Achterwand (tegels) in huiskamer achter houtkachel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03-04 14:57
Hallo allen,

In mijn huiskamer heb ik een schuine hoek waar een houtkachel zat. De aansluiting doet het nog en overweeg om er weer een houtkachel te plaatsen. Enige nadeel is dat ze wat prijzig zijn.

Nu wil ik de plek (zie foto) eerst wat plaatsten zodat daarna de houtkachel geplaatst kan worden.
Ik zocht op een soort steen strip, die je er zo op plakt. Maar dat bestaat niet wat ik kan vinden. Moet ik dan gewoon tegels kopen die je er op plakt?

Iemand ervaring hiermee?

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wPhXXTfhvT3-sM5okoBvb5QIWMU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oBSiodZPu4NEFDUhG9vjmJtM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:45
Ik begrijp je niet. Wat wil je nou waar plaatsen? Vloer? Wand? Hoe groot is de oppervlakte waar je het over hebt? Wat voor steenstrip zoek je dan? Want steenstrips zijn overal te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
*snip* dit is geen politiek topic.

[ Voor 83% gewijzigd door Señor Sjon op 11-05-2020 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03-04 14:57
Excuses voor de late reactie.

@cryptapix Op de foto, over de gele stenen wil ik iets plaatsen. Ik laatst bij de hornbach. Hun gaven aan dat je gewoon tegels kan plaatsen. Dus gewoon mooie tegels zit ik aan te denken. Zoiets: https://www.hornbach.nl/s...0-cm/8397411/artikel.html

@Admiral Freebee Ik woon niet heel dicht op elkaar, maar wel gewoon 2 onder 1 kap in een 'gewone' dorpsstraat. Eikenhout in de brand zetten wat goed gedroogd is valt vast wel mee toch?

En als ik ruzie heb natte dennentakken :). Snap wel dat er wat gevolgen aan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
@Canon_nl3 Die steenstrips waar je naar linkt kun je er wel tegenaan plakken. Misschien zuigt de muur, dan zou je er eerst voorstrijk op moeten smeren. Ik snap je ‘probleem’ nog niet zo goed. Wat zoek je nou dat volgens jou niet bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-04 14:46
Kun je niet beter die gele bakstenen er gewoon helemaal uitslopen en de beoogde steenstrips rechtstreeks op de muur plakken? Anders komt de boel steeds verder je woonkamer in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubaan
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Als je opzoek bent naar een nieuwe houtkachel moet je even in Polen kijken, stukken beter aan de prijs dan in Nederland. Vaak worden ze ook uit polen geïmporteerd.

Peugeot E208 GT --- 6400 WP Z —

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Canon_nl3 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:23:
Ik woon niet heel dicht op elkaar, maar wel gewoon 2 onder 1 kap in een 'gewone' dorpsstraat. Eikenhout in de brand zetten wat goed gedroogd is valt vast wel mee toch?

En als ik ruzie heb natte dennentakken :). Snap wel dat er wat gevolgen aan zitten.
Goed gedroogd hout, een hoogrendmentskachel en je verstand gebruiken bij het stoken zorgen er voor dat je echt geen overlast zult geven.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
mcDavid schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:19:
Kun je niet beter die gele bakstenen er gewoon helemaal uitslopen en de beoogde steenstrips rechtstreeks op de muur plakken? Anders komt de boel steeds verder je woonkamer in...
En dan de muren links en rechts opnieuw stucen/afwerken, de achterste muur vlak genoeg maken om er tegen te kunnen tegelen, het risico lopen dat die zwarte tegels beschadigen en het laminaat opnieuw leggen omdat de kier tot de muur te groot wordt? Al die ellende om 2cm te besparen? Sowieso is maar de vraag of die verdikking ook maar iets uitmaakt. De plank erboven lijkt al dieper en afhankelijk van welke kachel TS neemt hoeft die niet per se 2cm naar voren.

[ Voor 5% gewijzigd door cryptapix op 11-05-2020 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:42

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Canon_nl3 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 13:23:
Hallo allen,

In mijn huiskamer heb ik een schuine hoek waar een houtkachel zat. De aansluiting doet het nog en overweeg om er weer een houtkachel te plaatsen. Enige nadeel is dat ze wat prijzig zijn.

Nu wil ik de plek (zie foto) eerst wat plaatsten zodat daarna de houtkachel geplaatst kan worden.
Ik zocht op een soort steen strip, die je er zo op plakt. Maar dat bestaat niet wat ik kan vinden. Moet ik dan gewoon tegels kopen die je er op plakt?

Iemand ervaring hiermee?

Alvast bedankt!

[Afbeelding]
Heeeel eerlijk: wat is nu precies je probleem :?
Er staat een hartstikke mooi muurtje :Y)
Kans is uiteraard wel aanwezig dat je houtkachel kleiner uit zal vallen dan het kleurverschil op de muur, wellicht dat je dat bedoeld?

Kortweg 3 opties:
- Zo laten. En noem het landelijk, brocant of rustiek
- Steenstrips eroverheen plakken (zie niet in waarom dit niet zou kunnen)
- Het muurtje verven in een bepaalde kleur

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Pagina: 1