Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-06 15:12

Zorian

What the fox?

Topicstarter
Ik heb hier een Samsung Galaxy A5 2017 liggen welke een defecte USB poort heeft. Deze kan enkel nog gebruikt worden om op te laden, data is niet langer mogelijk.

De firmware op het toestel is corrupt, de CSC ontbreekt waardoor o.a. 4G tijdens bellen, 4G+, VoLTE en VoWiFi niet werken, dingen die ik veel gebruik.

Is het mogelijk om de stock (PHN, dus Nederland) firmware te downloaden met bijvoorbeeld Frija en deze om te zetten in een update.zip om die vervolgens via de MicroSD te flashen vanuit recovery, of iets vergelijkbaars?

ODIN is vanzelfsprekend geen optie, want er is geen dataverkeer mogelijk met de telefoon.

Alvast bedankt voor suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
In principe gewoon een custom rom dus? (alleen wil je schijnbaar de originele rom flashen) Heb je 9 van de 10 keer de usb poort helemaal niet voor nodig.
Ik zou er persoonlijk mooi custom op zetten, lopen ze vaak stukken beter. (Geen Samsung bloat) Wel heel goed op de typenummers en specificaties letten, en de aanwijzingen goed opvolgen.

https://forum.xda-develop...a-series-2017/development

[ Voor 44% gewijzigd door WEBGAMING op 04-05-2020 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
WEBGAMING schreef op maandag 4 mei 2020 @ 22:20:
In principe gewoon een custom rom dus? (alleen wil je schijnbaar de originele rom flashen) Heb je 9 van de 10 keer de usb poort helemaal niet voor nodig.
Ik zou er persoonlijk mooi custom op zetten, lopen ze vaak stukken beter. (Geen Samsung bloat) Wel heel goed op de typenummers en specificaties letten.

https://forum.xda-develop...a-series-2017/development
Custom is helaas geen optie, ik moet hem voor mijn werk gaan gebruiken en dan is Knox een vereiste ivm werkprofiel/Intune.
Custom heb ik wel op m'n privé telefoon dus ben er bekend mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
Zijn toch gewoon dezelfde stappen, maar dan met een originele rom?

Als je geen data over usb krijgt, denk ik niet dat je een backup van de rom kan maken.

Ben je eigen baas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
WEBGAMING schreef op maandag 4 mei 2020 @ 22:34:
Zijn toch gewoon dezelfde stappen, maar dan met een originele rom?

Als je geen data over usb krijgt, denk ik niet dat je een backup van de rom kan maken.

Ben je eigen baas?
Nee, heb juist dit toestel gepakt omdat het toestel wat ik van de zaak kreeg eerder achteruit gaat qua snelheid dan vooruit.
Denk dat ik maar weer terug moet ermee naar de winkel... Poort was eerst helemaal defect (er ontbraken 5 pinnen) maar ze hebben het laden kunnen fixen. Data was niet mogelijk zeiden ze. Tijd voor ronde 2 I guess.