Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enai
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-02 18:25
Hoi tweakers,

Ik ben in 2019 afgestudeerd als bachelor IT en ben gestart bij een groot doch crisisgevoelig bedrijf. Terwijl ik tijdelijk werkloos thuis zit, wil ik mijn skill set upgraden - idealiter om mijn carrière een boost te geven na de crisis, in het ergste geval om enige kans te maken op de arbeidsmarkt in deze belabberde economische tijden.

Er zijn veel hippe en nieuwe technologieën die om aandacht schreeuwen, maar ik heb niet meteen zicht op waar het grootste deel van de klanten en werkgevers in de echte wereld om vraagt, en vooral hoe dit zich verhoudt tot het aanbod.

Als .NET/React/Angular-developer is Azure/devops een eerste stap, is dit een goed idee? Blijf ik beter bij mijn leest en investeer ik mijn tijd in enkele portfolioprojecten? Voor de recruiters onder jullie, wat zijn de voornaamste lacunes die juniors vertonen?

Alvast dank voor je mening. :)

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12:43
Ik zou gewoon iets kiezen wat je leuk lijkt en graag mee wilt werken.

Als je in 2019 bent gestart dan heb je nu 6 maanden tot 1 jaar werkervaring? Dan zou het niet zo lang moeten duren om iets nieuws te vinden. Misschien dat je een beetje flexibel moet zijn met je wensen voor een nieuwe baan als je snel weer wilt starten.

Ik kan als tip geven om externe recruiters te vermijden en dus direct bij bedrijven te solliciteren. Die kunnen junioren nu moeilijk plaatsen. Bedrijven hebben geen zin om 6k te spenderen aan iemand die ze nu zelf ook wel kunnen werven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:27
Ik denk dat Azure/DevOps goed is om een basisbegrip van te hebben (wat is het, wat kan ik er mee), maar dat je daarna wel moet overwegen of je er echt mee door wil. Je komt dan namelijk al snel in het gebied van beheer/inrichting en dat is misschien niet de richting die je op wilt gaan als je meer als ontwikkelaar bezig wil zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 22:34
.NET was verder uitdiepen kan ook. Bijvoorbeeld MCSD 70-483 of ander certificaat halen. Kun je meteen kennis aantonen. Certificering verloopt overigens wel begin 2021. Nieuwe certificering is meer Azure/Devops gericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17:03
Kort antwoord; verder bouwen op de kennis die je hebt opgedaan

Uitleg; mijn inziens moet je in de eerste jaren 'leren ontwikkelen' en fouten maken die je in elke taal die je kiest zou maken en moet je jezelf ervoor behoeden dat je straks een jack of no trade wordt (van alles een beetje kennis, maar nergens goed in). Mijn inziens komt niet van mijzelf, maar deel de mening van een architect die het zo aan mij uitlegde. Ik vond het logisch, dus nu mag jij het beoordelen ;)

Gaandeweg vind je wat je leuk vind en kun je je weg ernaartoe uitstippelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Furion2000 op 05-05-2020 18:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 08:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou zelf AWScloud fundamentals en azure fundamentals doen, en dan kijken wat je leuk vind. Dan heb je de basis binnen van de techniek, snap je hoe cloud een beetje in elkaar steekt. Is altijd handig en verbreedt je skillset.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:49
Ik zou me ook focussen op de fundamentele dingen van beide clouds. Persoonlijk leer ik altijd erg goed via -> https://acloud.guru

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enai
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-02 18:25
Bedankt iedereen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 08:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ex87 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:13:
Ik zou me ook focussen op de fundamentele dingen van beide clouds. Persoonlijk leer ik altijd erg goed via -> https://acloud.guru
^^^ Dat is een aanrader idd. Voor een paar tientjes per maand ben je onder de pannen en dan heb je alles op het gebied van AWS en Azure.
Wat je ook kunt doen is via udemy hun trainingen doen (zoek op Ryan Kroonenburg). Kost je dan iets van een tientje los (want altijd afgeprijsd als je je cookies wegmikt :+)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1