Vraag

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11-2025
Ik zoek een?
Voor mijn zus zoek ik een mobile telefoon met zo stock als mogelijk Android. De voornaamste eis is dat deze continu vallen kan overleven.

Wat is je budget?
Het budget is €400 á €500

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Niet specifieke eisen. Hij moet foto's kunnen maken en Whatsapp draaien. Daarnaast kan het ook handig zijn als de accu groter is voor navigatie. Echter als de telefoon van een meter of 2 op de grond valt moet deze dat overleven.

Wat heb je zelf al gevonden?

• De blackview serie. Ondanks dat deze er best goed uit zien ben ik bang dat de software niets wordt
• Sony Xperia, volgens de pricewatch shockproof maar ga je op de site kijken, helaas niet shockproof
pricewatch: Land Rover Explore Zwart een hele leuke telefoon, helaas al uit 2018, dus net iets te oud

Voor mijn zus ben ik op zoek naar een nieuwe mobiele telefoon omdat haar Motorola Moto x force het begint te begeven (herstarten zorgt voor een boot loop die na 30 á 60 minuten zichzelf oplost :X).
Echter is ze niet van het type dat voorzichtig met een mobile telefoon omgaan. Hierdoor valt deze regelmatig van enige hoogte op de grond. (Sterker nog, ze had de hond geleerd de mobiel te apporteren)

Het lijkt er alleen op dat de (grote) telefoon fabrikanten niet meer aan zulke personen denken. Daarom zat ik aan een aantal alternatieven te denken.

Optie 1: Een pixel 4(a) met een hele dikke hoes zodat deze de schokken kan opvangen.
Optie 2: Een fairphone 3, met, naast een dikke hoes ook een reserve scherm.

Zijn er nog ander opties die ik gemist heb, zo niet, zijn er nog adviezen voor hoezen voor de telefoon?

[ Voor 3% gewijzigd door Tim_bots op 05-05-2020 09:31 . Reden: Verduidelijking ]

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

Beste antwoord (via Tim_bots op 10-05-2020 07:05)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-01 21:50
Goede specs vind je niet in een bouwvakkerstelefoon.
Stevige hoes zoals een Otterbox of Spigen Tough Armor (er zijn meer merken) is het beste wat je kunt doen. Voor je de telefoon koopt eerst kijken of zo'n hoes daarvoor te koop is.

Alle reacties

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-01 21:22

Cyphax

Moderator LNX
Afgezien van maybe niet met de telefoon gooien en er gewoon wat beter mee omspringen (:?) zou ik een goede hoes kopen. Ik laat mijn telefoon ook weleens vallen, maar dat heeft nog nooit schade opgeleverd.

Saved by the buoyancy of citrus

• Tim_bots
Heb ik ook al vaker aangegeven, maar helaas dat lijkt toch te mislukken.
Het is niet dat ze hem bewust op de grond gooit maar vasthouden van het mobieltje is niet haar sterkste kant.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-01 21:22

Cyphax

Moderator LNX
Dat soort valpartijen worden door een goede hoes wel redelijk opgevangen in mijn ervaringen. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
Tim_bots schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:39:
Heb ik ook al vaker aangegeven, maar helaas dat lijkt toch te mislukken.
Het is niet dat ze hem bewust op de grond gooit maar vasthouden van het mobieltje is niet haar sterkste kant.
Lijm hem op de achterkant van een haarborstel. Telefoons zijn het enige apparaat wat je bij 2 dunne randjes moet vasthouden, i.p.v. gewoon zoals een boek je vingers op het grote vlak zetten. Een handvat eraan lost dat op.
Voor tablets zijn er kinderhoezen met een handvat:
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/MjLv91LJjnOB/550x542.jpg
Dat is echt ideaal, maar bestaat helaas niet voor telefoons.

Iets serieuzer dan de haarborstel, koop een "rugged case" of "military grade".

Acties:
  • Beste antwoord

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-01 21:50
Stevige hoes zoals een Otterbox of Spigen Tough Armor (er zijn meer merken) is het beste wat je kunt doen. Voor je de telefoon koopt eerst kijken of zo'n hoes daarvoor te koop is.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:30
Alternatief is relatief goedkope telefoon kopen. Als ie dan na half jaar stuk gaat koop je een nieuwe. Met de tijd wordt ze ouder en voorzichtiger.
(4x 200 euro is ook 800)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:30
Als je op Android 9 pie wilt blijven...

https://www.kimovil.com/e...w-bv9800,ulefone-armor-3w

[ Voor 7% gewijzigd door 99ruud99 op 05-05-2020 10:40 ]

• Tim_bots
99ruud99 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:24:
Alternatief is relatief goedkope telefoon kopen. Als ie dan na half jaar stuk gaat koop je een nieuwe. Met de tijd wordt ze ouder en voorzichtiger.
(4x 200 euro is ook 800)
De leeftijd is het probleem niet, ze is oud genoeg om te snappen hoe het werkt.
swhnld schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:52:
Dan denk ik dat ik toch naar de hoezen mag gaan kijken als ik ook redelijke specificaties wil regelen.

Pagina: 1