SETI@home

Pagina: 1
Acties:
  • 341 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is er al een GoT usergroup hiervoor? Het werkt namelijk hetzelfde als dat RC5 gedoe, alleen heeft dit nog nut.

Voor geinteresseerden:
http://setiathome.ssl.berkeley.edu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-11-2024
RC5 heeft ook nut. WIJ ZIJN DE BESTE, en dat zullen ze weten ook Afbeeldingslocatie: http://got.pair.com/forum/smile.gif.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke seconde die een GoT processor aan SETI besteed is verloren Afbeeldingslocatie: http://got.pair.com/forum/smile.gif Afbeeldingslocatie: http://got.pair.com/forum/smile.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhhhh, Seti@home is dat niet dat buitenaards leven-zoek-grapje??????

Hmmmz, dan laat ik mijn PC liever RC5 draaien. Lijkt me nuttiger dan zoeken naar ET/ALF/etc Afbeeldingslocatie: http://got.pair.com/forum/smile.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh oh oh oh oh...

SETI is dat enorme project waarbij enkele honderden gigantische radar-dingen de ruimte afspeuren, op zoek naar alles dat interessant is.

Het probleem is dat ze niet genoeg computerkracht hebben om alles zelf te analyseren. Zouden ze het wel zelf doen, dan zouden ze duizenden jare bezig zijn ofzo. Op deze manier kun jij dus meehelpen.

Het is dus nuttiger dan je processor te laten oververhitten op het kraken van een of andere code in een paar jaar. Want wat gebeurt er met de gekraakte code nadat ie gekraakt is??? Die flikkeren ze zo in de vuilnisbak.

Er zijn dus ook teams voor Netscape, Microsoft, AnandTech en Slashdot en nog vele anderen. Er is wel zeker, naast het feit dat het nuttig is, een wedstrijd-element aanwezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefox
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Ook dat is er bij RC5... De teams, het wedstrijd verband...

RC5 heeft als doel aan te tonen dat de 64 bit's codes niet veilig genog zijn en dat de US gov. langere codes moet toestaan voor export. (48 bit eencryptie is nu geloof ik de langst toegestane code.)

SETI is kijken naar iets wat niet bestaat.

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 17-09 11:24

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

SETI lijkt me sowieso nuttiger dan RC5, want iets dat nuttelozers van RC5 is kun je nauwelijks voorstellen. Voetballen is eigenlijk ook nutteloos. RC5 'teamplay' is wel leuk :)

SETI is niet echt relaxt met die mega grote blokken die je moet binnenhalen. Bovendien werkt het ding als screensaver en niet helemaal transparant zoals bij RC5, die pakt bijna alle gewaste kloktikken. SETI screensaver komt pas tevoorschijne als je een tijdje niets doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DumB
  • Laatst online: 08-01-2022
seti@home is nuttiger (maar de software zuigt), rc5 is nutteloos.
maar er is nog iets, mersenne priemgetallen zoeken. Ik weet niet precies wat voor nut het heeft, maar het heeft het wel, anders zouden ze je geen $50.000,00 geven als je de volgende prime vind. de kans is een stuk groter dan bij rc5 dat je hem vind: nov 96, aug 97 en jan 98.
De kans dat je nu de 38ste vind lijkt me dus best groot.
Het enige probleem is dat het best saai is. Je download 1 getalletje, en daar gaat je comp dan een maand op rekenen of het een prime is. Niet echt interessant.
Er zijn bij distributed.net trouwens ook plannen om primes te gaan berekenen.
Ik hou het nu bij rc5: is het leukst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

<marquee><h1>DUTCH POWER COWS ROELS!</h1></marquee>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DumB
<marquee>mee eens, maar nutteloos blijft het wel</marquee>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moeten we op deze manier aantonen dat 64bit niet veilig is? Het kost jaren met een wereldwijd netwerk om het te kraken!!! Je toont meer het tegenovergestelde aan!

In ieder geval, dat heeft ook niet echt nut meer, want 128bit is in een aantal landen ook al toegestaan.

De SETI-software is inderdaad minder vriendelijk dan de RC5-software. Hij neemt niet alleen de idle-time om te rekenen, maar gewoon alles. Ik ga hierover wel een meeltje sturen trouwens naar ze. Inmiddles ben ook ik weer ff terug bij RC5! :)

Trouwens: ik heb nu de non-GUI win32 versie (2.7111) en die lijkt wel sneller dan die met GUI (2.7106).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DumB
dat mailtje heb ik al een maand geleden gestuurd, geen respons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee het gaat hier over Seti leuk man.

Grootte blokken Screansavers, jongens dat kan een stuk beter.

8 a 10 sec radio signaal uit de ruimte dat is wat je krijgt, en daarover worden een tig aantal verschillende analyses gedaan, ja dat kost wat tijd een beetje puter doet daar zo,n 8 uur over.

maar dat kan een stuk sneller met de seti Command Line down te loaden op onze site www.seti.nl dat scheelt zomaar ff 1 a 2 uur.

En als je de units dan ook nog buffert dan kan je een erg mooi gemiddelde halen.

Seti Onzin zoeken naar iets dat niet bestaat.
Nee wij zoeken naar bewijs of er iets of niets bestaat. heb jij je nooit is afgevraagd of er meer is dan alleen wij. (Kijk je geen startrek). je weet het maar nooit en wij proberen, het wel te weten te komen met dit project wat erg goed onderbouwt is met theorien en formules.

www.setiathome.com <<<< lees <<<<

En er is natuurlijk een competitie element erg leuk om iemand in te halen of om beter te presteren dan een ander land.

Suc6 met jullie code kraken

Groet van ons S@NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Bovendien werkt het ding als screensaver[/quote]ahum, je hebt verschillende clients: de GUI en de cmd client. De GUI kan je als screensaver laten draaien maar dat HOEFT niet... Je kan gerust een andere screensaver installeren en seti op de 8ergrond laten draaien.....

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

SETI! AAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHRRRRRRRGGGG *flip* ::P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

*snif*

Ik zeg maar zo : Iedere Mhz die bezig is met SETI is verspild :'(

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 20:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Seti@home is helaas ook ongeveer net zo nutteloos als RC5 ;)....
Wat doen jullie seti mannetjes nou eigenlijk? Er wordt een signaaltje een allemachtig klein deel van de ruimte ingeslingerd op de frequentie waar water op reageert (ofzo :)). Signaal komt terug en dan mogen jullie pluizen of er iets bijzit..
De kans dat je zo iets vindt is ook zo goed als 0. RC5 komt tenminste OOIT met een oplossing! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is lezen dan zo moeilijk.

Zijn jullie dan geen tweakers. Hoger opgeleide mensen.
Is dit de club waar leden met het IQ van een regenwurm wel mogen blaten over dingen die ze niet begrijpen.
En daar dan gelijk maar het niv naar ver onder NAP laten zaken.
Begrijpen zij wel wat van de wiskundige berekeningen die worden gebruikt om die code van jullie te kraken.
Ik vraag nu aan 1 van de boys hier om een uitleg over jullie project in eigen woorden, graag met de formules erbij.
Wees trots op het rc5 project het zit goed in elkaar. net zoals SETI

De Formule
http://setiathome.ssl.berkeley.edu/about_seti/about_seti_2.html

De Theorie
http://setiathome.ssl.berkeley.edu/about_seti/radio_search_1.html

N = R * f(p) * n(e) * f(l) * f(i) * f(c) * L

N = 20 * 0.5 * 1 * 0.2 * 1 * 0.5 * L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beiden vind ik even nutteloos, bij rc5 doe je in feite helemaal niets en bij seti decodeer(?) je wel signalen uit de ruimte, maar de signalen die je binnenkrijgt zijn echt niet de interessante of degene waar een kans (hoe groot?) dat er iets bijzonders mee is, die decodeert nasa zelf wel.

Maar bij rc5 zijn de stats veel uitgebreider dan bij seti en het feit dat de client efficienter is en minder bandbreedte gebruikt (toch wel een punt met een 56K modem/casema verbinding) zorgen er toch voor dat ik voor rc5 kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O nee. Wat is dat nu voor antwoord.

Heb je uberhaubt wel gelezen wat er onder de linkjes staat. Lezen Lezen Lezen is dat nu zo moeilijk.

Trash lees eerst aandachtig wat er staat en geef dan je mening opnieuw.

Ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, en Seti@home is niet nutteloos? Ik graas liever dan dat ik naar een vage screensaver zit te kijken en te hopen dat er een bliepje ontvangen wordt uit het universum..

Michaelangelo.

The truth is out there.. it's called: DPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>RC5 heeft als doel aan te tonen dat de 64 bit's codes niet veilig genog zijn en dat de US gov. langere codes moet toestaan voor export. (48 bit eencryptie is nu geloof ik de langst toegestane code.)[/quote]Dan kunnen jullie (RC5-ers) wel stoppen. De US Gov laat namenlijk al sinds een paar maanden (of langer) meer encrypie toe voor export. Kijk in je Internet Explorer maar eens onder Help naar Info. Mocht die nog niet meer dan 56 bits zijn, dan klik je op dat linkje daar achter, en dan kun je zonder problemen de 128 bits codering downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arzie
  • Laatst online: 13:27
Voor mij is het niet echt boeiend welk project ik help. Mij gaat het erom dat de client relaxed (om met Femme te spreken ;)) is, dus gewoon je idle time pikt. En het allerbelangrijkste is denk ik de community, tweakers.net is nu bezig met RC5, misschien daarna wel met primes zoeken, dan ga ik daaraan meedoen. Ik vind dat 'saamhorigheidsgevoel' veel leuker dan wat mijn PC eigenlijk uitrekent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vin Seti wel lachu... ben er nog niet zo lang mee bezig, heb 6 units completed, in een totale tijd van 106 uur en 41 minuten...

Lijkt me wel lachu as mijn compu iets ontdekt, dan ga je de boeken in als medeontdekker van wat dan ook...

Zoals ik al zei, lijkt me wel lachu, verder niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 17:35

Robert

You have your answer..

Als je hoopt op de kans om de boeken in te gaan als medeontdekker van het een of ander mbv Seti kan je beter elke avond een eind gaan wandelen en hopen dat je een Alien tegenkomt en zo beroemd gaat worden.

hihi :p

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Er was toch ook zoiets dat Seti door de NASA werd gebruikt om nieuwe planeten en sterren te ontdekken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
Saint, zak in de strong --> Fucking nep-alien... Met RC5 doe je tenminste nog iets reeels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RC5 is ook nog eens gezonder dan seti voor je processor, omdat met RC5 je processor continu dezelfde temperatuur heeft (oke, wel ietsjes hoger dan dat ie staat te niksen), maar omdat ie constant dezelfde temperatuur heeft gaat ie langer mee dan dat ie de hele tijd op en neer gaat, dat is slechter voor je processor }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shemez
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07 01:09
Ik wordt van twee dingen een beetje moe.

1.
Mensen roepen dingen die niet kloppen. Seti kan net als rc5 in de achtergrond draaien. Dus er is geen gezeik met screensavers of temperatuur schommelingen als je dat niet wilt.

2.
Mensen roepen steeds maar weer dat het SETI project onzin is en dat er niks gevonden wordt. Ik kan me niet voorstellen dat er miljarden worden uitgegeven aan een project als er helemaal geen kans is op slagen.

Het verbaast me trouwens dagelijks dat er zoveel mensen klakeloos in een oppermachtig wezen geloven dat alles op deze planeet regelt en beheerst, maar je voor gek verklaren als je denkt dat er leven op andere planeten is. Vraag me af of het niet gewoon met angst te maken heeft. Zonder God heeft het leven geen zin en sta je er alleen voor. Dus moet ie wel bestaan! En leven op andere planeten betekend dat de bijbel niet klopt, dus leven op andere planeten bestaat niet! En we steken zoveel mogelijk onze kop in het zand als er mogelijkheden zijn om leven op andere planeten te ontdekken. En verklaren mensen voor gek die dat niet doen.

Stelletje schapen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
  • Laatst online: 09:13
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 september 2000 19:01 schreef Michaelangelo het volgende:
Nee, en Seti@home is niet nutteloos? Ik graas liever dan dat ik naar een vage screensaver zit te kijken en te hopen dat er een bliepje ontvangen wordt uit het universum..

Michaelangelo.

The truth is out there.. it's called: DPC[/quote]Zeg dan niks ... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
  • Laatst online: 09:13
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 september 2000 13:44 schreef DSmarty het volgende:
Saint, zak in de strong --> Fucking nep-alien... Met RC5 doe je tenminste nog iets reeels![/quote]Schrijven is moeilijk zie ik, maar nadenken ook ?
Waarom kraken jullie alles wat niets met RC5 Geen wonder dat de buitenlandse teams een hekel aan jullie hebben/krijgen.
En trouwens, wij met SETI zoeken naar HET bewijs dat de mensen die zo'n uitgelaten (lees ononderbouwde) menig tegen SETI hebben (zoals jullie) dus niet van deze planeet komen !
Doe toch normaal man, het scheldgedrag bewijst de intelligentie van sommige mensen hier. :(
Ik had wel wat beters verwacht van GoT ! :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:40
Seti is geweldig.
Alleen zit ik niet bij seti.nl maar bij anand:)

ik ga binnenkort overlopen naar seti.nl

Jullie kunnen binnenkort dus een nieuw member begroeten serum:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Laatst online: 16:43

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Goed.. wat is RC5, wat is encryptie?

Eerst in makkelijke woorden: met encryptie kun je berichten versleutelen zodat ze niet echt leesbaar meer zijn (*duh*).
De RSA code werkt met priemgetallen (getallen die deelbaar zijn door zichzelf, door 1 en door geen ander natuurlijk getal)
en de tekst wordt bijv. opgesplitst in cijfers die de letters voorstellen (bijv. de plaats in het alfabet).

Nu gaan we 2 zeer grote priemgetallen nemen en die vermenigvuldigen:
n = p.q met p != q en best groot (bijv 64 bits => 64bits ~ 21 getallen)

nu kiezen we een codeersleutel e die moet voldoen aan: (e,ø(n)) = 1 (de grootste gemene deler is dus 1 en ø is de functie van Euler)

we kunnen nu bepalen: [d] = [e]^-1 in Z(ø(n))
coderen en decoderen:
C = B^e (mod n) en 0 <= C < n resp B = C^d (mod n) en o <= B < n

e en n zijn bekend, maar niet de ontbinding in p.q (en dus ø(n) en d zijn onbekend)

je kunt dit wel ontbinden (en dat wordt met RC-5 gedaan) maar dat is een proces dat qua tijd van de zelfde orde van grootte is als de bepaling van de logaritme

Goed, voorbeeldtijd ;)
we nemen als string:
TWENTE = 19 22 04 13 19 04 (1)
(plaats waar de letters staan in het alfabet)

ik neem n = 579623 (= 701.823) en m=3 (3 letters per keer coderen)

(1) wordt nu: 192204 131904 (2)

bepaling van ø(n) - 700.822 = 575400 en dit is (in priem) 2.2.2.3.5.5.7.137 e = minimaal 11 en dus wordt d 523091

Codering van (2) gaat als volgt: C= B^11 (mod 576923) geeft:

C = 192204^11 (mod 576923) = 137623 en de 2de C wordt 392302 dus de string is nu gecodeert tot:

137623 392302 (3)

Wat doet d.net nu dan?
zijn hebben een getal C (bijv 137623) en willen dat terugcoderen naar B dat kan volgens: B=C^d (mod n) maar om d te berekenen moet je p en q weten (n = p.q)
om deze twee getallen te berekenen moet je dus veel rekenen, te eerste zijn het priemgetallen (moeilijk te vinden enzo ;)) en ten tweede zijn ze erg groot (64 bits = 21 cijfers op een rijtje :P)
dus daar zijn we mee bezig.. die twee priemgetallen te vinden zodat we d kunnen bepalen en kunnen decoderen :)

En daar ben je dus enkele jaren mee bezig (logarimische tijdsduur enzo)

Kees
kan zijn dat ik wat over het hoofd heb gezien, zeg het dan ff ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Laatst online: 13-09 21:30
Ik geloof in buitenaardse wezens, ook in UFO's, zelfs dat ze de aarde al bezocht hebben, maar ik geloof absoluut niet dat ze ons met radiosignalen berichten sturen. Eerder met een nog niet ondekt transmissiemogelijkheid, w.o. misschien de piramides, die door een integalactisch netwerk met elkaar verbonden zijn. Op de aarde is ook zo'n netwerk van ley-lijnen en prehistorische monumenten zoals Stonehenge en de piramides bevinden zich allen precies op een sterk kruispunt van die lijnen. Op plaatsen waar graancirkels ontstaan bevinden zich ook van dergelijke krachtbronnen (behalve bij de namaak cirkels).
We ontvangen dus misschien zelfs al berichten maar we willen dat niet weten omdat het onbekend is, en als iets onbekend is wordt het als onzin afgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:08
Ik geloofd bijna dat je serieus bent, mastermind...niet toch?

--blieb, blieb--"kill all hippie's"--blieb, blieb--

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk wel dat het serieus is.. En zo niet, op zich zit er wel wat in dat andere vormen van communicatie uitgeprobeerd worden...

Maar voorlopig zoekt mijn machientje nog gewoon naar de gewone stralingen..hehe

nu voor 142 uren en nogwat... Ben nog niet lang bezig dus... Maar we hebben de tijd, nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:08
Dat bedoel ik niet, da dice.
Ik denk dat seti wel lollig is, bij rc5 weet je dat ie ooit gekraakt gaat worden, maar bij seti is de onzekerheid groter (de kans dat er intelligent leven is dat signalen uitzend en dat wij vervolgens die signalen opvangen en dat ook nog door hebben is miniem).

De kans dat er leven is elders in het heelal schat ik btw op zon 100%.

Wat ik me in bovenstaand stukje afvroeg is of mastermind nog wel helemaal bij zn "mind" is.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Op 12 september 2000 21:46 schreef SetiNetherlands het volgende:
Eindelijk een persoon die weet waar die het over heeft, ja kees bravo goed uitgelegd.

Als je nog is een nieuwtje heb of een uitleg over een project, dan nodig ik je uit om dat ook is op ons forum te posten. zouden we erg leuk vinden.

En helaas is het ook met met het Seti project het geval. dat veel mensen totaal niet weten wat ze eigenlijk doen of wat het allemaal betekent, ze doen alleen maar mee om er bij te horen HELAAS.

O en Shemez goed verwoord eindelijk is geen schaap in het weiland maar een echte koe.
no ofense

En Ceasar je bent gesignaleert en je staat al in de lijsten, welkom bij ons team, en we hopen dat je het een beetje naar je zin krijgt bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<marquee>ik heb gewoon allebei draaien :P :P</marquee>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Inmiddels heeft DPC ook voor Seti@home een eigen afdeling. Het thuisforum kan je hier vinden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:24

Arno

PF5A

Op dinsdag 17 juli 2001 23:30 schreef computerdude het volgende:
<marquee>ik heb gewoon allebei draaien :P :P</marquee>
Bij deze een waarschuwing voor deze dude voor het kansloos omhoogschoppen van deze draad..

En nee, je hebt GEEN HTML rechten ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.