Mijn vraag:
Kan ik de RDS Session host 2x gebruiken om de terminal servers los van elkaar te hebben?
2x terminal server met Windows Server 2016
1x License server met Windows Server 2019 (2019 CALS zijn backwards compatible met 2016)
Zie: https://docs.microsoft.co...cal-version-compatibility
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- GPO ingesteld met IP van de License server
- In zelfde GPO ingesteld dat het "per user" licenties zijn.
Krijg nog steeds de melding mbt temp licensing.
Kan ik 2x de "quick start" gebruiken en dan verwijzen naar de zelfde RD Connection broker?
Of moet ik gewoon het load balancing functie gedeelte via een GPO uitschakelen en alles via de RD Connection broker laten lopen?
Beschijving "Quick Start" : a Quick start allows you to deploy Remote Desktop Services on one server, and creates a collection and publishes RemoteApp programs.
zie:
/f/image/B91mvG59snfqbNpAf6rtKxtR.png?f=fotoalbum_large)
Of kan ik toch beter voor "standaard" gaan en dan via een Policy die loadbalancing uit zetten?
Kan ik de RDS Session host 2x gebruiken om de terminal servers los van elkaar te hebben?
2x terminal server met Windows Server 2016
1x License server met Windows Server 2019 (2019 CALS zijn backwards compatible met 2016)
Zie: https://docs.microsoft.co...cal-version-compatibility
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- GPO ingesteld met IP van de License server
- In zelfde GPO ingesteld dat het "per user" licenties zijn.
Krijg nog steeds de melding mbt temp licensing.
Kan ik 2x de "quick start" gebruiken en dan verwijzen naar de zelfde RD Connection broker?
Of moet ik gewoon het load balancing functie gedeelte via een GPO uitschakelen en alles via de RD Connection broker laten lopen?
Beschijving "Quick Start" : a Quick start allows you to deploy Remote Desktop Services on one server, and creates a collection and publishes RemoteApp programs.
zie:
/f/image/B91mvG59snfqbNpAf6rtKxtR.png?f=fotoalbum_large)
Of kan ik toch beter voor "standaard" gaan en dan via een Policy die loadbalancing uit zetten?
:fill(white):strip_exif()/f/image/jfdBaBnEN7mb6qub2jRGtK4A.png?f=user_large)
[ Voor 9% gewijzigd door Dutch2007 op 05-05-2020 21:04 ]