USB HUB (powered) met zo veel mogelijk USB poorten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Topicstarter
Ik zoek een?
Om mijn muziek/synth setup te vereenvoudigen ben ik op zoek naar een (powered) USB HUB met zo veel mogelijk poorten. Ik heb er minimaal 10 nodig, maar meer is beter. Op dit moment heb ik een aantal 7-poorts HUB's, prima, maar 7 is te krap en liefst wil ik maar 1 stekker hoeven in/om te prikken.

Uiteraard USB-3, maar met USB-A connector omdat ik de USB-C connector op mijn notebook wil kunnen gebruiken om 'm op te laden of voor een dockingstation.

Wat is je budget?
Niet gespecificeerd.
€100 is geen probleem als dat is wat er nodig is.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen. Het moet betrouwbaar zijn. Geen hicups.

De grootste USB HUB die ik kan vinden en nog een beetje betaalbaar is is deze 16-poorts.
pricewatch: Delock 63978

Er is ook een 13-poorts variant van:
pricewatch: Delock 63977

Deze ICY Box met 10 poorten ziet er ook goed uit:
pricewatch: Icy Box IB-AC6110

Er bestaat ook nog een 24 poorts, maar met een prijskaartje van ver boven de €2000 is me dat echt te gek. :)
pricewatch: Digi AW24-G300

Kortom, welke USB HUB kan ik zonder problemen aanschaffen om al mijn spulletjes op te prikken én nog wat ruimte over te hebben voor uitbreiding. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:11
Wat voor een apparaten ga je er allemaal op aansluiten, want die moeten dan allemaal die bandbreetde met elkaar delen. Met bandbreedte hongerige apparatuur gaat dat niet lekker werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Topicstarter
Nielson schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 15:47:
Wat voor een apparaten ga je er allemaal op aansluiten, want die moeten dan allemaal die bandbreetde met elkaar delen. Met bandbreedte hongerige apparatuur gaat dat niet lekker werken.
Qua bandbreedte valt het allemaal wel mee.

Mijn USB audio interface zal het meeste nodig hebben maar die kan ik zonder problemen rechtstreeks aansluiten op mijn notebook als ik dropouts krijg. (Ik heb 3 USB-3 poorten.) Sowieso zijn verreweg de meeste USB audio interfaces USB-2, ook mijn FocusRite 18i20 met 8 analoge ingangen, uitbreidbaar tot 16 analoge ingangen.

Verder is het vooral MIDI(-achtige) informatie en bijvoorbeeld de aansturing van mijn Faderport 8, een DAW controller met onder andere gemotoriseerde faders. Dat spul heeft allemaal niet heel veel nodig.
(Het zijn een paar sound sources zoals een DeepMind 12, een Neutron en een MIDI keyboard.)

Daarnaast nog een USB toetsenbord en muis (draadloos) en dat is het wel zo'n beetje.

Het draait nu op 2 7-poorts HUBs met verlenkabel van 3 meter naar mijn PC en dat gaat prima. Ik heb nog poorten over. Maar het lijkt me fijn alle apparatuur op 1 USB HUB te hebben en de 7-poorts vrij te spelen voor op vakantie of in de woonkamer. Plus, ik wil graag mijn notebook als main componeer station gebruiken, omdat switchen tussen notebook en PC vrij vervelend is en ik toch wat vaker beneden achter de piano muziek wil schrijven. (Met mijn échte piano als inspiratiebron en een MIDI keyboard met mijn laptop om hetgeen ik bedenk vervolgens in digitale vorm om te zetten.)

Belangrijkste is vooral dat het stabiel is. Een DAW vind het niet heel fantastisch als het disconnects zijn van de apparatuur.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.