Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Hallo. Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen met mijn keuze in een nieuw toestel. Ik zie door de bomen het bos niet meer.🙈
Ik ging vandaag naar de camerashop met de intentie om de Canon EOS 250D te kopen. Uiteindelijk met lege handen teruggekeerd, omdat de medewerker mij deze camera afraadde. Hij vertelde mij over de 77D. Deze camera is €100 duurder dan de 250d. Vanwege de uitgebreidere settings.
Na uren onderzoek ben ik verward. De 77d is ouder, zwaarder, heeft een kortere levensduur en minder goede videokwaliteit. Wel meer AF-punten en Wi-Fi. Nu vraag ik mij af of ik er goed aan doe om de 77D te kopen, of de 250D... Waarom dit verschil, sinds de 77d toch duurder is. Mis ik iets? Heeft de 77D zo veel meer opties? En kan ik met de 250D er even veel uithalen als met dit andere model.....

Ik weet het minimale van fotografie en gebruik nu de Canon 100D. Ik wil me voornamelijk focussen op straat/-natuurfotografie, en portretfotografie. Ik weet dat 250D echt een instapmodel is, dus misschien is dit geen goede optie sinds ik mij meer wil vorderen.

Help me out!!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
De xx-serie is in ieder geval veel ergonomischer dan de xxx-serie.

Verder heb je het over 70D en 77D. Welke is het nu precies?

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Backpacker,

Bedankt voor je antwoord.
Welke camera valt onder welke 'x' serie?
Excuus. Ging over de 77D, nu bijgewerkt. Zie je, raak helemaal verward na die uren onderzoeken...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2020 17:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
xx-serie is met 2 cijfers, dus bijvoorbeeld de 77D, de xxx-serie is met 3 cijfers, dus bijvoorbeeld de 250D. De 'x' staat verder nergens voor, daarmee bedoelt Backpacker alleen maar 2 of 3 cijfers.

Hoe minder cijfers, hoe hoger de serie, en hoe meer functionaliteiten en/of des te beter die serie is. Dus de 77D is bijvoorbeeld van een hogere serie dan de 250D.

Verder is het een kwestie van specificaties en functionaliteiten naast elkaar leggen. Het is aan jou wat jij belangrijk vindt. Qua beeldkwaliteit zal het elkaar weinig ontlopen, de sensors zullen vrijwel hetzelfde zijn, ook al is de 250D iets nieuwer.

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 04-05-2020 17:46 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Hanh, bedankt voor je antwoord.

Specificaties en dergelijke inderdaad vergeleken. En voor mijn gevoel komt de 250D beter uit; 4K video, langere levensduur, lichter van gewicht.... Waarom wordt mij dan vertelt dan 250D meer een speelgoedcamera is en niet echt een camera om je zelf verder te ontwikkelen? Erg verwarrend, en misschien wat te weinig verstand er van, ook omdat ik nergens in details kan lezen wat voor meer instellingen de 77D dan biedt vergeleken met de 250D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:03

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Qua feuatures zijn ze bijna gelijk, de 77D zal qua gebruiksgemak iets handiger zijn (sneller om instellingen te wijzigen). Op dpreview kun je sample foto’s vergelijken Klikkerdeklik

dan zie je dat de 77D iets minder agressief is met compressie en dus iets neutralere foto’s produceert, maar het is een subtiel verschil.

Laat de prijs de doorslaggevende factor zijn, samen met ergonomie: welke ligt lekkerder in de hand?

Dat een camera nieuwer is, zegt op zichzelf helemaal niks natuurlijk. Levensduur is ook niet per se groter bij de 250D hoor. Wil je 4K video schieten dan is de keus makkelijk. Maar dan zijn er lijkt mij sowieso betere keuzes dan een Canon DSLR...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:47
Mensen kijken vanuit een ander gebruiksprofiel. Professionals willen vaak een wat grotere camera omdat die wat ergonomischer in de hand ligt en vooral zo veel mogelijk dedicated buttons op de body om zo snel mogelijk en zonder te kijken instellingen te kunnen doen.

Amateurs hebben vaak liever wat minder gewicht en wat simpelere bediening.

Overigens zou ik als 4K filmen en formaat/gewicht belangrijk zijn ook eens naar systeemcameras kijken. Vergelijkbare kwaliteit en opties en vaak beter in filmen en een stuk kleiner/lichter.
Pagina: 1