Hallo allemaal,
Ik heb een Onkyo TX-NR626, Samsung UE55MU6120, Samsung UBD-M9500 en een Android TV box H96 Pro+, al deze apparaten hebben HDMI-CEC.
De bluray en de Android box zijn aangesloten via HDMI op de Onkyo, de tv is via de HDMI main output op de Onkyo aangesloten, via dezelfde kabel loopt het Audio Return Channel.
Hiermee heb ik de volgende problemen:
Als ik mijn bluray aanzet om een muziek cd af te spelen op de Onkyo gaat de tv ook aan
Als ik via de Android box een film/serie wil kijken gaat ook Onkyo aan
Ik kan op de Onkyo HDMI-CEC uitzetten maar dan werkt ARC niet meer
Op de tv uitzetten werkt ARC ook niet meer
Op de Android box kan ik het in de software uitzetten maar dan blijft het toch actief, ik heb een HDMI-CEC killer gekocht (HDMI verloopje dat CEC zou moeten stoppen) maar ook dan blijft het werken.
Naast HDMI-CEC uitzetten heb ik HDMI 'Trough' aangezet zodat het signaal alleen maar door de Onkyo heen zou moeten gaan, maar dan gaat hij toch nog aan bij gebruik van de Android box ondanks de HDMI-CEC killer.
Ik heb alles al eens gereset en opnieuw ingesteld, apparaten 'vinden' elkaar en werkt alles goed.
Als dan alles uit is geweest (stand-by) dan is het weer foute boel.
Op random momenten werkt het soms ineens wel goed.
Maar nu kan ik al tijdje geen gebruik maken van ARC.
Ik denk dat ik alles al eens geprobeerd heb, alles gereset, één voor één aangesloten, apparaten weg gelaten maar ik krijg het niet goed werkende.
Iemand enig idee wat ik kan/moet aanpassen? Iemand met dezelfde problemen?
Ik hoor graag van jullie.
Mvrgr.
Nossie
Ik heb een Onkyo TX-NR626, Samsung UE55MU6120, Samsung UBD-M9500 en een Android TV box H96 Pro+, al deze apparaten hebben HDMI-CEC.
De bluray en de Android box zijn aangesloten via HDMI op de Onkyo, de tv is via de HDMI main output op de Onkyo aangesloten, via dezelfde kabel loopt het Audio Return Channel.
Hiermee heb ik de volgende problemen:
Als ik mijn bluray aanzet om een muziek cd af te spelen op de Onkyo gaat de tv ook aan
Als ik via de Android box een film/serie wil kijken gaat ook Onkyo aan
Ik kan op de Onkyo HDMI-CEC uitzetten maar dan werkt ARC niet meer
Op de tv uitzetten werkt ARC ook niet meer
Op de Android box kan ik het in de software uitzetten maar dan blijft het toch actief, ik heb een HDMI-CEC killer gekocht (HDMI verloopje dat CEC zou moeten stoppen) maar ook dan blijft het werken.
Naast HDMI-CEC uitzetten heb ik HDMI 'Trough' aangezet zodat het signaal alleen maar door de Onkyo heen zou moeten gaan, maar dan gaat hij toch nog aan bij gebruik van de Android box ondanks de HDMI-CEC killer.
Ik heb alles al eens gereset en opnieuw ingesteld, apparaten 'vinden' elkaar en werkt alles goed.
Als dan alles uit is geweest (stand-by) dan is het weer foute boel.
Op random momenten werkt het soms ineens wel goed.
Maar nu kan ik al tijdje geen gebruik maken van ARC.
Ik denk dat ik alles al eens geprobeerd heb, alles gereset, één voor één aangesloten, apparaten weg gelaten maar ik krijg het niet goed werkende.
Iemand enig idee wat ik kan/moet aanpassen? Iemand met dezelfde problemen?
Ik hoor graag van jullie.
Mvrgr.
Nossie