[Windows 10] Link klopt niet. Licentie van een jaar.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 13:52
De goedkoopste shop voor windows 10 is partnershopper/goedkoopste antivirus. Dit product blijkt echter een licentie van een jaar te zijn, en niet de software an sich. Kan dit aangepast worden? Ik heb nu praktisch voor niks geld uitgegeven. Alvast bedankt!
pricewatch: Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:17

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Hoe kom je er bij dat die licentie voor Windows 10 voor een jaar zou zijn?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
Dat hebben ze me gemaild. Ik vond het ook nogal verwarrend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeclap
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-06-2024
Karp schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:09:
Dat hebben ze me gemaild. Ik vond het ook nogal verwarrend
Zou je eens de inhoud van de mail kunnen plaatsen?

Windows licenties welke maar 1 jaar "geldig" zouden zijn bestaan simpelweg niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En welke shop is bij jou de goedkoopste? 'Goedkoopste Antivirus'?

[ Voor 100% gewijzigd door Room42 op 05-05-2020 20:18 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codeclap
Room42 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:15:
En welke shop is bij jou de goedkoopste? 'Goedkoopste Antivirus'?
Staat gewoon in de openingspost.
De goedkoopste shop voor windows 10 is partnershopper/goedkoopste antivirus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@codeclap Point taken, ik had dat niet als naam gelezen. Ik bedoel, wie noemt zijn shop nou 'Goedkoopste Antivirus'? 8)7 O-)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeclap
Room42 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:18:
@codeclap Point taken, ik had dat niet als naam gelezen. Ik bedoel, wie noemt zijn shop nou 'Goedkoopste Antivirus'? 8)7 O-)
Ik snap de logica ook niet. Want op de site zelf is de naam Goedkope Antivirus.

Tevens is de URL ook goedkopeantivirus.nl.

Dus ik snap je verwarring maar al te goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

My-ESD download, voor een Windows installatie? :?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Volgens mij wordt er dan gewoon bedoelt dat de ESD (Electronic Software Distribution oftewel downloadable software.) downloadlink 1 jaar geldig is, te weten: de verkoper geeft je een linkje die 1 jaar lang uptime heeft om je software te downloaden en daarna niet meer werkt.

In dit geval betreft het software (OS) die je ook bij Microsoft rechtstreeks na dat jaar kan blijven downloaden en de licentiekey is gewoon langer geldig ?

Ze “hosten” dus software die je hebt gekocht met die download link voor een jaar en daarna verwijderen ze die software van hun servers of is in ieder geval niet meer beschikbaar. Je kan het vergelijken met een game die je koopt op Steam en daarna telkens weer kan downloaden via je account als je die verwijdert hebt of een nieuwe PC hebt gekocht waar je die game weer op wilt downloaden.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
SinergyX schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:23:
My-ESD download, voor een Windows installatie? :?
Letterlijk dit: www.esd-download.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
codeclap schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:19:
[...]

Ik snap de logica ook niet. Want op de site zelf is de naam Goedkope Antivirus.

Tevens is de URL ook goedkopeantivirus.nl.

Dus ik snap je verwarring maar al te goed..
En alle mail is tot nu toe van Partnershopper. Dat helpt ook niet. Maar ik dacht, pak gewoon wat t.net me aanraadt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:56

g0tanks

Moderator CSA
Breezers schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:39:
Volgens mij wordt er dan gewoon bedoelt dat de ESD (Electronic Software Distribution oftewel downloadable software.) downloadlink 1 jaar geldig is, te weten: de verkoper geeft je een linkje die 1 jaar lang uptime heeft om je software te downloaden en daarna niet meer werkt.
Dit lijkt mij het meest waarschijnlijk. Kan je de communicatie met de winkel posten?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
g0tanks schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 21:05:
[...]

Dit lijkt mij het meest waarschijnlijk. Kan je de communicatie met de winkel posten?
Naar wie kan ik dat mailen? Vind ik iets netter met supportmail om het prive te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:56

g0tanks

Moderator CSA
Karp schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 21:06:
[...]

Naar wie kan ik dat mailen? Vind ik iets netter met supportmail om het prive te houden.
Als je het hier niet wil posten dan heeft dit topic geen toegevoegde waarde. Er blijkt namelijks nog nergens anders uit dat het een 1-jarige licentie betreft.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
g0tanks schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 21:13:
[...]

Als je het hier niet wil posten dan heeft dit topic geen toegevoegde waarde. Er blijkt namelijks nog nergens anders uit dat het een 1-jarige licentie betreft.
Ik vind het prima hoor. Een mail leek mij sterker dan een copy/paste, en geeft misschien meer context. Maar goed!

Nadat ik mailde over het upgraden van home naar pro kreeg ik dit terug (minus wat witruimte). Ik kan niet anders dan concluderen dat dit product een jaar geldig is.
Beste klant goedemiddag

Software licenties mogen helaas niet terug genomen worden, na verkoop er van.
Helaas is een retour dus niet mogelijk. Wij kunnen ook niet uw gegevens er afhalen.
Ik hoop dat u het begrijpt. U kunt er natuurlijk wel zelf een jaar lang gebruik van maken : )

Nog een fijne dag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jansen90
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03 16:55
Karp schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 21:18:
[...]

Ik vind het prima hoor. Een mail leek mij sterker dan een copy/paste, en geeft misschien meer context. Maar goed!

Nadat ik mailde over het upgraden van home naar pro kreeg ik dit terug (minus wat witruimte). Ik kan niet anders dan concluderen dat dit product een jaar geldig is.

[...]
Waar zie je dat de licentie maar een jaar geldig is? Ik lees hier een webshop die een licentie niet terugneemt en je geen geld terug geeft. Dat lijkt me niet heel vreemd.

12x400WP West Fronius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
Jansen90 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 21:32:
[...]

Waar zie je dat de licentie maar een jaar geldig is? Ik lees hier een webshop die een licentie niet terugneemt en je geen geld terug geeft. Dat lijkt me niet heel vreemd.
Wat lees je dan in het gebruik van een jaar? Ik zie er even niks anders in.

En dat terugnemen ben ik niet eens met je, maar dat is een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansen90
Karp schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 22:29:
[...]

Wat lees je dan in het gebruik van een jaar? Ik zie er even niks anders in.

En dat terugnemen ben ik niet eens met je, maar dat is een andere discussie.
Volgens mij praten we langs elkaar.

In je startpost geef je aan dat het probleem is dat het gekochte product niet de software zelf is maar een licentie voor 1 jaar. Dat incenueert dat jij iets gekocht hebt dat nu na iets meer dan een jaar niet meer functioneert, want licentie verlopen.

Een aantal reacties trekken dit in twijfel omdat dit bij Microsoft Windows licenties eigenlijk nooit het geval is.

Er wordt om opheldering gevraagd welke jij levert in de vorm van een stuk uit een email, daar staat echter niets wat die kant op wijst. Het gaat daar over het retourneren van een product, dat is heel wat anders dan een licentie die verlopen zou zijn.

Kun je voor de duidelijkheid de exacte vraag die je gesteld hebt bij de webshop hier plaatsen ? En daarnaast laten zien waaruit je opmaakt dat je licentie verlopen is?

12x400WP West Fronius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:12

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ergens heb ik het idee dat wij een deel van het verhaal missen. Windows 10 licenties hebben nooit tijds beperkingen, tenzij deze bij een My Visualstudio subscription behoren. Losse licenties oem of retail zijn feitelijk permanent. Dat een in gebruik genomen licentie niet retour gestuurd kan worden, kan wel kloppen. Software valt niet onder WKOA.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het is namelijk dit waar ik m'n twijfels bij zet of dit wel 'correcte' leveringen van Windows keys zijn. Goed, Win10 heeft nu voortaan een MS account 'activatie', maar als ik zo lees hoe dat hele ESD werkt, lijkt het bijna alsof zij jouw installatie bepalen.

Maar ik zou gewoon nog even een mailtje erachteraan sturen, 'hoe bedoel je, een jaar? Daarna niet meer werkend?', kijken wat zeggen :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Karp schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 21:18:
[...]

[...]
Het komt mij een beetje over als een standaardmailtje van iemand die niet precies weet wat je gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
Jansen90 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 22:52:
[...]

Volgens mij praten we langs elkaar.

In je startpost geef je aan dat het probleem is dat het gekochte product niet de software zelf is maar een licentie voor 1 jaar. Dat incenueert dat jij iets gekocht hebt dat nu na iets meer dan een jaar niet meer functioneert, want licentie verlopen.

Een aantal reacties trekken dit in twijfel omdat dit bij Microsoft Windows licenties eigenlijk nooit het geval is.

Er wordt om opheldering gevraagd welke jij levert in de vorm van een stuk uit een email, daar staat echter niets wat die kant op wijst. Het gaat daar over het retourneren van een product, dat is heel wat anders dan een licentie die verlopen zou zijn.

Kun je voor de duidelijkheid de exacte vraag die je gesteld hebt bij de webshop hier plaatsen ? En daarnaast laten zien waaruit je opmaakt dat je licentie verlopen is?
Naar aanleiding van je opmerkingen heb ik het idee iets verkeerd te lezen. Vandaar dat ik benieuwd ben wat jij leest in dat stukje over 1 jaar. Wil je dat verhelderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
_Dune_ schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 23:22:
Ergens heb ik het idee dat wij een deel van het verhaal missen. Windows 10 licenties hebben nooit tijds beperkingen, tenzij deze bij een My Visualstudio subscription behoren. Losse licenties oem of retail zijn feitelijk permanent. Dat een in gebruik genomen licentie niet retour gestuurd kan worden, kan wel kloppen. Software valt niet onder WKOA.
Natuurlijk mis je een deel van het verhaal. Ik heb een hele mailwisselig die over meer gaat dan die 1 jaar. Maar ik moest een specifiek deel plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansen90
Karp schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 08:55:
[...]

Naar aanleiding van je opmerkingen heb ik het idee iets verkeerd te lezen. Vandaar dat ik benieuwd ben wat jij leest in dat stukje over 1 jaar. Wil je dat verhelderen?
Een standaardzinnetje van een bedrijf dat ook jaarlicenties verkoopt. Heb je de webshop al om opheldering gevraagd? En is je licentie ook daadwerkelijk verlopen, of is er eigenlijk nog niets aan de hand?

(Edit omdat ik de vraag eerst verkeerd las)

[ Voor 47% gewijzigd door Jansen90 op 06-05-2020 09:14 ]

12x400WP West Fronius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:12

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Karp schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 08:55:
[...]
Het probleem is dat wij een stuk context missen, tenzij ik en anderen er kompleet overheen lezen, maar waarom ben je met de webwinkel gaan mailen nadat jij betreffende licentie hebt aangeschaft? Tenminste ik begrijp dat jij een Windows 10 licentie hebt gekocht bij deze webwinkel en daar over met hun in discussie bent gegaan, wat is de aanleiding van deze discussie?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
_Dune_ schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:51:
[...]

Het probleem is dat wij een stuk context missen, tenzij ik en anderen er kompleet overheen lezen, maar waarom ben je met de webwinkel gaan mailen nadat jij betreffende licentie hebt aangeschaft? Tenminste ik begrijp dat jij een Windows 10 licentie hebt gekocht bij deze webwinkel en daar over met hun in discussie bent gegaan, wat is de aanleiding van deze discussie?
Nee, natuurlijk mis je context. Mijn startpunt was dat ik geen home wilde maar pro, en dat kon niet gewijzigd worden. Maar de aanleiding is de zin die ik deel. Ik lees dat als een bedrijf dat een licentie van een jaar levert. Als je denkt dat ik dat verkeerd lees dan hoor ik het graag. Ik heb verminderd zicht op het moment, en m'n focus is ook minder. Maar het gaat mij om de licentie van een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:17

FlipFluitketel

Frontpage Admin
@Karp Ik lees in die tekst inderdaad ook dat het 1 jaar geldig is maar ik vermoed dat ze niet goed opgelet hebben en denken dat het over Office (of een ander product met abonnement gaat).

Windows 10 OEM is gewoon gekoppeld aan je hardware en "eeuwig" geldig tot je bepaalde onderdelen hebt vervangen. Windows 10 Retail kun je dan zelfs nog naar nieuwe hardware overzetten.

[ Voor 10% gewijzigd door FlipFluitketel op 06-05-2020 19:46 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
Als iedereen het anders leest kan dit dicht lijkt me. Dankje!
Pagina: 1