Bitlocker + admin wachtwoord weg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsepielsss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16-12-2020
Mijn vraag
Een kennis heeft zijn laptop dus geblokkeerd met zowel bitlocker en hij weet het wachtwoord niet meer. Is er een oplossing om dit te ontdoen? Het maakt niet uit als alles gewist wordt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Asus L200HA
Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb hem open geschroefd om te proberen de hdd/ssd er uit te halen maar dit is geïntegreerd. De recoverykey heeft deze persoon niet meer en heb alles al geprobeerd ook via internet. Wanneer ik probeer te booten vanaf een usb om hem te wipen start hij niet daar vandaan op en start hij op de C schijf.

Als dit niet mag omdat het een gestolen laptop zou kunnen zijn gooi je hem maar dicht :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Nielsepielsss schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 19:53:
[...] Wanneer ik probeer te booten vanaf een usb om hem te wipen start hij niet daar vandaan op en start hij op de C schijf.
[...]
kan je het BIOS wel in (F2 oid. indrukken tijdens opstarten)? Daar kan je de boot sequence instellen en USB als eerste opgeven.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:32

DarkSide

theres no place like ::1

Als hij gestolen is? Dan gaan we je niet helpen idd.
Maar je kunt gewoon windows installeren en dan de disk formatteren.

Doel van BL is de data die er op staat te beschermen. niet om de disk niet meer te kunnen gebruiken.
Wipe en clean install en je kunt verder.
Juiste bootdisk maken (MCT) moet werken. Bios setting moet ook goed staan.

[ Voor 12% gewijzigd door DarkSide op 05-05-2020 19:57 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:37
Word er om een herstel sleutel gevraagd bij het aanzetten van de betreffende Laptop?

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je BitLocker hebt EN je weet het bioswachtwoord niet, EN je kan dus niet booten vanaf USB, dan ben je het haasje.

Precies omdat de laptop dan dus waardeloos is als hij gestolen is :)