Robot stofzuiger met zigzag patroon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Momenteel ben ik op zoek naar een robotstofzuiger die mijn woonkamer (+-40m2) met laminaat schoon kan houden van voornamelijk stof en kattenharen. In de woonkamer hebben we 1 obstakel in de vorm van een vloerkleed die 4 a 5cm hoog is.

Wat voor mij van belang is dat de robotstofzuiger efficient door de ruimte gaat waarbij mijn voorkeur uitgaat naar een zigzag patroon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1U3NdGGs4b3MGKv0AIhNlVadfbg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SCrYE1830sOe8O45gfLFuaLr.jpg?f=user_large

Nu heb ik het volgende al gevonden

Neatsvor V392 voor 140 dollar
Alfawise v8s voor 165 dollar
Xiaomi Mijia 1C voor 201 dollar

Ze alle drie redelijk aan elkaar gewaagd echter heeft de 1C een in de app de mogelijkheid om zones in te stellen wat op zich interessant is maar niet belangrijk.

Echter heb ik de dwijl functie totaaaaaal niet nodig. Maar als ik op zoek ga naar robot stofzuigers dan kom ik vrijwel alleen maar vacuum/dwijl robots tegen. En diegene van 140 dollar is maar de vraag of de kwaliteit goed is omdat ik niet echt veel NL reviews kan vinden

Mijn vraag komt eigenlijk neer op, is er een robot stofzuiger die een zigzag patroon maakt, en krachtig genoeg is voor kattenharen? Ik mik op kosten beneden de 200euro maar minder is altijd beter

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:33
Waarom vind je het zigzag-patroon zo belangrijk? Zolang het resultaat maar een stofvrije vloer is, dan maakt het toch niet uit of 'ie dat in een zigzag-patroon doet, of op een totaal random manier?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Hahn Wat ik vaak lees is dat random schoonmaken nogal veel tijd vergt. Mijn gedachten/theorie bij het zigzag patroon is dat het schoonmaken efficienter/sneller gebeurt en minder tegen objecten aan botst/zoekt. Met de bijomstigheid dat de batterij en andere onderdelen minder belast worden waardoor het apparaat langer meegaat.

En persoonlijk zou ik geirriteerd raken als ik het appraat kriskras door het huis zie gaan. Zigzag patroon lijkt mij veel rustgevender mocht toevallig tijdens de schoonmaak aanwezig zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door AOC op 04-05-2020 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:57
Zone instelling kan juist heel handig zijn, mocht hij toch op jou kleed kunnen komen en daar op vastlopen dan loop je telkens te kloten, ik zet zelf altijd de zones aan zodat ik daar geen last van heb.

Kattenharen worden netjes opgeruimd met mijn Xiaomi mi vacuüm v1, maar die is boven budget.

Zigzag :+

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een iRobot gehad, zelfs met een speciale bak voor hondenharen. Ramp. :X Na iedere keer zuigen zit de bak vol en de borstel kon ik om de twee beurten schoonmaken (k.. klus) en echt schoon wordt het nooit. Verder was het apparaat na iedere dag gebruiken ook na zo'n 2 jaar naar de donder. Nooit meer zo'n ding. (En dan heb ik het nog niet over filters en borstels die je moet vervangen na zoveel tijd).

Mijn advies, koop een goede zakloze stofzuiger (ik heb nu Philips Power Pro, helemaal top) en gewoon lekker zelf doen. Hoe ga je anders ook je bank doen want je katten zullen daar toch ook op liggen? Besteedt je geld aan iets nuttigs. Je bent gewaarschuwd. O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2020 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je wilt er sowieso niet bij zijn als dat ding zuigt, veel te veel herrie. Dus ook niet 's nachts. Het is een stofzuiger weet je nog? ;)
Je bent er dus nooit, dus wat maakt het jou uit hoe het gebeurt, als het maar schoon wordt :)
Obstakel heb je dingen boor. Onze Neato werd magneetband meegeleverd ter afbakening, maar iedere robo werkt anders. Dat lijkt me meer iets om op te letten die afbkening, want op hoogpolig tapijt lopen ze gegarandeerd vast. Dat moet je met de hand doen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1