Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• tomligtenberg
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-09 20:33
Hallo,

Via deze weg wil ik graag vragen of het makkelijk is een Intel i5 6700k te vervangen voor bijvoorbeeld een Ryzen of i7.

Deze is gekoeld door een corsair waterkoeling.

Kun je hier makkelijk bij? En hoe zit dat dan met de koelpasta?

Verwijderd

De waterkoeler kan er vanaf, ja, meestal met 4 schroeven oid. Dan iets aan de kant doen en koeler eraf halen.

Daarna heb je nieuwe koelpasta nodig.

Om je CPU te vervangen zul je OF een passende CPU (Intel 7000 series is het hoogste dat op jou bord past) moeten kopen, als je naar een hogere series OF ryzen wilt moet je moederbord ook vervangen worden. Dat is een wat grotere operatie.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:59
Vervangen voor een i7 hoeft niet want die heb je al. Je hebt een van de snelste cpu's voor jouw moederbord zodat een upgrade op datzelfde bord niets oplevert. Welk moederbord heb je exact, misschien kan je overklokken voor wat extra prestaties.
Upgraden naar Ryzen betekent ook een nieuw moederbord en misschien nieuw werkgeheugen afhankelijk van wat er nu in zit.

• tomligtenberg
Uszka schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 08:25:
Vervangen voor een i7 hoeft niet want die heb je al. Je hebt een van de snelste cpu's voor jouw moederbord zodat een upgrade op datzelfde bord niets oplevert. Welk moederbord heb je exact, misschien kan je overklokken voor wat extra prestaties.
Upgraden naar Ryzen betekent ook een nieuw moederbord en misschien nieuw werkgeheugen afhankelijk van wat er nu in zit.
Oke dankjewel, ik denk dat ik mijn hele systeem dan maar te koop zet en een upgrade koop.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Misschien beter om even te kijken wat je kan redden. Een moederbord + CPU vervangen is niet zo moeilijk, meestal in totaal 13 schroeven oid. Mocht je goed RAM hebben, en een goede videokaart, en een goede voeding, dan kan je vrij snel het een en ander varvangen. Je huidige CPU kan op dezelfde socket maximaal naar een 7700K, wat eigenlijk niet eens zo'n grote upgrade is...

Een heel systeem (waar je amper iets voor terug krijgt) verkopen om dan een ander systeem te kopen kan gewoon onhandig zijn.

Als je meer weet over wat je precies hebt (zoals @Uszka al zei), dan is het kiezen van componenten al een stuk eenvoudiger.

Nogmaals: corsair waterkoeling zijn meestal gewone asetek kitjes, eenvoudiger kan haast niet qua montage.

• tomligtenberg
Oke, ik zal jullie vanavond nog de hele lijst met mijn specs hierop sturen. Misschien dat een upgrade van moederbord idd wel optie is.
Pagina: 1