Heej allemaal,
Ik heb sinds een tijdje OPNsense draaien i.p.v. m'n USG Pro omdat ik bepaald verkeer via de VPN wilde laten lopen.
Dit is uiteindelijk mooi gelukt.
Echter loop ik nog tegen een paar problemen aan met OPNsense, wat prima opgelost moet kunnen worden.
Alleen ontbreekt het mij nu aan de kennis hiervoor.
En de uitleg die ik op internet vind is óf achterhaald óf onvolledig.
Het probleem:
De services clamd, ntpd, openvpn en suricata staat regelmatig op STOP.
Ik moet dan weer handmatig de service starten door op de Start knop te klikken.
Doordat openvpn (ik heb 2 clients draaien) stopt, ligt die verbinding dus ook plat en daarmee een aantal services.
Nu zou Monit in staat moeten zijn om deze services te monitoren en te herstarten waar nodig.
Maar hoe dit moet, kan ik dus niet vinden.
OPNsense is zich wel degelijk bewust dat de service niet draait. Want op het dashboard staat die service ook op stopped.
Kan iemand mij stap voor stap (per service) uitleggen hoe ik dit in kan stellen?
Ik heb sinds een tijdje OPNsense draaien i.p.v. m'n USG Pro omdat ik bepaald verkeer via de VPN wilde laten lopen.
Dit is uiteindelijk mooi gelukt.
Echter loop ik nog tegen een paar problemen aan met OPNsense, wat prima opgelost moet kunnen worden.
Alleen ontbreekt het mij nu aan de kennis hiervoor.
En de uitleg die ik op internet vind is óf achterhaald óf onvolledig.
Het probleem:
De services clamd, ntpd, openvpn en suricata staat regelmatig op STOP.
Ik moet dan weer handmatig de service starten door op de Start knop te klikken.
Doordat openvpn (ik heb 2 clients draaien) stopt, ligt die verbinding dus ook plat en daarmee een aantal services.
Nu zou Monit in staat moeten zijn om deze services te monitoren en te herstarten waar nodig.
Maar hoe dit moet, kan ik dus niet vinden.
OPNsense is zich wel degelijk bewust dat de service niet draait. Want op het dashboard staat die service ook op stopped.
Kan iemand mij stap voor stap (per service) uitleggen hoe ik dit in kan stellen?
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1