Vraag

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-11 20:39
Ik zoek een?
Vervanger voor mijn bijna 3 jaar oude Moto G5S

Wat is je budget?
+-€300

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Dagdagelijkse dingen mee te kunnen doen. Ik ben geen gamer, geen fotograaf,... maar wil wel een telefoon kopen die weer makkelijk een 3-tal jaar verder kan

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben nu al ettelijke uren aan het rondsurfen/lezen/zoeken en ben op het moment gekomen dat ik door de bomen het bos niet meer zie :-).

Ik had de Realme 6 (pro) in het visier maar toen zag ik plots vergelijkingen met de Xiaomi Poco X2. Hoewel ze sterk op elkaar gelijken ging mijn voorkeur naar de Poco X2 daar de Realme 6 Pro blijkbaar geen zo'n schitterend scherm heeft qua helderheid (vooral in de zon).

Blijkt dus dat de Poco X2 enkel op de Indische markt verschijnt. Dus ik kan opnieuw beginnen zoeken.

Oorspronkelijk ben ik fan van het Android One gebeuren, maar veel soeps (specs VS kost) zit daar niet meer bij. Zoals in andere topics ook te lezen valt lijkt het alsof Android One op sterven na dood is.

Wat kwam ik dan nog tegen:
- Xiaomi Mi Note 10 Lite (wel boven het budget + aan de grote kant :-( )
- Xiaomi Mi 9T (pro) (al gaat dit dan over een iets ouder toestel

Wat zouden jullie verkiezen uit bovenstaande toestel? Of zijn er nog andere toestellen (liefst niet te veel daar de keuze al moeilijk genoeg is ;-) ) die het bekijken waard zijn?

Thanks!

Alle reacties

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Als je er 3 jaar mee wilt doen, zou ik sowieso Android 10 nemen, want dan kan je langere ondersteuning wel gebruiken.
-Xiaomi Redmi Note 9 Pro
-Realme 6 (Pro)
-P40 Lite (geen Google-apps)

De 6 Pro is nu helaas alleen nog maar met 8GB/128GB verkrijgbaar, maar hopelijk binnenkort ook 6GB/128 of 64GB. Doordat een microSD-kaart mogelijk is bij bijna alle toestellen van dit budget is 128GB niet gelijk vereist denk ik, tenzij je van jezelf weet altijd veel opslag te gebruiken.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:45
https://www.kimovil.com/e...ate.4,f_min_dr+value.6144

hier een vergelijkingswebsite voor chinese mobieltjes met vast minimaal 6 GB RAM, je prijs range en max 12 maanden uitgekomen.
Dan zie je de redmi note 8 pro en de k30 hoog scoren.

• argon007
Ik heb zeker niet veel opslag nodig. Zelfs met 32Gb heb ik meer dan genoeg. Dus een 64Gb toestel is zeker voldoende.

Vroeger nogal wat zitten flashen en verschillende ROM's zitten installeren maar daar ben ik wat vanaf gestapt. Ik volg het volledige smartphone gebeuren dus ook niet meer van dichtbij. Maar mens hoe ingewikkeld is dit nu geworden... Al die verschillende namen en merken die toch bijna 1 op 1 gelijk zijn... :-) Het maakt het kiezen er zeker niet makkelijker op !

Huawei valt uit de boot voor mij daar die niet (allemaal) meer ondersteund worden voor GAPPS + dat mijn fietscomputer (Wahoo Elment) niet compatibel is met Huawei toestellen (iets met Bluetooth).

Xiaomi lijkt wat meer support te hebben van de community voor custom roms (voor later) dan Realme (nogal nieuw/opkomend in de markt). Doch ziet de Realme 6 pro er zeker niet verkeerd uit. Jammer vooral van de intensiteit van het scherm. Als is dit negatieve punt misschien wel te verwaarlozen... Allemaal moeilijk om te beoordelen zonder het toestel zelf te zien :-)

• argon007
Ik heb mij gisteren de Xiaomi Mi Note 10 Lite gepre-ordered op Belsimpel.