Toon posts:

Hoe zit het nou met brandgevaar? Comps en schermen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.049 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik ben de laatste tijd erg bang voor kortsluiting en brandgevaar. Mijn huis is echt bezaaid met apparatuur en voedingen en de rest.

In mijn kamer draaien 2 systemen dag en nacht. Te weten een server die ik in elkaar gezet heb, P II 266 met een hoop harddisks en hoop casefans overal. De andere is me workstation, ook met twee voedingen een duron 800 en een stel harddisks en een hoop casefans. Daarnaast staat af en toe me Koffer casemod ook nog te draaien. Hierboven zijn 3 monitoren. 2 x 17" voor me workstation, en 1 x 15" voor me koffermod ( server = PC anywhere ). Nu staan deze schermen vaak op standby, en ze worden gruwelijk heet. me tv staat altijd op standby in me huiskamer, en stereo staat vaak nog gewoon aan / standby, evenals cd speler en videorecorder. Op me slaapkamer staat de TV altijd standby en binnenkort ook weer een extra computer.

En zo kan ik nog wel even doorgaan, komt erop neer dat veel dingen vaak aanstaan en erg warm worden.

Wat is nou de reeele kans op brandgevaar van dit alles? Is het een goed plan om overal rookmelders te plaatsen?

Een klasgenoot heeft ook al een afgebrand huis gehad, door een kortsluiting in hardware.

Hoe beveilig ik de boel? Kan ik dit verzekeren? Hoe hebben anderen dit geregeld, ik ben normaal een persoon die nergens problemen van maakt, maar ik ben nogal materialistisch ingesteld, en ik zou me erg klote voelen als dit boeltje opgaat :(.

En hoe zit het met bliksem inslagen? Ik heb ongeschermde voedingen, is het raadzaam dure voedingen te kopen? Omdat bij een inslag anders brandgevaar kan komen?

Verwijderd

Aardlek schakelaar en veel zekeringen in je stoppenkast zorgen ervoor dat gekkigheden in de stroomtoevoer geen permanente schade aan kunnen richten, aangezien de stroom bot uitvalt.

Rookmelders zijn altijd handig, je zult namelijk maar een keer brand krijgen en niet wakker worden, dan wordt je namelijk nooit meer wakker.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
wat dacht je ervan om alles behalve je server(dus ok de monitoren) uit te zetten dan heb je een stuk minder kans op brand.
en een rookmelder zou inderdaad kunne.

of natuurlijk waterkoeling :)

Verwijderd

TV stand by schijnt wel brandgevaar te kunnen geven.

En computer monitoren zou ik gewoon uitzetten...

En voor de rest zal het heus wel mee vallen denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 augustus 2001 13:33 schreef jadjong het volgende:
wat dacht je ervan om alles behalve je server(dus ok de monitoren) uit te zetten dan heb je een stuk minder kans op brand.
en een rookmelder zou inderdaad kunne.

of natuurlijk waterkoeling :)
Ja is het slim om een rookmelder in me computers te stouwen? en door me hele huis?
Ik rook namelijk niet, en dus zal ik er niet veel last van hebben.... maar is het niet wat overdreven een rookmelder in het systeem zelf?

• jadjong
  • Niet online
Op maandag 06 augustus 2001 13:35 schreef drLiter het volgende:

[..]

Ja is het slim om een rookmelder in me computers te stouwen? en door me hele huis?
Ik rook namelijk niet, en dus zal ik er niet veel last van hebben.... maar is het niet wat overdreven een rookmelder in het systeem zelf?
1 per kamer moet wel voldoende zijn

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er uberhaupt mensen die ervaring hebben met dit soort gevallen van brand en dergelijke? Als het gaat om hardware ... kortsluiting etc etc.

Het zit me nl echt niet lekker ... :? Raar genoeg :(

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

misschien krachtstroom aan laten leggen en alle computerapparatuur daar op aansluiten?

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Verwijderd

Topicstarter
Je wordt ook helemaal paranoide :). Die wierook brandende hippies van hier beneden, gefallt mir auch nicht >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 augustus 2001 13:43 schreef dadj het volgende:
misschien krachtstroom aan laten leggen en alle computerapparatuur daar op aansluiten?
Wat is dat precies? >:)

• dadj
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Op maandag 06 augustus 2001 13:44 schreef drLiter het volgende:

[..]

|drLiter|(12:42 AM) : ja wtf = kr8 stroom
DaDj(13:44 PM) : wat ze ook in fabrieken gebruiken, grotere bandbreedte zeg maar... :)
de vorige bewoner had hier een zware machine op zolder staan, vandaar
|drLiter|(12:44 AM) : heheheh zo`n dikke dieselmotor / noodaggegraat zeg maar :D
DaDj(13:44 PM) : ja zoiets =)
DaDj(13:44 PM) : is wel cool.. betaalj je iets van 35.= extra per jaar voor maar is wel veilig!
|drLiter|(12:45 AM) : uuh, en dat kan overal?
DaDj(13:45 PM) : geen id..

zie ook: http://www.google.com/search?q=krachtstroom&hl=nl&lr=

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-07 16:29

LauPro

Prof Mierenneuke®

Zeg beeldschermen ALTIJD uit als je ze niet gebruikt, dat stand-by is niet genoeg en bovendien scheelt het stroom + je beeldscherm gaat langer mee.

En zorgt ervoor dat je PC/server niet ergens in een stoffig hoek staat met allemaal papier erop en dingen dan heb je natuurlijk helemaal de poppen aan het dansen als er iets gebeurd.

Ik heb computers altijd liever op het bureau staan, ze krijgen dan meestal automatisch meer frisse lucht in je PC/Server. En bovendien kan je er gemakkelijk bij als je er een component moet toevoegen.

Als je geen geaard stopcontact hebt, en er is wel een verwarming(-sbuis) in de buurt dan dan kan je gewoon de kast met de verwarming(-sbuis) verbinden, goedkoop en werkt perfect (het is bij mij nog niet nodig geweest). En je CV is beveiligd tegen stroomschokken op het systeem.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• jadjong
  • Niet online
Op maandag 06 augustus 2001 13:44 schreef drLiter het volgende:

[..]

Door NUON o.id. een eigen stroomcetrale aan laten leggen met een lijn naar je huis.
wat je eraan hebt is ook voor mij een grote vraag want je hebt nog steeds kans op kortsluiting

ze waren me weer eens voor

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 augustus 2001 13:46 schreef laupro het volgende:

En zorgt ervoor dat je PC/server niet ergens in een stoffig hoek staat met allemaal papier erop en dingen dan heb je natuurlijk helemaal de poppen aan het dansen als er iets gebeurd.
Ja maar wat is nou de kans dat je computer ineens gaat schroeien? Wat moet er gebeuren eer je computer 1 grote vuurzee is onder je buro? Wat zou een doomscenario zijn, als een computer daarvan in de fik vliegt?

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Trouwens nog wat: Elektriciteit komt in 3 fasen het huis binnen, meestal wordt er 1 of 2 fasen voor verlichting en stopcontacten gebruikt en de 3e voor een wasmachine/droger als je wilt kan je op dezelfde groep als de wasmachine/droger ook je server aansluiten.

Berekening, onze wasmachina is 10 A dus ongeveer 2500 watt (da's gemiddeld)

Dan mag je voor je computers/servers nog maximaal (16 x 250) - 2500 = 1500 watt voor je pc's/servers gebruiken. (geld ALLEEN je groepen van 16 A hebt)

Let wel op dat je echt niet daarboven komt! Want dan heb je overbelasting en dan kost het je een ritje naar de meterkast.

Verwijderd

k heb op me kamer 5 computers, allemaal case open en de boiler staat in mijn hok + mijn helekamer is van hout + de gasleidingen lope achter me muur + k heb geen randaarde :) noem dat maar uns veilig

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op maandag 06 augustus 2001 13:52 schreef drLiter het volgende:

[..]

Ja maar wat is nou de kans dat je computer ineens gaat schroeien? Wat moet er gebeuren eer je computer 1 grote vuurzee is onder je buro? Wat zou een doomscenario zijn, als een computer daarvan in de fik vliegt?
Ik heb gehad met een oude voeding (wel los hor) dat er een grote steekvlam uit de voeding kwam doordat hij teveel belast werd. En leuk trouwens zo'n 300 watt voeding maar dan gaat de door de 12 volt(s) kabel wel iets van maximaal 25 A! En dan hij kortsluiting worden die gele draadjes rood hor! Dat kan ik je garanderen!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op maandag 06 augustus 2001 13:54 schreef DJ_PP het volgende:
k heb op me kamer 5 computers, allemaal case open en de boiler staat in mijn hok + mijn helekamer is van hout + de gasleidingen lope achter me muur + k heb geen randaarde :) noem dat maar uns veilig
Dat is makkelijk te aarden, de boiler heeft een geaard stopcontact en dan ga je naar de praxis, formido whatever. En je haalt 10 meter aarde draad en je hebt zo een aardlijding gemaakt. Nou moet ik zeggen dat het eigenlijk een beetje onzinnig kan zijn, maar het is eigenlijk wel verplicht!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 augustus 2001 13:53 schreef laupro het volgende:
Trouwens nog wat: Elektriciteit komt in 3 fasen het huis binnen, meestal wordt er 1 of 2 fasen voor verlichting en stopcontacten gebruikt en de 3e voor een wasmachine/droger als je wilt kan je op dezelfde groep als de wasmachine/droger ook je server aansluiten.

Berekening, onze wasmachina is 10 A dus ongeveer 2500 watt (da's gemiddeld)

Dan mag je voor je computers/servers nog maximaal (16 x 250) - 2500 = 1500 watt voor je pc's/servers gebruiken. (geld ALLEEN je groepen van 16 A hebt)

Let wel op dat je echt niet daarboven komt! Want dan heb je overbelasting en dan kost het je een ritje naar de meterkast.
Wat heeft dat precies voor nut? als ik alles op dit soort circuits zet?
Op maandag 06 augustus 2001 13:54 schreef DJ_PP het volgende:
Ja nou weer es er trots op, als de boel aan gort fikt ... Ik zie het niet echt als een mate van trots als alles brandonveilig is....

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op maandag 06 augustus 2001 13:59 schreef drLiter het volgende:

[..]

Wat heeft dat precies voor nut? als ik alles op dit soort circuits zet?
[..]

Ja nou weer es er trots op, als de boel aan gort fikt ... Ik zie het niet echt als een mate van trots als alles brandonveilig is....
Het nut is dat je dan je pc's/ servers apart op een (eigen) groep komen, ik heb zo gereageert omdat er iemand over krachtstroom begon, nou dit is in principe hetzelfde.

Verwijderd

installeer een sprinkler systeem in je kamer!
en je kan je PC verzekeren tegen brand/waterschade en al die ongein.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 augustus 2001 14:05 schreef BloX het volgende:
Hoe serieus moet ik dit opvatten? Heb jij dit ook zo gedaan? Of wat?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 augustus 2001 14:03 schreef laupro het volgende:

[..]

Het nut is dat je dan je pc's/ servers apart op een (eigen) groep komen, ik heb zo gereageert omdat er iemand over krachtstroom begon, nou dit is in principe hetzelfde.
Net ff nagevraagd... we hebben 3 circuits, badkamer + huiskamer
huisgenoot
en keuken

Ik zit dus inderdaad op de badkamer en aan de droger... Hoe kan ik trouwens checken in hoeverre het allemaal wel goed zit qua connecties? Dus niet dat als ik naast de droger ook nog eens een wasmachine laat draaien + alles aan dus eigelijk.

Zou ie dat trekken? 3 pc's + monitor + tv + stereo + licht + droger + wasmachine?

Verwijderd

normaal bij een huis-installatie hep je een 1-fase aansluiting. Als je 3-fase systeem laat aanlegggen wat in elk huis overigens kan heeft de energiemaatschappy een voordeel want dan wordt de hoeveelheid watts die je gebruikt verdeel over 3-fasen. Dit ter overbelasting van de kabel in de stoep..
Dit heeft echter niets met de warmte te doen of het verbruik. Deze blijven hetzelfde.
Dus zorgen dat de kamers goed geventileerd worden heeft volgens mij meer nut

• rookie
  • Niet online
een sprinklerinstallatie... ja da's leuk, dan weet je zeker dat je al je elektronische apparatuur moet vervangen als dat ding is aangegaan...

in ieder geval moet je zorgen dat al je pc's ge-aard zijn! het beste natuurlijk via een ge-aard stopcontact, want ik zou niet graag stroom op alle verwarmingsbuizen hebben staan...

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17-07 07:24

Kirpeknots

Wazzup!

Op maandag 06 augustus 2001 13:41 schreef drLiter het volgende:
Zijn er uberhaupt mensen die ervaring hebben met dit soort gevallen van brand en dergelijke? ...
In het studentenhuis in Utrecht waar ik in '95 woonde is in '96 een brand uitgebroken op één van de kammers op de bovenverdieping. De huisgenoot van mij die op die kamer woonde is in de aangelegen keuken gevonden. Overleden door verstikking.

De brandweer gaf aan dat de brand begonnen is in de hoek bij zijn PC/Scherm. Die stond altijd 24/7 aan en de behuizing van zijn scherm was aan de bovenkant al een beetje bruinig gekleurd voordat de brand uitbrak. Hij maakte zich voor zijn dood al zorgen over en had het er een keer met mij over. De boekenplank zat vrij dicht op de bobvenzijde van zijn scherm.

Erik H. rest in peace. ;(

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 augustus 2001 14:23 schreef Kirpeknots het volgende:

[..]

In het studentenhuis in Utrecht waar ik in '95 woonde is in '96 een brand uitgebroken op één van de kammers op de bovenverdieping. De huisgenoot van mij die op die kamer woonde is in de aangelegen keuken gevonden. Overleden door verstikking.

De brandweer gaf aan dat de brand begonnen is in de hoek bij zijn PC/Scherm. Die stond altijd 24/7 aan en de behuizing van zijn scherm was aan de bovenkant al een beetje bruinig gekleurd voordat de brand uitbrak. Hij maakte zich voor zijn dood al zorgen over en had het er een keer met mij over. De boekenplank zat vrij dicht op de bobvenzijde van zijn scherm.

Erik H. rest in peace. ;(
Wow man, wat een verhaal :'( .
Lijkt praktisch op mijn verhaal ... :? Mijn monitor is ook lichtelijk bruin aan de bovenkant en staat ook recht onder een boekenplank, monitor krijgt ook weinig lucht enzo ...
En ik maak me er nu ook druk over, dat ik het link vindt, ( net met me huisgenoot besproken ).

Ik voel me helemaal niet meer op me gemak... :( :(

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Ik zet mijn TV's/Schermen altijd uit als ik het niet gebruik.

Het scheelt in de energierekening en ik voel me veiliger. Ik probeer het mijn vriendin ook aan te leren.

We hebben nu een kleintje van 15 weken oud. En ik wil er niet aan denken dat hem wat overkomt. Ik zou inderdaad in alle kamers rookmelders plaatsen. Dan ben je tenminste optijd wakker.

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Hahahahaha!!!! :)

Dat is de beste oplossing ja maar als er dan brand is heb je wel kans op kortsluiting en dan heb je nog steeds schade aan je computer(s)

Een brandblusser is niet zo'n gek idee.

En je zou eigenlijk een systeem moeten kan die de temp. meet in de kast en als die dan boven de 60 graden is dat de computer accuut geen stroom meer krijgt.

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Ik denk dat het brandgevaar eerder in je scherm zal zitten dan in je PC zelf. In een PC wordt toch met lagevoltage/amperage gewerkt.

En scherm niet.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 22:02
Ik heb bij fascom monitor fans gezien. DIe plaats je op de ventilatie roosters en ze blazen koele lucht erin. Iig zorgen voor een goed geventileerde ruimte.

Een extra verzerkingspolis kan ook geen kwaad. Op de standaard inboedel polis zit een max van 5000 piek aan electronische apparatuur. Ikzelf heb dat omhoog geknald naar 50000 en een aparte verzekering erbij genomen voor alle mobiele electronica. Kost me 4 snip per jaar, maar dan is ook alles gedekt.

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Onder het motto: "Better Safe Than Sorry" heb ik een brandblusser staan op mijn kamer.
Als je weinig aan je PC tweakt (hardware) is het voor veel mensen ook wel aan te raden je kast een keer per jaar open te schroeven en stofvrij te maken. Een klasgenoot van me had het eens, een binnenbrandje in zijn PC omdat het 1 groot stofnest was. Als ik weer iets hardware matigs veranderd heb haal ik ook altijd even alle stekkers en kabels los en zet ze weer vast. Pas nog mijn voeding open geschroefd en alle stof er uit gehaald (wel uitkijken waar je met je vingers aanzit :) ).
DIe rookmelders zouden een strak plan zijn als ik geen kettingroker was :7 En verder ben ik het eens met de mensen voor mij, zo min mogelijk standby laten draaien, vooral je schermen (kleine moeite om even aan te zetten als je de PC opstart).

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Yep.

Mijn PC/Freesco machine/vriendin PC draaien allemaal 24/7.

Schermen uit als je er niet achter zit. HD's uit na 15 minuten. (energiebeheer)

Verwijderd

BloX:
Zo gek is dat idee nu ook weer niet lees ik op de site van de brandweer. Alleen gaat het dan wel om het redden van levens en voorkomen van verwondingen; niet om het redden van je apparatuur, zoals drLiter bedoelde:
drLiter:
ik ben normaal een persoon die nergens problemen van maakt, maar ik ben nogal materialistisch ingesteld, en ik zou me erg klote voelen als dit boeltje opgaat.
Maar ja, wat is nu belangrijker?

Verwijderd

kijk wel welke brandmelder je koopt, je hebt ook van die dingen die op koolmonoxide enzo reageren, hadden wij eens dat iemand een scheet liet en de brandelder ging loeien :D echt waar!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 06 augustus 2001 16:29 schreef G-SPOTT_INC het volgende:
kijk wel welke brandmelder je koopt, je hebt ook van die dingen die op koolmonoxide enzo reageren, hadden wij eens dat iemand een scheet liet en de brandelder ging loeien :D echt waar!
offtopic:
wat had die dan gegeten :?

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 16:31 schreef Leipo het volgende:

[..]

offtopic:
wat had die dan gegeten :?
Nix bijzonders :9 ;)

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 16:15

PCR

Op maandag 06 augustus 2001 15:10 schreef laupro het volgende:

[..]

Hahahahaha!!!! :)

Dat is de beste oplossing ja maar als er dan brand is heb je wel kans op kortsluiting en dan heb je nog steeds schade aan je computer(s)

Een brandblusser is niet zo'n gek idee.

En je zou eigenlijk een systeem moeten kan die de temp. meet in de kast en als die dan boven de 60 graden is dat de computer accuut geen stroom meer krijgt.
Hm, ik heb gehoord dat er iets van een of andere poederinstallatie bestaat voor computers enzo, mocht er wat gaan branden dan overleven de computers het wel want die poeder is niet schadelijk maar het blust wel de brand...

zal wel weer aso duur zijn

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op maandag 06 augustus 2001 17:39 schreef pc-reactive het volgende:

[..]

Hm, ik heb gehoord dat er iets van een of andere poederinstallatie bestaat voor computers enzo, mocht er wat gaan branden dan overleven de computers het wel want die poeder is niet schadelijk maar het blust wel de brand...

Dat is wel handig, maar een systeem dat alleen de plaats waar de brand is blust is natuurlijk het beste. Trouwens een koeling op je monitor is ook niet zo'n gek idee.

Verwijderd

*Fart* o shit nu gaat de brandmelder :) :) :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 augustus 2001 19:38 schreef jasperonline het volgende:
*Fart* o shit nu gaat de brandmelder :) :) :)
Hehehe lekkere hasjé bout :D

Maar ff ontopic,
Ik denk dat ik er morgenochtend me 90 mm koeler aan de onderkant van me monitor vast schroef, en dan gaan we maar es kijken hoe dat gaat...

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Trouwens ik heb ook een leuk idee 'Bliksem afleider' (of is dat met 'ij'?)

Je gaat naar de bouwmarkt en koopt een ijzeren staaf en je klimt op het dak je zet hem met wat ijzerdraad vast en als er dan een bliksem komt dan pakt hij altijd het hoogste punt...toch?

Ik denk dat er van die staaf daarna niet veel meer overblijft dan... ;)

En wat vinden jullie eigenlijk van een waterkoeling voor je monitor? Je wikkeld gewoon wat slang om je pc heen en je laat er water door lopen wat je dan weer koelt? :)

Alleen als het systeem lek raakt heb je nog steeds brand... :r

Verwijderd

Een extra verzerkingspolis kan ook geen kwaad. Op de standaard inboedel polis zit een max van 5000 piek aan electronische apparatuur. Ikzelf heb dat omhoog geknald naar 50000 en een aparte verzekering erbij genomen voor alle mobiele electronica. Kost me 4 snip per jaar, maar dan is ook alles gedekt
Hallo? 400,- per jaar extra verzekerd? dus als je 10 jaar geen problemen hebt dan heb je dus een compleet computer systeem weggeflikkert.
Bovendien heb je niet eens de garantie dat ze uitbetalen.

Hoe vaak breekt er brand uit dankzij elektronica (dus niet brakke bedrading in muren ed)? ZELDEN! Wanneer was de laatste brand in de buurt? 10 jaar terug?

Nee hoor... Shit happens... Maar de kans is klein.

• magneet
  • Laatst online: 16-07 11:01

magneet

Magnetic enhanced

Op maandag 06 augustus 2001 17:39 schreef pc-reactive het volgende:

[..]

dat is geen poeder maar een halon blus installatie, die gerbuiken ze in grootte computer-ruimtes zal inderdaad wel beetje expensive zijn om thuis te maken

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Sterker: Halon mag niet eens meer.. te milieu-belastend enzo...

Ik heb een computerverzekering van 25 mille afgeloten via de HCC. Kost een paar tientjes per jaar, en mijn hardware is tegen bijna alle rampen verzekerd.
Het is natuurlijk bijzonder kut als je je data kwijtraakt; daarom brand ik regelmatig een kleine backup-CD die bij moeders in Utrecht ligt. :)
Mijn PC draait sinds ik ADSL heb wel bijna 24/7, maar de monitoren gaan gewoon uit als ik er niet ben, alles heeft voldoende ventilatie en ik verwacht eigenlijk niet dat er veel mis kan gaan. Of liever; daar denk ik niet al teveel over na.. Ik heb wel andere dingen aan mijn hoofd.

• Kogelvis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 17:05

Kogelvis

Nu ook met gitaar

Wat ik zou adviseren is je compkasten vaak (= 1 a 2 keer per maand) eens openhalen en ff stofzuiger er bij om stof er uit te halen,
voorkomt kortsluiting,

zowieso rookmelders plaatsen en voor blikseminslag zou ik overspanningsbeveiligingen plaatsen die vliegen er als het goed is uit als er een plotselinge hoge spanningspiek komt (grote piek dan he) zoals met blikseminslag die dingen kosten per stuk +/- 25 gulden kun je bij de bouwmarkt als het goed is halen.

<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ga morgen wel een apar verzekeringsmensen bellen, en mogelijkheden doornemen... Al is het maar voor me gevoel..

En ik haal alles wel van de standby functie, want daar is al heel vaak iets meer fout gegaan merk ik.

En idd die voltage dingen, ik vraag me af, moet ik letten op een merk of iets dergelijks? Bepaalde specs van die stekkerdozen, je hebt ze al vanaf 15.- zgn anti onweer, maar ook rond de 150.00. Was nou allemaal precies het verschil?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 augustus 2001 22:55 schreef Kogelvis het volgende:
Wat ik zou adviseren is je compkasten vaak (= 1 a 2 keer per maand) eens openhalen en ff stofzuiger er bij om stof er uit te halen,
voorkomt kortsluiting,

zowieso rookmelders plaatsen en voor blikseminslag zou ik overspanningsbeveiligingen plaatsen die vliegen er als het goed is uit als er een plotselinge hoge spanningspiek komt (grote piek dan he) zoals met blikseminslag die dingen kosten per stuk +/- 25 gulden kun je bij de bouwmarkt als het goed is halen.
Over dat stof, ik zag op me school dat ze gebruik maken van die soort luchtspuiten, dat moet perfect werken, ik heb weinig zin namelijk om met mijn stofzuiger kop te fratsen over mijn moederbord en de rest, daarom die luchtdruk spuiten met enkel lucht erin, die heb je vast wel in spuitbus vorm...

Zijn er mensen die ervaring hebben met die dingen? En wat de kosten zijn?

Verwijderd

Kleine kanttekening bij het verbinden van je kast aan de CV. Op de CV staat OOK stroom!! 4V ofzo om het verkalken tegen te gaan!!

• rookie
  • Niet online
Op maandag 06 augustus 2001 22:56 schreef drLiter het volgende:
En idd die voltage dingen, ik vraag me af, moet ik letten op een merk of iets dergelijks? Bepaalde specs van die stekkerdozen, je hebt ze al vanaf 15.- zgn anti onweer, maar ook rond de 150.00. Was nou allemaal precies het verschil?
De enige beveiliging tegen blikseminslag is op tijd de stekkers uit de muur trekken, want de klap van de bliksem blaast gewoon door die 'voltage-dingen' heen. Die stekkerdozen zijn er alleen om de fluctuaties in het net op te vangen.

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
(jarig!)
Op maandag 06 augustus 2001 19:48 schreef laupro het volgende:
Trouwens ik heb ook een leuk idee 'Bliksem afleider' (of is dat met 'ij'?)

Je gaat naar de bouwmarkt en koopt een ijzeren staaf en je klimt op het dak je zet hem met wat ijzerdraad vast en als er dan een bliksem komt dan pakt hij altijd het hoogste punt...toch?

Ik denk dat er van die staaf daarna niet veel meer overblijft dan... ;)

En wat vinden jullie eigenlijk van een waterkoeling voor je monitor? Je wikkeld gewoon wat slang om je pc heen en je laat er water door lopen wat je dan weer koelt? :)

Alleen als het systeem lek raakt heb je nog steeds brand... :r
wat betreft de bliksemafleider, als je dit zo doet en je maakt geen aardedraad aan je staaf dan heb je gegarandeerd geen huis meer, wat namelijk het effecht van deze staaf is, is dat de bliksem zich een weg door je huis brand omdat er dus geen geleiding is naar aarde....

slang om je monitor werkt ook niet, wel als je metalen plaat met buizen erop gebruikt of een koelkast monitormod ofzo, deur open, nmonitor aan:)

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Op maandag 06 augustus 2001 23:18 schreef drLiter het volgende:

[..]

Over dat stof, ik zag op me school dat ze gebruik maken van die soort luchtspuiten, dat moet perfect werken, ik heb weinig zin namelijk om met mijn stofzuiger kop te fratsen over mijn moederbord en de rest, daarom die luchtdruk spuiten met enkel lucht erin, die heb je vast wel in spuitbus vorm...

Zijn er mensen die ervaring hebben met die dingen? En wat de kosten zijn?
Dat kan alweer goedkoper. Ik heb eens bij een of andere winkel (kgeloof expert ofzo) een opzetstuk gehaald voor mijn stofzuiger. Soort platte dunne lange staaf met haartjes aan het uiteinde. Werk je perfect stof mee weg en kost je een tientje ofzo.

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-07 12:01
brandmelder op je kamer hangen is zobiezo een goed plan, ook pc beetje stofvrij maken om de zoveel tijd anders krijg je hetzelfde effect als bij een schoorsteen brand !! doordat schoorsteen niet geveegd is, en het wordt heet gaan de boel fikken,

Enen voor monitor heb je van die monitor koelers, kun je o.a. bij conrad kopen.

En snap ook niet als mensen er niet zijn de monitor aanlaten. Heeft alleen nadelen geen voordelen

1 kost meer stroom
2 is dan eerder naar de klote!
3 brandgevaar

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 augustus 2001 06:36 schreef -AuTnoR- het volgende:
brandmelder op je kamer hangen is zobiezo een goed plan, ook pc beetje stofvrij maken om de zoveel tijd anders krijg je hetzelfde effect als bij een schoorsteen brand !! doordat schoorsteen niet geveegd is, en het wordt heet gaan de boel fikken,

Enen voor monitor heb je van die monitor koelers, kun je o.a. bij conrad kopen.

En snap ook niet als mensen er niet zijn de monitor aanlaten. Heeft alleen nadelen geen voordelen

1 kost meer stroom
2 is dan eerder naar de klote!
3 brandgevaar
Brandmelders gaan vanmiddag gehaald worden, en zo`n compressor busje, ach dan kost het een tientje ook goed :D Maakt me niet veel uit, scheelt een hoop ge-etter, gewoon * PFFFF * klaar.

En waarom staat me monitor aan, tja, hij plopt in 10 minuten op standby en ja soms blijft ie daar wel een tijdje op staan...

En die monitor koeling, ik ga vanmiddag ff kijken bij MUCO in Amsterdam, en dan maar ff kijken of we iets leuks kunnen vinden... Moet alleen niet hebben dat het ineens een tering herrie is vanuit me monitor... Ik bedoel ik zit er wel achter ...

Moet alleen ff erachter komen, hoe ik bijv een standaard 12V moet gaan kortsluiten met mijn monitor intern. Monitor is geen zwakstroom, en een 220 V 120 mm fan zal wel een beetje veel herrie maken :D >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 augustus 2001 00:18 schreef VageGast het volgende:

[..]

Dat kan alweer goedkoper. Ik heb eens bij een of andere winkel (kgeloof expert ofzo) een opzetstuk gehaald voor mijn stofzuiger. Soort platte dunne lange staaf met haartjes aan het uiteinde. Werk je perfect stof mee weg en kost je een tientje ofzo.
Ik heb er gister 1 gehaald bij de blokker, ik moet zeggen, ik vind het niet handig, de voeding zelf is klote schoon te maken van binnen, sommige delen kun je pas bij als je het heb losgeschroefd etc etc.

Ik ga toch echt voor de compressor spuitbus, die ik allang had moeten halen.

Speaking of stof: ( kwam ik nog tegen in de search )

Afbeeldingslocatie: http://www2.hku.nl/~marc4/tweakers/stof1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www2.hku.nl/~marc4/tweakers/stof2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www2.hku.nl/~marc4/tweakers/stof3.jpg

:D

• pea992
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-02-2023

pea992

een rookmelder kost bijna niks en gaat al af als er een broodtoaster iets te hoog staat en er een pluimpje rook voorbij komt. Zeker omdat je zelf niet rookt geen gek plan lijkt me dus om er een te hangen in iedere kamer. Meen dat ik ze gezien heb in aanbiedingen van 3 voor 25 NLF ofzo; maar misschien nog te duur. Heb er zelf 1tje voor een 10tje gekocht.

Verwijderd

....Een CO2-brandblusser in de buurt kan ook geen kwaad. (ik geloof dat het tegenwoordig verplicht is in elk huis :?)

Zelf 's nacht die monitoren gewoon helemaal uit. Standby blijft de 8erkant vd monitor gewoon warm dan |:(

ALS er wat gebeurd, kan je vd verzekering meer krijgen als je tenminste brandpreventie-bende in je huis hebt, maar dat moet je wel bij je verzekering melden, anders heb je er nog nix aan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 augustus 2001 09:28 schreef HLAdmin het volgende:
....Een CO2-brandblusser in de buurt kan ook geen kwaad. (ik geloof dat het tegenwoordig verplicht is in elk huis :?)

Zelf 's nacht die monitoren gewoon helemaal uit. Standby blijft de 8erkant vd monitor gewoon warm dan |:(

ALS er wat gebeurd, kan je vd verzekering meer krijgen als je tenminste brandpreventie-bende in je huis hebt, maar dat moet je wel bij je verzekering melden, anders heb je er nog nix aan ;)
Ik ben er hard mee bezug zeg maar. Verzekering komt een keer lanx, ik ben eindelijk in geschreven in amsterdam :D 8-)

En die blusser , we hebben een kleine 10 seconden blusser gkocht ( poeder ) voor 35.00 in de keuken.

En inmiddels zet ik alle standby functies UIT... en alle mogelijkheden verder tot brandgevaar, minimaliseer ik.

Standby is history..!

Verwijderd

Koop nou gewoon een iets duurdere brandmelder :( Elke poster in dit topic heeft een PC met een totaal waarde van 3000 piek maar is te zuinig om een brandmelder van Fl 10,- te kopen. Er zijn brandmelders die kosten ongeveer Fl 125,- maar die zien dus duidelijk het verschil tussen sigarettenrook en brandrook.

Die goedkope dingen gaan je irriteren door valse alarmen en worden dus vrij snel van hun batterijen ontdaan. Nou, da's veilig! |:(

Als je in een studentenhuis woont kun je gaan overleggen met je huurbaas. Maak een afspraak met een goede installateur en vraag of je het zelf mag aanleggen (draden trekken), maar dat de installateur de materialen levert en aan het einde het totaal keurt.

Dan slaapt iedereen veilig en vertrouwd.

• pfakkert
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-07-2025
[b]Op maandag 06 augustus 2001 13:30 b

Wat is nou de reeele kans op brandgevaar van dit alles? Is het een goed plan om overal rookmelders te plaatsen?
Als je wat beter wilt slapen zou ik zowiezo een rookmelder in je kamer plaatsen.
Ongeveer 30,- om er voor te zorgen dat je wakker wordt bij rookontwikkeling is natuurlijk een koopje.
Bij mij blijft s'nachts ook weleens de tv aanstaan en na die vreemde verhalen over tv's die spontaan in de brand vlogen heb ik er een paar in huis opgehangen.

Succes...Peter..

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 augustus 2001 09:41 schreef MadMax-007 het volgende:

Die goedkope dingen gaan je irriteren door valse alarmen en worden dus vrij snel van hun batterijen ontdaan. Nou, da's veilig! |:(
Juist dat klopt 100 % ... lang gelee toen liter nog witte sportsokken droeg, was ik altijd de wazige klojo, die besloot vuurwerk IN huis af te steken, toen paps rookmelder in mijn kamer geplaatst hehe :D Logisch...

Nu ging dat ding steeds af, en idd dan trek je de batterijen eruit.

Goed punt!

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

Ze zouden die rookmelders eigenlijk verplicht moeten stellen.
En dan ook zwaar subsidieëren vanuit de overheid.

Verwijderd

Je hebt van die dingen die je tussen je tv en stopcaontact kunt zetten. Die zorgen ervoor dat als je tv x min standby staat dat ie dan helemaal uitwordt geschakeld

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 augustus 2001 13:08 schreef Destruction_Dimbo het volgende:
Je hebt van die dingen die je tussen je tv en stopcaontact kunt zetten. Die zorgen ervoor dat als je tv x min standby staat dat ie dan helemaal uitwordt geschakeld
Ik heb net MUCO wederom gebeld, en gevraagd naar dit systeem... dit was hun ook niet bekend...

Kun je er wat meer over vertellen? Kosten enzo? Waar te koop? Naam?

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik wil nog wat zeggen over standby:

[quote]
Standby = #@#$#@#@
[/qote]

Je kan bij 'Standbye' zeggen, vooral met oudere computers komt het bij mij vaak voor dat ze vastlopen in de standby stand...

Nee doet het dan goed: Maak een relais aan een interface en die sluit je op je computer aan. Als de computer dan 15 minuten (in de vorm van een screensaver, kan ik wel maken) niet meer gebruikt wordt dan schakeld de relais om en al je rand apparatuur gaat uit!

Als je daarna de muis beweegt dan schakeld de relais weer terug en alles gaat weer aan.

Hebben mensen interesse in het schema? Even beantwoorden dan.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]
Op woensdag 08 augustus 2001 15:06 schreef laupro het volgende:
Ik wil nog wat zeggen over standby:
Standby = #@#$#@#@
[/qote]

Je kan bij 'Standbye' zeggen, vooral met oudere computers komt het bij mij vaak voor dat ze vastlopen in de standby stand...

Nee doet het dan goed: Maak een relais aan een interface en die sluit je op je computer aan. Als de computer dan 15 minuten (in de vorm van een screensaver, kan ik wel maken) niet meer gebruikt wordt dan schakeld de relais om en al je rand apparatuur gaat uit!

Als je daarna de muis beweegt dan schakeld de relais weer terug en alles gaat weer aan.

Hebben mensen interesse in het schema? Even beantwoorden dan.
Euh ja altijd natuurlijk, maar hoe doe je dat dan?
Ik bedoel, je monitor gaat dan ook via je voeding? of hoe?
Korte uitleg is genoeg, dan weet ik wel of het handig is, en realiseerbaar voor liter 8-)

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Je kan dan je beeldschermkabel doorknippen en dan de relais in een behuizing er tussenzetten. Geheel kost niet meet dan 20 gulden.

schema moet ik even zoeken, maar je kan dan met je lpt poort via een tansistor 12v 'regelen'.

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Op woensdag 08 augustus 2001 08:59 jatte drLiter ff wat plaatjes bij [H] vandaan:
Speaking of stof: ( kwam ik nog tegen in de search )

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

:D
Nasty.. en spot ik daar een Overdrive? :)

Verwijderd

Ik heb het hier al een paar keer voorbij zien komen en ja mensen. STOF is brandoorzaak NR. 1. Veruit de meeste brandjes bij b.v. T.V's komt 9omdat mensen hun T.V. op stand-by laten staan terwijl er in in dat ding zelf een berg stof ligt. Als je ervoor zorgt dat de boel stofvrij is zal je een stuk minder kans op brand hebben. Verder heeft de boel aarden geen bal met brandveiligheid te maken maar wel met het feit dat je anders wel eens onder stroom zou kunnen komen te staan. Zelf heb ik thuis rookmelders hangen (mensen koop ze nou. Kosten 2 tientjes en kunnen een hoop leed besparen). Een brandblusser wordt door veel mensen als overbodig gezien, maar wat als de fik erin vliegt en je zit erbij? Wou je het vuurtje soms uitzeiken ofzo? Dan hoop ik dat je een grote blaas hebt :) Een dikke deken kan ook goed werk verrichten maar als je een fikkie ontdekt die al even bezig is ben je te laat.

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op woensdag 08 augustus 2001 16:14 schreef drLiter het volgende:

[..]

Euh ja altijd natuurlijk, maar hoe doe je dat dan?
Ik bedoel, je monitor gaat dan ook via je voeding? of hoe?
Korte uitleg is genoeg, dan weet ik wel of het handig is, en realiseerbaar voor liter 8-)
Bekijk dit artikel maar is:

http://httpd.chello.nl/~a.o.r.broek/artikel/hw_anst_lpt/index.htm

Verwijderd

Brandgevaar?

1) Stofvrij en rommelvrij aub, mijn computerpark is een slecht voor beeld, er liggen op mijn tafels hopen papier, CD's, kleding,... Als er brand uitbreekt, dan kan het zeer snel verspreiden, de inhoud van je pc kasten hou je liefst stofvrij, dan koelen ze beter, te warme kast met brandbare stof kan goed branden.

2) Brandmelders, installeer die dingen ALLEEN tegen plafond, rook en hitte STIJGT, als je een brandmelder op de vloer installeert dan zal die nooit brand melden, tenzij de brandmelder opfikt :) .

3) Elektrische bekabeling, liefst moderne, dus geen kabels met katoen-isolatie, beveiligt met goed automaten i.p.v. porseleinen smeltzekeringen, draden met goede oppervlakte kiezen, 2,5mm² voor stopcontacten gebruiken.

4) bliksemafleiders, zet niet zomaar een ijzeren staaf op je dak, die staaf trek bliksem aan, maar waar moet die bliksem heen?, door je huis, dus je huis laten afbranden, je moet een kooi van faraday rond je huis zetten die goed geaard is, in praktijk metalen staven aan elke hoek van huis, normaal zijn er 4 hoeken, onderkant van die staven goedaarden, bovenkant van die staven door staven op het dak aaneen verbinden.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 augustus 2001 22:17 schreef laupro het volgende:

[..]

Bekijk dit artikel maar is:

http://httpd.chello.nl/~a.o.r.broek/artikel/hw_anst_lpt/index.htm
Hey goed werk kerel! .. Ik ga het uitchecken en ff goed lezen... Ik ben een held in schema's lezen.. * not * :D

Dat soort dingen zijn idd vet handig... scheelt een hoop gelazer .. probleem is dat al zoveel bij mij gesoldeerd en handmatig in elkaar zit, dat ik juist bang ben dat er daar wat mee gebeurt :)

Maar goed, ik ga et schema ff bekijken, bedankt voor je moeite en je reply!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 augustus 2001 22:20 schreef algabra het volgende:
Brandgevaar?

1) Stofvrij en rommelvrij aub, mijn computerpark is een slecht voor beeld, er liggen op mijn tafels hopen papier, CD's, kleding,... Als er brand uitbreekt, dan kan het zeer snel verspreiden, de inhoud van je pc kasten hou je liefst stofvrij, dan koelen ze beter, te warme kast met brandbare stof kan goed branden.

2) Brandmelders, installeer die dingen ALLEEN tegen plafond, rook en hitte STIJGT, als je een brandmelder op de vloer installeert dan zal die nooit brand melden, tenzij de brandmelder opfikt :) .

3) Elektrische bekabeling, liefst moderne, dus geen kabels met katoen-isolatie, beveiligt met goed automaten i.p.v. porseleinen smeltzekeringen, draden met goede oppervlakte kiezen, 2,5mm² voor stopcontacten gebruiken.

4) bliksemafleiders, zet niet zomaar een ijzeren staaf op je dak, die staaf trek bliksem aan, maar waar moet die bliksem heen?, door je huis, dus je huis laten afbranden, je moet een kooi van faraday rond je huis zetten die goed geaard is, in praktijk metalen staven aan elke hoek van huis, normaal zijn er 4 hoeken, onderkant van die staven goedaarden, bovenkant van die staven door staven op het dak aaneen verbinden.
Hoe in godesnaam krijg ik me TV stof vrij?
Moet ik daar die hele kap voor me TV vandaan trekken? En dan vervolgens maar feest hebben mt een compressor neem ik aan?

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

pak dan wel een compressor met een filter op de uitgang: er verzamelt zich altijd wat vocht in een compressor, en da's niet goed voor je elektronica.

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op woensdag 08 augustus 2001 22:32 schreef drLiter het volgende:

[..]

Hey goed werk kerel! .. Ik ga het uitchecken en ff goed lezen... Ik ben een held in schema's lezen.. * not * :D

Dat soort dingen zijn idd vet handig... scheelt een hoop gelazer .. probleem is dat al zoveel bij mij gesoldeerd en handmatig in elkaar zit, dat ik juist bang ben dat er daar wat mee gebeurt :)

Maar goed, ik ga et schema ff bekijken, bedankt voor je moeite en je reply!
Bedankt! Er hebben al: 30 bezoekers ernaar gekeken...

Verwijderd

[brilsmurf modus]
volgens mij zijn sprinkler installaties helemaal niet toegestaan in prive woningen...
*D
[/brilsmurf modus

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 augustus 2001 23:20 schreef laupro het volgende:

[..]

Bedankt! Er hebben al: 30 bezoekers ernaar gekeken...
Ik heb je site ene beetje bekeken, beetje een techneut? Koele robotarmen bouwen enzo van lego, best wel koele shit.. beetje geinteresseerd in AI of niet? :D

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op woensdag 08 augustus 2001 22:20 schreef algabra het volgende:
Brandgevaar?

Ik heb een keer gehad dat de bliksem op mijn zelfgemaakte antenne insloeg, dat ding kon ik wel weggooien, maar ons huis staat er nog steeds..

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 augustus 2001 23:28 schreef nerd-o-matic het volgende:

[..]

[brilsmurf modus]
volgens mij zijn sprinkler installaties helemaal niet toegestaan in prive woningen...
*D
[/brilsmurf modus
Wel toegestaan volgens :

Afbeeldingslocatie: http://www.homepages.hetnet.nl/~Arbo1/images/Buttons/brilsmurf.gif

Verwijderd

de K7M van een vriend van me is laatst naar in de fik gevlogen, en dan bedoel ik echt flink in de fik, toch een stuk van 10 bij 5 cm aan de bovenkant helemaal verschroeit. Bij mij thuis is laatst een condensator op de k6-2 van mijn ouders doorgefikt, verder nix gelukkig. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu wat voorzichtiger ben met pc's aanlaten, ik laat alleen mijn server nog aan 's nachts.. just in case...

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 21:34 schreef nitraat het volgende:
Ik heb het hier al een paar keer voorbij zien komen en ja mensen. STOF is brandoorzaak NR. 1. Veruit de meeste brandjes bij b.v. T.V's komt 9omdat mensen hun T.V. op stand-by laten staan terwijl er in in dat ding zelf een berg stof ligt. [....]
Idd! En roken (sigaretten e.d.) vergroot de kans op zo'n standby-brandje ook enorm. Overal in je kamer (dus ook door de ventilatiegaatjes heen in je TV) slaan die kleine deeltjes neer die vrijkomen als je een peukie rookt (denk aan die gele aanslag overal). Veel van die brandjes zijn ontstaan door aanslag op de printplaten veroorzaakt door 't roken...

• I_stealth_I
  • Laatst online: 19-07 17:07

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Is het niet een cool idee, om als je rookmelder gaat piepen, dat de rookmelder dan de stroom van je PC eraf gooit? :?

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 09 augustus 2001 18:37 schreef I_Stealth_I het volgende:
Is het niet een cool idee, om als je rookmelder gaat piepen, dat de rookmelder dan de stroom van je PC eraf gooit? :?
Hey das ook wel een koel project idd.!
Enige is, dat je dan wel een goede moet hebben zeg maar, 1 die niet afgaat bij een peuk of wierook ding :).

maar echt plastic fikzooi :).... anders knalt dat ding eruit als je et niet wilt...

Goed plan, ik heb alleen geen idee hoe zo`n ding werkt!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik kan zo een schema daarvoor maken.

Alleen de kans op 'perongeluk' is dan erg groot je kan beter doen dat de computer ook mee gaat piepen (via boxen) en na 10 sec echt de boel uitgaat, anders zit je midden in een spel en dan gaat je pc uit!

Ik zal is kijken of ik hier een artikel over kan schrijven.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 09 augustus 2001 21:15 schreef laupro het volgende:
Ik kan zo een schema daarvoor maken.

Alleen de kans op 'perongeluk' is dan erg groot je kan beter doen dat de computer ook mee gaat piepen (via boxen) en na 10 sec echt de boel uitgaat, anders zit je midden in een spel en dan gaat je pc uit!

Ik zal is kijken of ik hier een artikel over kan schrijven.
Echt ziekelijk jouw motivatie :D lol

Verwijderd

In Amerika wordt tegenwoordig 70% van de nieuwe huizen uitgevoerd met een sprinkler installatie. Met name bij nieuwbouw zijn de kosten redelijk te overzien. In Nederland is het zeer zeker niet verboden. Waarom zouden ze het moeten verbieden :? :?

Alleen wordt 90% van de huizen hier door projectontwikkelaars neer gezet en die willen winst zien. Daarom zit er standaard in een nieuwbouwhuis niet eens een rookmelder. Zolang het niet verplicht is gaat het alleen maar ten koste van de winst :r :r

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op donderdag 09 augustus 2001 22:13 schreef drLiter het volgende:

[..]

Echt ziekelijk jouw motivatie :D lol
??? Wat doe ik fout als ik mag vragen? :?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 09 augustus 2001 23:27 schreef laupro het volgende:

[..]

??? Wat doe ik fout als ik mag vragen? :?
Tis een compliment gek! Ik vind wel koel, ow dit kan ook, ow ff uitzoeken zegt ie dan...

Respect man, chill

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
TV's die op standbye staan zijn gevaarlijk. Deze kunnen brand veroorzaken. Ook monitoren kan je beter uit zetten. Dit bespaard trouwens ook erg veel stroom. Dus gewoon als je bij je pc weg loopt.. huppa monitor uitdrukken.

Pc kan minder kwaad. Alles is zwakstroom behalve de voeding. Maar de voeding zit in een metalen kistje gebouwd en zit ook nog eens in je pc kast dus kan weinig kwaad. Rookmelders raad ik wel aan. Gewoon 1 per kamer of in iedere gang eentje.

Ik ken iemand en zijn huis is afgevikt door een tv die op standbye stond :(

Echt... tv's en monitoren gewoon uit drukken.. kleine moeite, en bespaard een hoop geld / elende.

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Helemaal mee eens! Maar het beste is om een 'schakeldoos' te kopen die ook blimseminslag tegengaat.

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 13:08 schreef Destruction_Dimbo het volgende:
Ja dan heb je dus weer een ander kastje wat in de stanby springt, en ik weet niet welke stanby nou beter is die van de TV of van dat low-butget kastje wat een beunhaas in elkaar heeft gezet!

Verwijderd

als je servers hebt controleer dan om de zoveel tijd eens of de fan's nog goed draaien want ik heb een keer gehad dat ik mijn kamer binnen kwam en dat er toch een stank hing, was de fan van mijn voeding kapot gegaan, en die was al aan het smelten!
kom er een eitje op bakken! echt waar, niet geprobeerd overigens, heb mijn PC een uur laten afkoelen voordat ik hem weer kon aanraken, verder ben ik nooit bang geweest voor stanby, ik werk bij een lokale omroep, waar ik oa systeembeheerder ben en daar staat alles 24/7 aan en dat al een jaartje of 4/5 en ook een TV studio met 5 monitoren bijna 24/7, en verder nog een heleboel dingen zoals versterkers,effect aparatuur en limiters en andere aparatuur 24/7 en dat is nog nooit verkeert gegaan, en we hebben daar niet eens een brand beveiligings systeem!

maar na het lezen van dit artikel zal ik denk ik toch wel vaker iets uitzetten!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Nou jens, het is misschien slim dat je een systeem maakt waarmee je met een centrale computer alle niet-nodige apparatuur kan uitschakelen, als je de lokale omroep betaalt dan betaal je toch niet voor beeldschermen die altijd aanstaan??

Verwijderd

Brand/rookalarm zeker geen overbodige luxe.

In US en Canada al jaren verplicht! Zou hier ook moeten. Zo'n ruim tien jaar geleden ook brand gehad, door die buren van toen pfffffffffff...
Vanaf toen hele huis belaagd met doorgeschakelde (erg handig) melders.
PAS WEL OP: ze gaan maar 10 jaar mee!
De radioactieve stof in het apparaatje vervliegt vandaar..

Plaatsen dus die dingen! Want als het je eens overkomt en je hebt zo'n ding niet...
Het eerste wat je doet...juist..denken had ik maar..

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:07

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Dit hebbik gedaan:
- Elke pc + randapp eigen stekkerdoos met knop. PC uit = adapters, monitoren e.d. ook uit met het knoppie.
- Elke doorloop ruimte voorzien van brandmelder, das gang bij me slaapkamer boven en huiskamer beneden (door de vorm van het huis komt de rook altijd snel op 1 van de 2 plekken.
- Brandblussertje
- goeie verzekering
- Overal foto's van wat ik heb, heb namelijk niet overal (meer) bonnetjes van.
- Laat nooit mijn teevee oid standby staan en dingen met alleen een adapter en geen aan/uit hebben een extra schakelaar (mijn Lexmark printer voeding verbruikt zelf al 21Watt :( ).

Paar kleine dingen die er voor zorgen dat er nooit iets te veel aan staat... dat scheelt al de helft. Neem ook roet, water en rookschade in je pakket bij de verzekering, mochten je bovenburen brand krijgen.

Succes, en slaap lekker :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Pagina: 1