Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-08 11:47
Ik zoek een?
[i]Mijn pc is inmiddels 11 jaar, enkele jaren geleden er een ssd ingezet waardoor hij nog even mee kon, maar nu wordt het tijd voor een upgrade. Na wat rondgekeken te hebben wil ik graag een asrock deskmini a 300. Een hele pc bouwen gaat me niet lukken, deze wel :-). Ik weet dat deze opzet meerdere keren is gesproken, maar ik heb specifieke vragen over het werkgeheugen en de ssd die ik al bezit.

Wat is je budget?
max €350,- voor de barebone en componenten

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?

- De processor wordt een AMD Ryzen 3 3200G, toekomstbestendig en zwaarder is denk ik niet nodig.
- Ik zou graag de ssd blijven gebruiken (samsung 750 evo). Volgens de supportlijst van Asrock zou dit niet kunnen maar mischien hebben jullie ook andere ervaringen. Anders wordt het WD Green V2 120GB-m2-ssd, groter is niet nodig vanwege de nas. Tenzij jullie echt iets anders adviseren
- Qua werkgeheugen heb ik gelezen dat je het best gebruik kunt maken van ddr4 met een snelheid van minimaal 2933 MHz, minder snel is goedkoper, maar wat merk ik daarvan in de praktijk? Ik wil graag 16 gig ook weer ivm toekomstbestendigheid, bijv.Crucial DDR4 SODIMM 2x8GB 3200 CT2K8G4SFS832A

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb een nas dus het zware werk gebeurd daarop, het gaat om office taken en het spelen van spellen die vanaf de xbox one x die worden gestreamd in eigen netwerk

Hoe een overzicht van producten toe te voegen :?

[ Voor 3% gewijzigd door rened80 op 05-05-2020 18:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

neem aan dat de 750 evo gewoon een sata drive is, dan hoef je je geen zorgen te maken.

Voor de 3200G is snel geheugen wel lekker aangezien dit ook gelijk het geheugen voor de IGPU is. En zen houd in de basis ook van sneller geheugen

[ Voor 11% gewijzigd door brid op 05-05-2020 19:03 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:39
Voor het geheugen kun je op de site van ASRock een lijst vinden met ondersteunde modellen. Deze bijvoorbeeld Pricewatch:Crucial CT8G4SFS832A staat er wel op.

[ Voor 6% gewijzigd door martyw op 05-05-2020 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-08 11:47
Bedankt, alle onderdelen besteld!