Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWH87
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 27-06-2023
Ik zoek een?
Een upgrade voor mijn pc speakers. Mijn Harman Kardon Soundsticks III zijn alweer een jaar of oud 8 oud gok ik. Hoewel ze het nog perfect doen haperen ze wel een beetje als ik het volume op zijn max zet. Aangezien ik ook weer wil beginnen met mixen op een Traktor Kontrol S2 zoek ik (een stuk) meer volume en gewoon een mooi klinkend, zuiver geluid

Wat is je budget?
Als het mogelijk is wat ik vraag rond de 100 euro, met een maximum van 150 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
In eerste instantie alledaags gebruik bij mijn pc. Draadloos zou op zich ook fijn zijn. Mocht er iets bestaan dat ik ook nog (draadloos) op mijn tv aan kan sluiten voor wat beter geluid tijdens het film kijken zou dat het een mooie bijkomstigheid zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben me al wel een tijdje aan het oriënteren maar ik heb geen idee wat het beste past bij wat ik zoek en hoe verschillende speakers/monitors zich verhouden qua volume/geluidskwaliteit ten opzicht van mijn Soundsticks. Ik ben bepaald geen expert dus misschien zijn er legio dingen die beter en harder gaan dan mijn Soundsticks.

Wat voorbeelden van apparaten die mijn interesse hebben gewekt:

https://www.bax-shop.nl/h...assieve-monitor-set-van-2

https://www.bax-shop.nl/a...-watt-actieve-luidspreker

Ik heb dus geen idee wat nu het beste bij mijn behoeften past, studio monitoren, actieve speakers of wat dan ook.

Bij voorbaat dank!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb die soundsticks ook en kwalitatief zijn ze vrij goed. Kan me echter ook voorstellen dat je wat meer wilt.
Volgens mij heb je twee opties: kijk naar actieve monitoren (die had je zo te zien al gevonden, maar kijk ook bij Edifier zou ik zeggen), of kijk naar een losse versterker en losse speákers. Tweedehand moet je heel leuk spul neer kunnen zetten.

Al zul jij ook snappen dat je voor 100-150 euro geen topkwaliteit kunt verwachten. Wat dat betreft zijn die soundsticks al redelijk veel bang for buck.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:15
Ik zou voor dat geld wat zoeken bij Edifier, wat @The Eagle zegt. De R1700 of 1850 koop je voor zo'n 130-160 euro. Zit ook BT op die dingen, dus kun je draadloos aansluiten op je pc als dat mogelijk is. Staan vaak ook wel bij de Mediamarkt, kun je er wellicht wat mee spelen.

[ Voor 20% gewijzigd door Hulleman op 05-05-2020 14:59 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:09
Ik zou ook tweedehands kijken naar actieve monitoren (actieve monitoren hebben een ingebouwde versterker, passieve luidsprekers/monitoren hebben een losse versterker nodig). Hier op tweakers vind je bijvoorbeeld deze V&A:Mackie CR3. Nog betere aanbiedingen vind je op Marktplaats, daar staan bij jouw budget diverse setje van het merk KRK te koop, ook worden er een paar JBL LSR 305 setjes aangeboden, die laatste vind ik echt een aanrader.

De Devine die je gevonden hebt is bedoeld om muziek heel luid te spelen op feesten en partijen, ook is die prijs per stuk, en je wilt er twee..... De Behringers zijn passief hebben dus ook nog een losse versterker nodig, bovendien geven ze nauwelijks diepe bas weer.

[ Voor 41% gewijzigd door martyw op 05-05-2020 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWH87
The Eagle schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 13:32:
Ik heb die soundsticks ook en kwalitatief zijn ze vrij goed. Kan me echter ook voorstellen dat je wat meer wilt.
Volgens mij heb je twee opties: kijk naar actieve monitoren (die had je zo te zien al gevonden, maar kijk ook bij Edifier zou ik zeggen), of kijk naar een losse versterker en losse speákers. Tweedehand moet je heel leuk spul neer kunnen zetten.

Al zul jij ook snappen dat je voor 100-150 euro geen topkwaliteit kunt verwachten. Wat dat betreft zijn die soundsticks al redelijk veel bang for buck.
Ik ben ook nog steeds zeer tevreden over die Soundsticks. Ik verwacht ook geen wonderen voor zo'n budget natuurlijk, maar als het mogelijk is om voor zo'n prijs een stukje meer kwaliteit en volume te krijgen zou dat heel fijn zijn.
Hulleman schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 14:58:
Ik zou voor dat geld wat zoeken bij Edifier, wat @The Eagle zegt. De R1700 of 1850 koop je voor zo'n 130-160 euro. Zit ook BT op die dingen, dus kun je draadloos aansluiten op je pc als dat mogelijk is. Staan vaak ook wel bij de Mediamarkt, kun je er wellicht wat mee spelen.
Dank voor je reactie! Zijn die Edifiers kwalitatief echt zo goed, aangezien jij en The Eagle het beiden aandragen?
martyw schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:01:
Ik zou ook tweedehands kijken naar actieve monitoren (actieve monitoren hebben een ingebouwde versterker, passieve luidsprekers/monitoren hebben een losse versterker nodig). Hier op tweakers vind je bijvoorbeeld deze V&A:Mackie CR3. Nog betere aanbiedingen vind je op Marktplaats, daar staan bij jouw budget diverse setje van het merk KRK te koop, ook worden er een paar JBL LSR 305 setjes aangeboden, die laatste vind ik echt een aanrader.

De Devine die je gevonden hebt is bedoeld om muziek heel luid te spelen op feesten en partijen, ook is die prijs per stuk, en je wilt er twee..... De Behringers zijn passief hebben dus ook nog een losse versterker nodig, bovendien geven ze nauwelijks diepe bas weer.
Die Mackie's had ik ook als optie aangemerkt inderdaad. Ik zal eens rond spitten, dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige optie hier zijn LSR305's, probeer daar een tweedehands setje van te vinden. Deze zetten een kwalitatief goed geluid neer en gaan hard zat met genoeg laag. R1850's heb ik zelf gehad, en dat is speelgoed. Gaan vreselijk snel over hun nek en op lage volumes klinkt het ook nog maar magertjes. R1850's zijn leuk voor Youtube, terwijl LSR305's gewoon goede luidsprekers zijn.

Die CR3's zijn echt niet krachtig genoeg met hun 3" woofer (je wilt minimaal 5" als je een beetje laag en SPL wilt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWH87
Verwijderd schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:28:
De enige optie hier zijn LSR305's, probeer daar een tweedehands setje van te vinden. Deze zetten een kwalitatief goed geluid neer en gaan hard zat met genoeg laag. R1850's heb ik zelf gehad, en dat is speelgoed. Gaan vreselijk snel over hun nek en op lage volumes klinkt het ook nog maar magertjes. R1850's zijn leuk voor Youtube, terwijl LSR305's gewoon goede luidsprekers zijn.

Die CR3's zijn echt niet krachtig genoeg met hun 3" woofer (je wilt minimaal 5" als je een beetje laag en SPL wilt).
Dus als ik het goed begrijp zijn die CR3’S op geen enkele wijze een verbetering tov mijn Soundsticks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KWH87 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:14:
[...]

Dus als ik het goed begrijp zijn die CR3’S op geen enkele wijze een verbetering tov mijn Soundsticks?
Vast wel accurater, maar ze gaan niet hard en niet laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:09
@KWH87 bedenk ook dat de nieuwprijs van de JBL speakers ruim tweemaal die van de Mackies is, in dit geval hoor je dat zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansen90
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03 16:55
Persoonlijk ben ik nog altijd erg te spreken over Philips MFB luidsprekers. Voor rond de €100 haal je wel 541's van marktplaats af. Moet wel bij gezegd worden dat het om actieve luidsprekers uit de jaren 70 gaat, kan dus in veel gevallen wel een opknapbeurtje gebruiken als dat niet al gebeurt is.

12x400WP West Fronius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWH87
Verwijderd schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:36:
[...]

Vast wel accurater, maar ze gaan niet hard en niet laag.
Aha, oke. Het is ook niet mijn bedoeling om de ramen te laten trillen maar een stuk meer volume dan dat er uit die Soundsticks is wel wenselijk.
martyw schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:22:
@KWH87 bedenk ook dat de nieuwprijs van de JBL speakers ruim tweemaal die van de Mackies is, in dit geval hoor je dat zeker
Zeker, dat begrijp ik ook. Ik ben ook blij dat ik hier om expertise heb gevraagd, dit levert toch weer nieuwe inzichten :)
Jansen90 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:26:
Persoonlijk ben ik nog altijd erg te spreken over Philips MFB luidsprekers. Voor rond de €100 haal je wel 541's van marktplaats af. Moet wel bij gezegd worden dat het om actieve luidsprekers uit de jaren 70 gaat, kan dus in veel gevallen wel een opknapbeurtje gebruiken als dat niet al gebeurt is.
Dank voor je reactie! Misschien bekrompen van mijn kant, maar ik zou niet zo snel zo'n oud product kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansen90
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03 16:55
KWH87 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:09:
[...]

Dank voor je reactie! Misschien bekrompen van mijn kant, maar ik zou niet zo snel zo'n oud product kopen.
Kan ik me voorstellen hoor. Ik vind het ook leuk om met elektronica te hobbyen dus vind het niet zo erg als er een keer iets aan mankeert. (Al heb ik 4 paar, waarvoor ik alles bij elkaar weinig voor heb hoeven betalen en eigenlijk nooit iets aan heb hoeven repareren.. )

12x400WP West Fronius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

KWH87 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:09:
[...]

Aha, oke. Het is ook niet mijn bedoeling om de ramen te laten trillen maar een stuk meer volume dan dat er uit die Soundsticks is wel wenselijk.
CR3's produceren geen laag (80hz...) en gaan ook niet hard. Die dingen gaan alleen maar tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWH87
Ik heb weer een nieuw idee opgepikt, even hier toetsen of het mogelijk is..

Mijn vriendin wil graag die tafellamp-speaker van Ikea (Symfonisk) en dat vind ik op zich een mooi ding met een prima geluid. Schijnt een Sonos Play:1 speaker te zijn, die ik bij een vriend heb kunnen horen en redelijk hard kan met een goed geluid.

Nu heb je op Coolblue een set van Harman Kardon Citation ONEs voor € 250. Mijn vermoeden is dat het geluid vergelijkbaar is met zo'n Sonos en nu zou je er dus 2 hebben. Groot voordeel is dat je meteen over een Google Assistant beschikt maar ik heb wel een vraag:

Mijn Soundsticks zijn nu natuurlijk aan mijn pc verbonden. Kan dat met die Citation ONEs ook via bluetooth? Mijn pc is verbonden met ethernet kabel dus weet niet of dat dan met Wifi mogelijk is. Ik gebruik namelijk nog steeds alleen oldskool Winamp om muziek af te spelen. En zo ja, heb je dan geen last van vertraging of iets dergelijks? Dat is wel het laatste dat je wil, met name als ik via Traktor wil gaan mixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

KWH87 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 11:28:
En zo ja, heb je dan geen last van vertraging of iets dergelijks? Dat is wel het laatste dat je wil, met name als ik via Traktor wil gaan mixen.
Ongeschikt voor traktor, en dat zijn zo'n beetjeveigenlijk alle wlan en bluetooth speakers.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWH87
Lip schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:28:
[...]

Ongeschikt voor traktor, en dat zijn zo'n beetjeveigenlijk alle wlan en bluetooth speakers.
Om de reden die ik geef of..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Delay v.d protocollen inderdaad.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWH87
Ai, oke thanks!
Pagina: 1