Ik heb op dit moment de onderstaande PC, waarbij ik vanaf het begin een goede CPU met de maximale hoeveelheid geheugen heb gekocht om zoveel mogelijk jaren te kunnen genieten. Hierbij heb ik 2x een upgrade gedaan van de videokaart, 1 PSU heb vervangen en een SSD er bij gestoken (had eerst alleen een HDD) om te zorgen dat PC weer snel werd. Ik heb op dit moment nog 2 monitoren die op 1680x1050 draaien en zolang die het nog doen zal daar geen upgrade van gedaan worden. Het idee achter de upgrade is precies hetzelfde, namelijk een PC die het 10+ jaar vol kan houden met hooguit een upgrade van de videokaart tussendoor.
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een moederbord, AMD processor, aftermarket CPU cooler, 64gb ram.
Voor de moederbord heb ik moeite met het vinden van een goede die niet te veel poespas heeft, maar wel voldoet. Hij moet minimaal 4 case fans en 1 CPU fan kunnen voorzien van stroom. In de tijd dat ik mijn aftermarket CPU cooler van Zalman installeerde werd aangegeven dat de cooler zo zwaar was dat mogelijk je Moederbord het niet kon houden. Geldt dat dezer dagen nog?
Voor de processor wordt het hoogstwaarschijnlijk een AMD Ryzen 7 3700x.
Voor de CPU cooler heb ik geen idee wat goed is.
Voor het geheugen maakt mij niet heel erg uit als het maar 64gb ram is en een hoge prijs/kwaliteit verhouding heeft.
Hieronder wat ik al heb uitgezocht:
Wat is je budget?
Tussen de 700,- en 1000,-
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Omdat ik al zo lang geen upgrade heb gedaan, heb ik geen idee wat op dit moment goed is qua merk.
Update 17:50 05-05-2020
Blijkbaar zijn mijn zinnen over de reden waar ik deze PC voor wil gaan gebruiken niet meegekomen.
Ik gebruik de PC nu voornamelijk om te gamen, dan heb ik het over CoH2, Diablo 3 en F.E.A.R. 3. Ik wil mijn toekomstige PC vooral gebruiken voor CIV 6, ANNO 1440, Cities Skylines en Planet Coaster. Ik heb op meerdere plekken gelezen dat een goede CPU met veel geheugen fijn is.
Over de vraag waarom zoveel geheugen, diezelfde vraag kreeg ik toen ik mijn huidige pc ging samenstellen. 2gb was toen voldoende kreeg ik te horen. Ik heb er ontzettend veel profijt van gehad toch te kiezen voor 8gb. Dit doe ik ook omdat ik dan voorkom dat de geheugen upgrade niet meer mogelijk is, van bijv. 32gb naar 64gb, omdat de MOBO niet de nieuwe geheugen ondersteunt of dat de 32gb geheugen die ik er bij wil steken niet meer te koop is.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core 2 Quad Q6600 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte GA-P35-DS3R | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Asus GTX650TI-1GD5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Antec Twelve Hundred | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Processorkoeling | Zalman CNPS7000C-AlCu | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | MicroMemory 8GB DDR2 800MHz | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Cooler Master GM G550M | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX300 2,5" 750GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- | ||
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een moederbord, AMD processor, aftermarket CPU cooler, 64gb ram.
Voor de moederbord heb ik moeite met het vinden van een goede die niet te veel poespas heeft, maar wel voldoet. Hij moet minimaal 4 case fans en 1 CPU fan kunnen voorzien van stroom. In de tijd dat ik mijn aftermarket CPU cooler van Zalman installeerde werd aangegeven dat de cooler zo zwaar was dat mogelijk je Moederbord het niet kon houden. Geldt dat dezer dagen nog?
Voor de processor wordt het hoogstwaarschijnlijk een AMD Ryzen 7 3700x.
Voor de CPU cooler heb ik geen idee wat goed is.
Voor het geheugen maakt mij niet heel erg uit als het maar 64gb ram is en een hoge prijs/kwaliteit verhouding heeft.
Hieronder wat ik al heb uitgezocht:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 295,- | € 295,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 78,90 | € 78,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16Q-64GIS | € 285,50 | € 285,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 659,40 | ||
Wat is je budget?
Tussen de 700,- en 1000,-
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Omdat ik al zo lang geen upgrade heb gedaan, heb ik geen idee wat op dit moment goed is qua merk.
Update 17:50 05-05-2020
Blijkbaar zijn mijn zinnen over de reden waar ik deze PC voor wil gaan gebruiken niet meegekomen.
Ik gebruik de PC nu voornamelijk om te gamen, dan heb ik het over CoH2, Diablo 3 en F.E.A.R. 3. Ik wil mijn toekomstige PC vooral gebruiken voor CIV 6, ANNO 1440, Cities Skylines en Planet Coaster. Ik heb op meerdere plekken gelezen dat een goede CPU met veel geheugen fijn is.
Over de vraag waarom zoveel geheugen, diezelfde vraag kreeg ik toen ik mijn huidige pc ging samenstellen. 2gb was toen voldoende kreeg ik te horen. Ik heb er ontzettend veel profijt van gehad toch te kiezen voor 8gb. Dit doe ik ook omdat ik dan voorkom dat de geheugen upgrade niet meer mogelijk is, van bijv. 32gb naar 64gb, omdat de MOBO niet de nieuwe geheugen ondersteunt of dat de 32gb geheugen die ik er bij wil steken niet meer te koop is.
[ Voor 7% gewijzigd door ZeTaCy op 05-05-2020 17:56 . Reden: Reactie op vragen ]