdaad ook een prachtig initiatief!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:02
Ik kan eventueel een netbook met celeron 2808 processor en 4GB RAM doneren. Is deze ook gewenst, of liever toch laptops met betere specificaties? Volgens mij draait ChromeOS er nog prima op namelijk.

• Aragosta

Aragosta

Brand Manager Tweakers
@hoi1234 Als je deze dan wilt inleveren heel graag. De stichting kan dan kijken hoe ze die het beste kunnen inzetten. Komt vast goed terecht. Alvast heel hartelijk dank!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:02
Aragosta schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 21:19:
@hoi1234 Als je deze dan wilt inleveren heel graag. De stichting kan dan kijken hoe ze die het beste kunnen inzetten. Komt vast goed terecht. Alvast heel hartelijk dank!
Helaas heb ik al een koper. Ik ben dan ook wel weer zo flauw om de laptop dan gewoon te verkopen.

De centjes zijn voor mij zeer welkom.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aragosta

Aragosta

Brand Manager Tweakers
@hoi1234 Heel begrijpelijk uiteraard:)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee