Hoe eenvoudig online gamen met een vriend

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:49
Mijn vraag

Weet iemand iemand een makkelijke manier om tegen een vriend online te gamen, op de pc? Ik en een maat willen tegen een spelletje spelen, maar het is lang geleden dat we dat gedaan hebben. Liefst een shooter, race game en arcade vechtspel. Ouder spel liefst, want hardware is 8-10 jaar oud. En dan tegen elkaar, niet tegen/met anderen. Lokale install is geen probleem, maar ik heb geen idee hoe dat gaat met servers enzo. Wil ook niet zelf een server gaat opzetten. Het zou mooi zijn als er een dienst/service is waar je voor een klein bedrag / uur een game kunt spelen die je dan downloadt, installeert, verbindt en vervolgens samen (of tegen elkaar) speelt. Zonder anderen erbij, want dan zijn we toch zo af :) Iets als Doom, Far cry zou tof zijn. En racen. En een Arcade vechtspel.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Beiden een Windows 10 systeem, ongeveer 8 jaar oud. Geen game videokaart.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Steam, maar kom er niet aan uit of je ook met z'n 2en kunt spelen en dat werkt. Verder gezocht op multiplayer online gaming, 1-1 online gaming, webbased gaming.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:28
Zat spelletjes waar je elkaar direct voor kan uitnodigen in een "room". Zelfs oude spelletjes (tot en met Warcraft III, unreal tournament, age of empires, enemy territory). Dit kon ik dikke 10 jaar geleden al spelen op mijn i3 met igpu, dus moet geen probleem zijn.
Vraag is eerder noem zelf eens spelletjes die je leuk lijken. Want ik kan wel een waslijst van een miljoen spelletjes noemen inclusief hoe je online met elkaar speelt maar dat heeft weinig nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-09 20:20
Ga naar https://krunker.io/
Klik eventueel op "Host Game" en zet hem bijvoorbeeld op 2 spelers.
Start een game en deel de URL met je vriend (de url bevat het game-id).

Als je meer wilt gewoon Steam installeren en beetje ontdekken hoe dat werkt.

[ Voor 182% gewijzigd door frickY op 06-05-2020 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:49
99ruud99 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 08:50:
Zat spelletjes waar je elkaar direct voor kan uitnodigen in een "room". Zelfs oude spelletjes (tot en met Warcraft III, unreal tournament, age of empires, enemy territory). Dit kon ik dikke 10 jaar geleden al spelen op mijn i3 met igpu, dus moet geen probleem zijn.
Vraag is eerder noem zelf eens spelletjes die je leuk lijken. Want ik kan wel een waslijst van een miljoen spelletjes noemen inclusief hoe je online met elkaar speelt maar dat heeft weinig nut.
Bedankt voor je reactie. Ik ben niet thuis in namen van spelletjes, maar ik noemde al Doom, Quake, Far cry, dat soort spellen. We hebben allebei al minstens 20 jaar niet meer gespeeld, dus ik kan je niets noemen wat mij leuk lijkt :) Elk spel zal wel okay zijn, het gaat er vooral om iets samen te doen op afstand.
frickY schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 08:51:
Ga naar https://krunker.io/
Klik op "create a server".
Zet hem op 2 spelers, en deel de URL met je vriend.

Als je meer wilt gewoon Steam installeren en beetje ontdekken hoe dat werkt.
Bedankt, ik ga kijken.

[ Voor 15% gewijzigd door segil op 06-05-2020 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:58

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Misschien kan je kijken naar Parsec, dat is een programma waarmee je local multiplayer games kunt spelen met vrienden over het internet: https://parsecgaming.com/

Edit: Al werkt dit zover ik weet het beste op een dedicated GPU.

[ Voor 18% gewijzigd door Militia Pilot op 06-05-2020 09:09 ]