Heb een maand of 5 geleden een nieuw systeem gemaakt op basis van Asus Z390-E gaming moederbord met een Intel 9700K die heeft een tijd op 4900 mhz all cores gedraaid met 4700 voor AVX en de temps waren toen redelijk goed. (max laag tot mid 80 bij uitgebreide stresstest)
CPU: Intel Core i7 9700K
CPU Cooler: Noctua NH-D15
MOBO: Asus Rog Strix Z390-E GAMING
GPU: Gigabyte Extreme gaming NVIDIA GTX1080
RAM: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 32GB (4x8)
SSD: Samsung 970 EVO 500gb
PSU: Corsair RM750x
CASE: Cooler Master MasterCase MC500M
Gisteren bios 1502 over de 1302 heen geflashed, de 14xx overgeslapen omdat die slaap problemen gaf.
Op de een of andere manier accepteerd de nieuwe 1502 bios de oude 1302 niet meer als ik hem terug wil flashen dat werkte indertijd met de 14xx serie wel.
Na de update opnieuw Linx gedraaid en de temperaturen waren hoog lees 90-97 graden.
Toen opnieuw begonnen met wat zo'n beetje de basis instellingen zijn die je tegen komt.
XMP voor ram
sync all cores to 50
Disable asus multi core enhancement
Disable CPU SVID *
LLC to level 6
current capability to 170*
Manual voltage 1.30v*
Een aantal van deze opties waren in de nieuwe bios niet meer beschikbaar * en heb nu SVID op best case scenario staan. met LLC lvl 6
Lynx gedraaid en Intel burn test, ik vind Linx nog wat aan de hoge kant max 88g graden.
Zien jullie in de screenshots rare waarden cq mogelijkheden voor settings om dit te verbeteren. Het systeem is stabiel en als ik terug ga naar 49 en AVX 47 kom ik niet eens aan de 80 graden met Linx.
Misschien is er iemand met dezelfde combo moederbord en cpu die wat tips heeft, de overclock is stabiel maar zie met Linx toch liever wat lagere waardes, kan eventueel terug naar 49/47 maar het lijkt erop dat de CPU nog niet eens zo'n slechte is dus denk dat er ruimte zou moeten zijn voor verbetering.
/f/image/e4Kzj7KWpaK2gIXdLjqQ0YEs.png?f=fotoalbum_large)
CPU: Intel Core i7 9700K
CPU Cooler: Noctua NH-D15
MOBO: Asus Rog Strix Z390-E GAMING
GPU: Gigabyte Extreme gaming NVIDIA GTX1080
RAM: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 32GB (4x8)
SSD: Samsung 970 EVO 500gb
PSU: Corsair RM750x
CASE: Cooler Master MasterCase MC500M
Gisteren bios 1502 over de 1302 heen geflashed, de 14xx overgeslapen omdat die slaap problemen gaf.
Op de een of andere manier accepteerd de nieuwe 1502 bios de oude 1302 niet meer als ik hem terug wil flashen dat werkte indertijd met de 14xx serie wel.
Na de update opnieuw Linx gedraaid en de temperaturen waren hoog lees 90-97 graden.
Toen opnieuw begonnen met wat zo'n beetje de basis instellingen zijn die je tegen komt.
XMP voor ram
sync all cores to 50
Disable asus multi core enhancement
Disable CPU SVID *
LLC to level 6
current capability to 170*
Manual voltage 1.30v*
Een aantal van deze opties waren in de nieuwe bios niet meer beschikbaar * en heb nu SVID op best case scenario staan. met LLC lvl 6
Lynx gedraaid en Intel burn test, ik vind Linx nog wat aan de hoge kant max 88g graden.
Zien jullie in de screenshots rare waarden cq mogelijkheden voor settings om dit te verbeteren. Het systeem is stabiel en als ik terug ga naar 49 en AVX 47 kom ik niet eens aan de 80 graden met Linx.
Misschien is er iemand met dezelfde combo moederbord en cpu die wat tips heeft, de overclock is stabiel maar zie met Linx toch liever wat lagere waardes, kan eventueel terug naar 49/47 maar het lijkt erop dat de CPU nog niet eens zo'n slechte is dus denk dat er ruimte zou moeten zijn voor verbetering.
/f/image/e4Kzj7KWpaK2gIXdLjqQ0YEs.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/jd3T4P6psIyLKFPM5S5Zz5AN.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 95% gewijzigd door duikje op 06-05-2020 00:33 . Reden: per ongeluk al gesubmit ]