Toon posts:

[OPNsense] monitoren en herstarten van services

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-02 16:15

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Topicstarter
Heej allemaal,

Ik heb sinds een tijdje OPNsense draaien i.p.v. m'n USG Pro omdat ik bepaald verkeer via de VPN wilde laten lopen.
Dit is uiteindelijk mooi gelukt.

Echter loop ik nog tegen een paar problemen aan met OPNsense, wat prima opgelost moet kunnen worden.
Alleen ontbreekt het mij nu aan de kennis hiervoor.
En de uitleg die ik op internet vind is óf achterhaald óf onvolledig.

Het probleem:
De services clamd, ntpd, openvpn en suricata staat regelmatig op STOP.
Ik moet dan weer handmatig de service starten door op de Start knop te klikken.

Doordat openvpn (ik heb 2 clients draaien) stopt, ligt die verbinding dus ook plat en daarmee een aantal services.

Nu zou Monit in staat moeten zijn om deze services te monitoren en te herstarten waar nodig.
Maar hoe dit moet, kan ik dus niet vinden.
OPNsense is zich wel degelijk bewust dat de service niet draait. Want op het dashboard staat die service ook op stopped.

Kan iemand mij stap voor stap (per service) uitleggen hoe ik dit in kan stellen?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Misschien onderzoeken in de logs waarom het stopt.
Ik draai al jaren pfsense en nog nooit een gestopte service gehad.
Ook met vpn trouwens om bepaald verkeer te roureren.

De reden dat ze stoppen baart me meer zorgen, als je dat weer gaat fixen met een ander programma om te starten.

[Voor 25% gewijzigd door nike op 05-05-2020 12:47]

-edit-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Eens met hierboven, je kant beter de oorzaak van het zomaar stoppen oplossen dan simpelweg services steeds weer herstarten.

Dus wat zeggen je logs als er een service stopt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-02 16:15

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Topicstarter
Geen idee wat de logs hierover zeggen aangezien ik niet weet wanneer de service precies stopt.

Welke logs moet ik hebben en waar staan die? dan zal ik er eens door heen gaan.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-02 20:02

FREAKJAM

"MAXIMUM"

HellStorm666 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 14:12:
Geen idee wat de logs hierover zeggen aangezien ik niet weet wanneer de service precies stopt.

Welke logs moet ik hebben en waar staan die? dan zal ik er eens door heen gaan.
OPNsense log files.

is everything cool?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee