Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindoooo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:52
Beste Tweakers,

Afgelopen weekend is mijn Mate 20 Pro gesneuveld in de jacuzzi. 8)7 Nu hoor ik jullie al zeggen, die zou toch waterdicht moeten zijn? Klopt, maar hij is enkele weken geleden op de grond gevallen, waardoor er een hoekje van het scherm kapot is gegaan en er enkele barsten over het gehele scherm zijn gaan lopen.

Ik heb het toestel de volgende ochtend in een bakje met rijst gelegd, maar helaas trekt het vocht achter de lenzen niet weg en start hij niet op.

Ik heb een Toestel Totaal Verzekering van KPN. Dus opsturen kost mij het eigen risico van 120 euro. Waarschijnlijk krijg ik direct een nieuwe opgestuurd, wat dus inhoudt dat ik mijn bestanden kwijt ben.

Ik ben niet voor niets een tweaker, dus voordat ik het toestel opstuur wil ik zelf proberen om het overgebleven vocht uit de telefoon te krijgen door hem open te maken.

In de voorwaarde van KPN staat het volgende:
Schade veroorzaakt door veranderingen die aan het toestel zijn aangebracht of doordat het toestel niet conform de richtlijnen
van de fabrikant is gebruikt;

Ik weet niet precies hoe ik dat moet opvatten.
Ik vraag me dus af of het toegestaan is zelf nog te knutselen aan het toestel yes or no?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:55
Is nu al wel te laat. Corrosie heeft langere tijd kunnen plaatsvinden. Ook als ze repareren, ben je alles kwijt door de hoogstwaarschijnlijke fd reset.

Ten overvloede, gebruik zoveel mogelijk SD opslag. Toestellen zonder SD kaart mogelijkheid neem ik niet, ik wil altijd zoveel mogelijk het intern geheugen ontwijken. Whatsapp backup elke dag, Android backup voor calls/sms/wifi, en Google foto's. Wat er dan nog op de SD kaart staat kan je altijd bij in geval van een kapot toestel. Hooguit ben je zo een dag kwijt.

[ Voor 91% gewijzigd door pennywiser op 04-05-2020 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:49
Scherm eraf halen officieel niet, aan andere kant kwam ik gisteren hier op t forum tegen dat "garantie stickers" niet rechtsgeldig zijn in NL.
Nu is het de vraag of KPN vergoed, of dat ze zeggen "dit hoort onder garantie" (en huawei zegt "dit is schade , dus geen garantie" )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En rijst helpt niet om het vocht ergens uit te halen. Rijst neemt vocht op wat direct in contact komt, niet het vocht uit de ruimte. Dus de volgende keer niet meer doen, heeft geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:49
sypie schreef op maandag 4 mei 2020 @ 20:54:
En rijst helpt niet om het vocht ergens uit te halen. Rijst neemt vocht op wat direct in contact komt, niet het vocht uit de ruimte. Dus de volgende keer niet meer doen, heeft geen zin.
Mij was altijd verteld dat de rijst chinese technici aantrok, en dat die als dank voor de lekkere rijst 's nachts je telefoon repareerden.
Zouden die sileconen zakjes die je oa bij schoenendozen krijgt wel werken? Of lucht-ontvochters voor in auto (zelfde dingen maar dan in t groot volgens mij )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
99ruud99 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 20:56:
[...]

Mij was altijd verteld dat de rijst chinese technici aantrok, en dat die als dank voor de lekkere rijst 's nachts je telefoon repareerden.
Zouden die sileconen zakjes die je oa bij schoenendozen krijgt wel werken? Of lucht-ontvochters voor in auto (zelfde dingen maar dan in t groot volgens mij )?
Helpen beide vocht uit de lucht halen (gasvormig), helpt niet tegen vloeibaar vocht in een toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:02
pennywiser schreef op maandag 4 mei 2020 @ 21:01:
[...]

Helpen beide vocht uit de lucht halen (gasvormig), helpt niet tegen vloeibaar vocht in een toestel.
Maar als de droge lucht in contact staat met het vocht kan het vocht daarna wel verdampen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
RocketKoen schreef op maandag 4 mei 2020 @ 21:02:
[...]

Maar als de droge lucht in contact staat met het vocht kan het vocht daarna wel verdampen.
In de tussentijd kan het dan mooi de boel laten corroderen.

https://www.ontrack.com/n...herstellen-bij-je-mobiel/

[ Voor 11% gewijzigd door pennywiser op 04-05-2020 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:16
Voor de garantie maakt het niks meer uit, die is niet meer geldig intussen omdat je het toestel eerst hebt laten vallen wat niet conform de richtlijnen van de fabrikant is.

Dus je kunt proberen zelf te redden wat er te redden valt of het bij je inboedel verzekering proberen neer te leggen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindoooo
Bedankt voor de vlotte reacties! Even voor de duidelijkheid, het gaat niet om garantie, maar om een verzekerings claim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:16
Nindoooo schreef op maandag 4 mei 2020 @ 21:08:
Bedankt voor de vlotte reacties! Even voor de duidelijkheid, het gaat niet om garantie, maar om een verzekerings claim.
Als dat de voorwaarden zijn van de verzekering dan verzekert die ook niks meer. Er zal geen enkele fabrikant in de gebruiksaanwijzing zetten dat het toestel is gemaakt om te laten vallen. De valschade is als ik het zo van je hoor overduidelijk omdat het in een hoek is gebeurd. Dus de verzekering van kpn en de garantie van de telefoon zijn helaas niet meer van toepassing voor je toestel.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindoooo
pennywiser schreef op maandag 4 mei 2020 @ 20:54:
Is nu al wel te laat. Corrosie heeft langere tijd kunnen plaatsvinden. Ook als ze repareren, ben je alles kwijt door de hoogstwaarschijnlijke fd reset.

Ten overvloede, gebruik zoveel mogelijk SD opslag. Toestellen zonder SD kaart mogelijkheid neem ik niet, ik wil altijd zoveel mogelijk het intern geheugen ontwijken. Whatsapp backup elke dag, Android backup voor calls/sms/wifi, en Google foto's. Wat er dan nog op de SD kaart staat kan je altijd bij in geval van een kapot toestel. Hooguit ben je zo een dag kwijt.
Goeie tip wat betreft SD opslag. Gezien de corrosie heeft het volgens jou sowieso geen zin meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindoooo
DutchKel schreef op maandag 4 mei 2020 @ 21:11:
[...]

Als dat de voorwaarden zijn van de verzekering dan verzekert die ook niks meer. Er zal geen enkele fabrikant in de gebruiksaanwijzing zetten dat het toestel is gemaakt om te laten vallen. De valschade is als ik het zo van je hoor overduidelijk omdat het in een hoek is gebeurd. Dus de verzekering van kpn en de garantie van de telefoon zijn helaas niet meer van toepassing voor je toestel.
Dat lijkt me onzin, want er staat ook dit op de website: Waar ben ik tegen verzekerd met de KPN ToestelVerzekering? Schade, zoals (onbedoelde of onopzettelijke) valpartijen, druk, vocht en/of waterschade

Verzekering lijkt me zeker nog aan de orde.

[ Voor 4% gewijzigd door Nindoooo op 04-05-2020 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Nindoooo schreef op maandag 4 mei 2020 @ 21:12:
[...]

Goeie tip wat betreft SD opslag. Gezien de corrosie heeft het volgens jou sowieso geen zin meer?
Is lastig te zeggen. Hoe belangrijk of waardevol is je data? Waardevol? Dan moet je denk ik je financiële verlies nemen en de telefoon opsturen. Dit kost je aan 2 kanten geld, nieuwe telefoon en data recovery, maar als het de foto's van je pasgeboren baby betreft, zou ik het zelf wel doen.

Zelf klussen, is een lage kans op succes nu nog.

Edit: opsturen naar een datarecovery bedrijf bedoel ik trouwens, dus niet naar je verzekering.

[ Voor 8% gewijzigd door pennywiser op 04-05-2020 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindoooo
pennywiser schreef op maandag 4 mei 2020 @ 21:15:
[...]

Is lastig te zeggen. Hoe belangrijk of waardevol is je data? Waardevol? Dan moet je denk ik je financiële verlies nemen en de telefoon opsturen. Dit kost je aan 2 kanten geld, nieuwe telefoon en data recovery, maar als het de foto's van je pasgeboren baby betreft, zou ik het zelf wel doen.

Zelf klussen, is een lage kans op succes nu nog.

Edit: opsturen naar een datarecovery bedrijf bedoel ik trouwens, dus niet naar je verzekering.
Zo waardevol is het gelukkig niet. Wat leuke foto'tjes hier en daar van enkele mooie herinneringen. Data recovery is voor mij daarom niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-06 16:14

Nullifiel

╞═══════╡

De voorwaarde die je beschrijft lijkt me een uitsluiting.
Het laten vallen is al niet conform richtlijnen van gebruik. En daarna blijven gebruiken is een telefoon gebruiken die (onvrijwillig) aangebrachte veranderingen heeft.

Gezien verzekeraars doorgaans moeite doen omniet uit te keren, wens ik je succes. :X

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindoooo
Nullifiel schreef op maandag 4 mei 2020 @ 21:35:
Het laten vallen is al niet conform richtlijnen van gebruik. En daarna blijven gebruiken is een telefoon gebruiken die (onvrijwillig) aangebrachte veranderingen heeft.

Gezien verzekeraars doorgaans moeite doen omniet uit te keren, wens ik je succes. :X
Hmm dat is wel een goede inderdaad. Het is dat ik graag alles eerlijk wil doen, maar zo zorgen ze er wel voor dat mensen hun telefoon als verloren opgeven in plaats van schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Nullifiel schreef op maandag 4 mei 2020 @ 21:35:

In plaats van te roepen, had je even kunnen Googlen: https://www.kpn.com/zakel...s/telefoon-verzekeren.htm

Stel dat het toestel was gevallen, scherm kapot, achterkant eraf, weet ik wat, maar deze werkt nog wel, mag je dan geen 112 meer bellen? Of je moeder? Lijkt me stug.

[ Voor 12% gewijzigd door pennywiser op 04-05-2020 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-06 16:14

Nullifiel

╞═══════╡

pennywiser schreef op maandag 4 mei 2020 @ 21:40:
[...]

In plaats van te roepen, had je even kunnen Googlen: https://www.kpn.com/zakel...s/telefoon-verzekeren.htm

Stel dat het toestel was gevallen, scherm kapot, achterkant eraf, weet ik wat, maar deze werkt nog wel, mag je dan geen 112 meer bellen? Of je moeder? Lijkt me stug.
Via jouw mooie linkje kom je bij voorwaarden waarin staat dat o.a. Is uitgesloten:
Schade veroorzaakt door veranderingen die aan het toestel zijn
aangebracht of doordat het toestel niet conform de richtlijnen van de fabrikant is gebruikt;

Dus dan kan je me wel proberen belerend toe te spreken, maar doe het dan wat beter aub. Tjongejonge |:(

@Nindoooo misschien heb je geluk en zijn ze niet zo strikt hoor, maar hou er rekening mee dat het mogelijk niet gedekt wordt.

Dat helpt misschien wel bij je keuze of je aan het toestel ‘sleutelen’ kan.

[ Voor 11% gewijzigd door Nullifiel op 04-05-2020 21:56 ]

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Nullifiel schreef op maandag 4 mei 2020 @ 21:47:
[...]

Via jouw mooie linkje kom je bij voorwaarden waarin staat dat o.a. Is uitgesloten:
Schade veroorzaakt door veranderingen die aan het toestel zijn
aangebracht of doordat het toestel niet conform de richtlijnen van de fabrikant is gebruikt;

Dus dan kan je me wel proberen belerend toe te spreken, maar doe het dan wat beter aub. Tjongejonge |:(
Ik ging alleen van valschade uit, my bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindoooo
Nullifiel schreef op maandag 4 mei 2020 @ 21:47:
[...]

@Nindoooo misschien heb je geluk en zijn ze niet zo strikt hoor, maar hou er rekening mee dat het mogelijk niet gedekt wordt.

Dat helpt misschien wel bij je keuze of je aan het toestel ‘sleutelen’ kan.
Thanks voor de tip. Ik ga er even over nadenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19:45
Die telefoon is toch eerst op een randje terecht gekomen, daarna viel hij in het water? :X
Pagina: 1