Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 09:56
Laptop en complete inrichting is vijf jaar oud en is toe aan vervanging.

Ik weet niet of ik het hier kan vragen omdat het eigenlijk gaat om een alles vervanging maar er is ook een laptop nodig.

Omdat ik gebruik wil maken van de volgende regeling: https://www.belastingdien...teren_in_bedrijfsmiddelen

Deze regeling is bij sommige misschien wel bekend maar in het kort:
Minimale investeringsbedrag is 450 euro, en de kleine randzaken mogen opgeteld worden op één factuur om aan die 450 euro te komen.
Laptop mag op een apart factuur
Het totale bedrag wat er minimaal geïnvesteerd moet worden was dacht ik 2500 euro.
Er is niet echter een maximaal bedrag, maar het moet wel te verantwoorden zijn richting de belastingdienst und vrouw.

De business waar je aan moet denken is project planning en uitvoering in de communicatie industrie.De richting waar je aan moet denken is vervanging om de vijf jaar.
Wat is er nodig:

HARDWARE
  • Snelle laptop, minimaal 15 inch, resolutie minimaal 1920*1080, SSD (256 of 512 GB), Dunne bezels, dedicated GPU is niet echt nodig
  • Dockingstation (USB-C het liefst) met diverse typen aansluitingen voor laptop, twee monitors met display port, printer, Dymo labelwriter via USB, muis, toetsenbord
  • Fatsoenlijke draadloze muis en toetsenbord voor grote handen.
  • All-in-one A4 kleurenlaserprinter. Snelle printer en scanner met ADF voor ca. 30-50 pagina's. Incl. mogelijkheid om draadloos vanaf bv telefoon te printen. Evt met extra papierlade (zwart)
Wat wordt er opgedraaid:

SOFTWARE
  • Office 365 Personal, Tenzij dit draait op huidige laptop en tablet, dan Family.
  • Adobe Acrobat Pro (reader en bewerken)
  • FortiClient voor VPN
  • RDP software voor remote werken
Als het kan ook wat advies als het gaat om:
  • Met de laptop, tablet en iPhone bij bestanden kunnen en daar tussen automatische synchronisatie en backup.
Zelf zat ik hier te denken aan onedrive met het office pakket die erbij komt. Het gaat hierom dat bestanden ook van de telefoon (foto's) worden geüpload en kunnen bekeken worden op alle locaties waar gewerkt wordt.

Het liefst geen Mac of OS besturingssysteem.
Qua merken zijn HP en Dell bekend maar er is geen favoriet.

Zelf dacht ik aan de nieuwe Dell XPS 15 serie.

[ Voor 3% gewijzigd door mhindrik op 05-05-2020 13:15 ]

Alle vragen hebben een antwoord

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Wat heeft je vrouw te maken met jouw zakelijke investeringen?

Verder: ga eens na of jij Office 365 Personal of Family/Home commercieel in mag zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 05-05-2020 13:21 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
ThinkPad E/T series en anders Dell latitude.

Over bestanden synchroniseren, dat kan met OneDrive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
De grens voor de 28% extra investeringsaftrek ligt op 2401 euro, dus al je in 1 jaar meer dan 2401 euro EXCL. BTW aanschaft mag je 28% van dat bedrag van je belastbaar inkomen aftrekken.

https://www.belastingdien...dsinvesteringsaftrek-2020

[ Voor 4% gewijzigd door Ernemmer op 09-05-2020 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

En mag van meerdere losse investeringen bij elkaar. Dus bijvoorbeeld nu laptop en volgende maand een GSM

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
https://www.belastingdien...ijving/wat_is_afschrijven

Bedrijfsmiddelen van 450 euro excl. btw of hoger dien je af te schrijven en die kan je bundelen met andere bedrijfsmiddelen die een lagere waarde hebben maar wel dezelfde doelstelling.

Anders gewoon als kosten opnemen in dat jaar en dat gaat dan ten laste van je winst en daarover betaal je minder winstbelasting.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Pagina: 1