youtube en privacy settings google

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gribo
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 03-10 09:03
Ik heb op mijn woonkamer tv de youtube app en ik gebruik die alleen voor het bekijken en beluisteren van klassieke muziek videos. Erg fijn. Ik ben daar ingelogd met mijn gmail email en offer graag mijn privacy deels op. Want ik krijg leuke videos voorgeschoteld en ik kan een fijne like bibliotheek maken voor herbeluisteren.

Daarnaast zit ik uiteraard veel te googlen op mijn pc (win 8.1) op van alles (in principe niet op klassieke muziek) en daarbij komen uiteraard weer regelmatig youtube videos bij naar voren die ik dan regelmatig bekijk/beluister. Ik ben dan in principe nooit ingelogd bij google maar daar hebben ze maling aan. De youtube videos van mijn pc verschijnen gewoon in het youtube menu van mijn tv. Wel is het zo dat ik ook op mijn pc met mijn gmail account ben ingelogd bij windows. Dat zint me ook niet maar de nieuwere windows dwingen je welhaast om een account te hebben en om in te loggen. Bij google search ben ik standaard NIET (!!!) ingelogd.

Bij google search op mijn pc krijg ik dan irritant vaak de vraag om mijn privacy instellingen te beheren. Dat is ook om je te dwingen formeel in te loggen heb ik de indruk maar goed dat doe ik dus niet. Zoekgeschiedenis vernietigen kruis ik braaf steeds aan. Van de youtube instelling blijf ik af want ik durf niet goed. Mijn angst is dat als ik op mijn pc aankruis dat ze mijn youtube zoekgeschiedenis ook moeten vernietigen dat ik dan ook mijn hele video bibliotheek op mijn tv kwijt ben. Vragen:

1) Is die vrees terecht?
2) Is er een manier (truc?) waarop ik kan voorkomen dat mijn tv youtube bibliotheek vervuild wordt met youtube videos gezocht of toevallig gevonden op mijn pc mbv google search?

PS Ik vind dit trouwens een aardig voorbeeld van hoe ver het heen is met mijn privacy. Ik bedoel: dat ze alles over je weten vind ik nog tot daar aan. Je kunt tenslotte het hele internet gooien waar het thuis hoort en dat is in de prullemand. Waar ik me vooral aan stoor is de schaamteloosheid waarmee ze je gewoon laten merken dat ze mailing hebben aan je privacy. Kennelijk maakt het niet uit of en bij wie je ingelogd bent. Sorry voor het lange en boze verhaal. Als mijn ergernis niet terecht is hoor ik dat ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:37
Je pc een VPN laten gebruiken is meestal al genoeg om je probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gribo
Bedankt voor de tip. Daar moet ik me dan maar eens goed in gaan verdiepen. Is dat de enige of makkelijkste oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

CSA->BV.

Het zou me idd niet verbazen als Google z’n best doet te herkennen dat jij het bent op verschillende devices. Levert immers geld op. Nul overlap in accounts, gedrag, IP-adressen (via vpn) zal helpen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik ben niet ingelogd op mijn TV, stream daar best wel eens een video van mijn (ingelogde) mobiel naar TV, kijk veel op mijn PC (ingelogd), toch lijkt mijn TV dus niet echt veel te laten zien wat ik kijk op mijn mobiel of op PC.

Juist op de inlogde kant moet je bij Youtube de instellinge aanpassen:
Google-wide controls
Your activity across Google can affect your experience on YouTube. Google Account controls let you decide what activity data is saved and used.
Web & App Activity (paused)

Dit lijkt de key te zijn dat mijn TV bijna 'schoon' is van wat ik veel op mijn PC kijk (tutorials, streams, compilaties etc), misschien dat ik ergens anders nog een instelling heb aanstaan, maar daarmee lijkt het behoorlijk netjes los van elkaar te zijn.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gribo
Zijn er hier mensen die VPN doen? Is dat een nette zaak? Ik bedoel maak ik me niet verdacht - bvb bij opsporingsdiensten - door het te gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Aparte accounts. Dan ben je van alle gezeik van gemixte content af...

Ik heb voor Jr. een account gemaakt zodat Youtube op de Playstation en TV zijn smaak tonen en niet botsen met de mijne ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HamuNaptra
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Zoals aangehaald door @Jester-NL al, maak een 2de youtube account aan.

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem langs mijn kant. Om te vermijden dat mijn zoekgeschiedenis op mijn PC de youtube video's op mijn TV kan beïnvloeden heb ik gewoon een tweede youtube account gemaakt. Ik heb mijn 2de youtube account nu gelinkt op mijn TV. Via de PC kan ik nu switchen tussen youtube accounts wanneer ik wil en op die manier mijn playlist en liked video's voor mijn TV apart beheren.

Zoek naar het "Switch Account" menu in youtube en via daar "Add Account".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan prima in de cookie instellingen die je voor het eerst te zien krijgt aangeven wat je wel en niet wilt. Ook ZONDER ingelogd te zijn!

Ik heb op mijn pc en laptop 2 compleet verschillende verzamelingen met Recommended video's. Die verzamelingen zijn ontstaan door mijn kijkgedrag en dat kan je exact aangeven in de privacysettings van Google. Dus ook zonder ingelogd te zijn.
Pagina: 1