Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pk026
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-01 09:02
Ik heb een DIR-2660 AC2600 EXO Smart Mesh wifi-router en om goede wifi-ontvangst in huis te hebben wil ik graag de mesh-functionaliteit gebruiken. Geen nood, zegt de website van D-link. Plug gewoon een D-Link DAP-1620 in je stopcontact.

Kopen dan, die D-Link DAP-1620. Dus ik het internet op. Maar dan wordt het merkwaardig: Omdat ik bij het kopen van mijn router via de Tweakers Pricewatch bij webwinkels terecht kwam die een ander type router probeerden te verkopen (plots stond de D-Link DIR-1960 in mijn digitale winkelwagen!), lette ik bij de wifi range extender extra goed op het typenummer.

Het type dat 'mesh' in zijn gebruiksaanwijzing heeft staan heet 'D-Link DAP-1620 AC1300 wifi-range extender'. Het type dat overal te koop staat en ook genoemd is op Pricewatch is "D-Link DAP-1620/E AC1200 Wi-Fi Range Extender". Hier staat 'mesh' niet in de gebruiksaanwijzing. Echter, via de pricewatch kom je ook terecht bij Amazon.nl die de AC1300 blijkt te verkopen.

Met zoveel verwarring vraag ik me af: Maak ik me te druk om het typenummer en kunnen ze allemaal gewoon hetzelfde, of is het verschil wel degelijk belangrijk?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De DAP-1620 AC1300 doet mesh wanneer: "Connect more extenders to a compatible D-Link EXO Router to create a mesh Wi-Fi network."

Het gekke is alleen dat de URL verwijst naar het AC1200 model terwijl de pagina het AC1300 model laat zien.

Eigenlijk zou je die beide modellen met elkaar moeten vergelijken om te kijken wat de verschillen zijn.