Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Af en toe wat gamen (Call of Duty: Warzone, CS:GO etc.) op 1080P 144hz.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung 970 Pro 512GB M.2
Dell S2417DG Zwart G-Sync monitor
Zowie EC2-A muis
Logitech G810 toetsenbord
Hyper-X Cloud 2 headset
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb goede ervaring met ASUS en MSI moederborden. Echter dit is ook al jaren geleden dus ik sta uiteraard ook open voor andere merken. Voor de videokaart is mijn voorkeur eigenlijk een Nvidia maar ik heb gelezen dat een 5600xt iets beter performed?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een behuizing met paneel en RGB. Ook een stille cpu koeler maar ik weet niet of de stock koeler van AMD zoveel lawaai maakt? Ook heb ik het liefste een USB-C aansluiting op het moederbord.
Ga je overklokken?
Nee eerst niet. Misschien in de toekomst...
Wat verwacht je van ons?
1. Ik heb inmiddels veel andere topics doorgelezen en mijn eerste vraag is of alles wel compatible is met elkaar?
2. De tweede vraag is waarom 3200mhz geheugen en niet 3600mhz. Wat is daadwerkelijk het verschil? Voor de prijs hoef ik het volgens mij niet te laten.
3. Is dit een goed moederbord als ik bijvoorbeeld over wil op een R5 3800 of hoger in de toekomst?
4. Een tweedehands MSI B450 Gaming Pro Carbon AC moederbord of nieuwe MSI B450 Tomahawk MAX? Wat zijn de voordelen/nadelen?
Af en toe wat gamen (Call of Duty: Warzone, CS:GO etc.) op 1080P 144hz.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung 970 Pro 512GB M.2
Dell S2417DG Zwart G-Sync monitor
Zowie EC2-A muis
Logitech G810 toetsenbord
Hyper-X Cloud 2 headset
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 175,- | € 175,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 119,79 | € 119,79 |
| 1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 5600 XT GAMING X | € 336,- | € 336,- |
| 1 | Behuizingen | Thermaltake H200 TG RGB | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | € 90,12 | € 90,12 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 107,50 | € 107,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 908,31 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb goede ervaring met ASUS en MSI moederborden. Echter dit is ook al jaren geleden dus ik sta uiteraard ook open voor andere merken. Voor de videokaart is mijn voorkeur eigenlijk een Nvidia maar ik heb gelezen dat een 5600xt iets beter performed?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een behuizing met paneel en RGB. Ook een stille cpu koeler maar ik weet niet of de stock koeler van AMD zoveel lawaai maakt? Ook heb ik het liefste een USB-C aansluiting op het moederbord.
Ga je overklokken?
Nee eerst niet. Misschien in de toekomst...
Wat verwacht je van ons?
1. Ik heb inmiddels veel andere topics doorgelezen en mijn eerste vraag is of alles wel compatible is met elkaar?
2. De tweede vraag is waarom 3200mhz geheugen en niet 3600mhz. Wat is daadwerkelijk het verschil? Voor de prijs hoef ik het volgens mij niet te laten.
3. Is dit een goed moederbord als ik bijvoorbeeld over wil op een R5 3800 of hoger in de toekomst?
4. Een tweedehands MSI B450 Gaming Pro Carbon AC moederbord of nieuwe MSI B450 Tomahawk MAX? Wat zijn de voordelen/nadelen?