Welk programma voor willekeurige diavoorstelling

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird024
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-06 16:22
Ik ben op zoek naar een programma welke goed in staat is om dwars door al mijn mappen (180 stuks) heen een willekeurige diavoorstelling te doen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik wil dit via mijn Windows laptop draadloos afspelen op mijn Samsung QLED 75Q60R.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Momenteel gebruik ik de diavoorstelling van het Windows lock-screen.
Deze werkt voor zover ook het beste.
Enkel is mijn laptop na 8 jaar toe aan vervanging.
Ik wil al mijn foto's en video's in de toekomst vooral gaan gebruiken vanaf mijn NAS (Synology DS215J)
Windows kan helaas enkel de eigen locaties selecteren en niet vanaf de NAS.

Ik heb gekeken naar de volgende programma's:
Imageglass: kan niet goed willekeurig afspelen, ook niet door de mappen heen. Slideshow is erg statisch.

Random Slideshow Picture Viewer Software: erg lange laadtijd (rustig 20min voor hij kan starten. Slideshow is erg statisch en iedere keer start hij op hetzelfde punt, dus niet willekeurig.

Verder heb ik geen programma's kunnen vinden welke dit wel goed kunnen.

Wie kan mij op weg helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Irfanview kan dat. Als je het wilt automatiseren moet je even met de command line spelen maar via de GUI is dat geen probleem. Ik weet trouwens niet wat je met 'statisch' bedoelt... maar als je fancy overgangen wilt, dan moet je nog even verder kijken. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Room42 op 04-05-2020 22:19 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:31

JdM

Humbled

Al eens nagedacht om te experimenteren met photo station of moments op je synology? Ik ken er te weinig van, maar zou haast denken dat photo station wellicht kan wat jij wil. Dan kun je je laptop er tussenuit houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:11

g0tanks

Moderator CSA
Niet voor Windows, maar als je een Apple TV of Chromecast hebt zou je met de app Synology Photo Station kunnen bereiken wat je wil. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird024
Ik probeer PhotoStation nu te gebruiken.
Een aantal machtigingen stonden nog niet goed waardoor hij niet opende.
Nu opent hij wel maar hij is ontzettend traag en geeft regelmatig fout bij laden.(misschien mijn NAS te oud?)
Ook zie ik niet echt een slideshow optie, zit deze verstopt?

Edit:
Vandaag had PhotoStation er meer zin in qua laden.
Het lukt mij nu wel een 1 album in diavoorstelling te zetten.
Qua overgangen is dit wel precies wat ik zoek. Alleen zie ik geen mogelijkheid voor alle mappen tegelijk en ook niet willekeurig door elkaar heen.

[ Voor 32% gewijzigd door Blackbird024 op 05-05-2020 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird024
Iemand misschien nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird024
Laatste poging, iemand nog goede tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap_pa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-07 17:38
Wellicht is https://www.faststone.org/FSViewerDetail.htm wat voor je
Heeft o.a. een slideshow die willekeurig (ook in mappen) een voorstelling kan geven met verschillende overgangen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IoP9Htjs2SKcQT0LQqfPDbdEKQg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/enRVpAaGqKrIejxqbTMTkdcP.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird024
Dank je wel, mooi programma.

In de mappen doet hij de foto's willekeurig maar helaas gaat hij de mappen op volgorde af en kan hij niet van de ene map naar de andere (en terug) vliegen.
Voor zover ik nu gevonden heb tenminste.

[ Voor 3% gewijzigd door Blackbird024 op 17-05-2020 21:59 . Reden: tekstfoutjes ]

Pagina: 1