In Duitsland zijn er veel dealers die zogenaamde EU-Neuwagens aanbieden met kortingen tot wel 40%. Er zitten er ook een aantal net over de grens. Volgens de aanbieders worden deze EU-Neuwagens (veelal) in Duitsland geproduceerd voor andere Europese markten dan de Duitse en vervolgens weer gere-importeerd naar Duitsland waardoor er zulke hoge kortingen mogelijk zijn. Wanneer ik er 1 zou aanschaffen en naar NL zou importeren, zou het in theorie dus kunnen zijn dat een nieuwe auto via Duitsland --> Nederland --> Duitsland --> Nederland gaat. Echter dan dus voor een veel betere prijs.
Ondanks dat ik niet echt negatieve reviews/ervaringen heb kunnen vinden, lijkt het me een best schimmig verhaal. Zijn er mensen die op deze manier een nieuwe auto hebben aangeschaft in Duitsland? Zoja, wat zijn de ervaringen?
Ondanks dat ik niet echt negatieve reviews/ervaringen heb kunnen vinden, lijkt het me een best schimmig verhaal. Zijn er mensen die op deze manier een nieuwe auto hebben aangeschaft in Duitsland? Zoja, wat zijn de ervaringen?