[MacOS 10.14] Android telefoon als webcam wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 17:13

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik gebruik hier een Mac Mini met MacOS 10.14 (Mojave). En heb dus geen webcam. Nu wilde ik hier mijn telefoon voor gebruiken, aangezien ik hier geen webcam voor wil aanschaffen.

Nu heb even zitten proberen, maar het ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb verschillende apps geprobeerd om m'n telefoon als webcam te gebruiken, maar MacOS herkend webcam-functionaliteit niet. En dus kan ik die webcam feed ook niet selecteren in programma's als Photobooth of Zoom.

Het gaat om de volgende apps die ik heb geprobeerd: Iriun Webcam en EpocCam.
Beide worden door MacOS niet gezien. De selectiekeuzemenu blijft greyed out. MacOS geeft aan dat er geen webcam bekend is. En dat terwijl volgende de guide van de apps dit wel het geval zou moeten zijn. Ik heb nog gekeken in de privacy settings of ik daar nog iets kan, maar daar zie ik wel camera staan en heb Zoom ook toestemming gegeven om daar gebruik van te mogen maken, maar zie nog steeds geen webcam.

Wat kan ik nog doen?

Op mijn Windows desktop gebruik hiervoor DroidCam zonder enige problemen, maar DroidCam heeft helaas geen Mac app waarvan ik gebruik kan maken.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 18:18

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Ik gebruik nog wel eens desktop apps die een virtual webcam gebruiken, maar met (laatste versie van) Zoom en Photo Booth werken die juist net niet (meer).

Skype en MS Teams pikken die weer wel.

In Zoom is het echt een beveiligsding dat ze er na 4.6.8 (mac) uit hebben gehaald. Gebruik je het op je windows pc ook met Zoom?

[ Voor 14% gewijzigd door kaassouffle op 05-05-2020 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
kaassouffle schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 15:49:
In Zoom is het echt een beveiligsding dat ze er na 4.6.8 (mac) uit hebben gehaald. Gebruik je het op je windows pc ook met Zoom?
In Windows werkt DroidCam met Zoom, ja.

Ik heb alleen niet het idee dat het probleem in Zoom ligt, maar meer in de MacOS zelf. Daar zal ik iets moeten veranderen, maar geen idee wat.

[ Voor 20% gewijzigd door Zeror op 05-05-2020 16:04 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:08
Bij mij werkt Iriun inderdaad ook niet in Photo Booth en Zoom, maar wel in Teams van Microsoft.

Ik vond deze link:
https://support.lensstudi...ing-Snap-Camera-on-MacOS-

En als ik in Terminal het voorgestelde commando doe:
code:
1
codesign --remove-signature /Applications/zoom.us.app

dan kan ik in zoom wel de Iriun camera kiezen.

Ik snap het zelf nog niet helemaal, maar misschien werkt het voor jou ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Thanks. Dat ga ik eens proberen morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
jorikc schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:17:
Bij mij werkt Iriun inderdaad ook niet in Photo Booth en Zoom, maar wel in Teams van Microsoft.

Ik vond deze link:
https://support.lensstudi...ing-Snap-Camera-on-MacOS-

En als ik in Terminal het voorgestelde commando doe:
code:
1
codesign --remove-signature /Applications/zoom.us.app

dan kan ik in zoom wel de Iriun camera kiezen.

Ik snap het zelf nog niet helemaal, maar misschien werkt het voor jou ook?
Dit was inderdaad de oplossing. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:08
Cool! Ik denk dat het iets met code signing te maken heeft en wat voor libs Apps mogen gebruiken en welke permissions Apps hebben. Maar een beetje raar is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Nog ter informatie: Ook EpocCam wordt herkend nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Nieuwe update van Zoom heeft ervoor gezorgd dat ik de codesign remove signature command opnieuw moet uitvoeren. Dat zal ik dus met elke Zoom update moeten gaan doen helaas.

Pagina: 1