Na verzending pdf vanuit adobe loopt outlook niet lekker mee

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervdb1988
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-09 20:07
Nadat een pdf bestand geopend is in adobe reader, en vanuit adobe reader verzonden wordt met outlook kan de mail waar het oorspronkelijke pdf bestand in staat niet meer verplaatst worden, als dit is gedaan kan er ook geen enkele mail meer verwijdert worden.

Dus: Er komt een mail binnen met een "pakbon" in pdf. Deze bijlage wordt geopend met adobe reader en vervolgens wordt de optie gegeven om vanuit adobe reader dit bestand als bijlage mee te zenden per mail.
De mail wordt vervolgens juist verstuurd en komt ook gewoon netjes aan bij de ontvanger.

Maar nu komt het, de oorspronkelijke mail wil ik nu verplaatsten naar mapje "afgehandeld", echter komt er dan een foutmelding:
Kan de items niet verplaatsen. Kan het item niet verplaatsen. Dat item is al verplaatst of verwijderd, de toegang is geweigerd of de server was niet beschikbaar.

Als deze foutmelding is geweest kan er geen andere mail meer verwijdert of verplaatst worden.

...

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Windows 10
- Outlook 2013
- Adobe reader (laatste updates geinstalleerd)
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Oudere versie van adobe reader geinstalleerd, recente versie van Reader geinstalleerd, en uiteraard gezocht, echter is het een nogal lastige zoek opdracht...
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

En als je de volgorde omdraait: eerst het mailtje verplaatsen naar "afgehandeld" en 'm dan pas openen en forwarden?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Herken zoiets, blijkbaar blijft Adobe actief op de achtergrond en houd de bijlage "bezet", hierdoor is verplaatsen onmogelijk. Adobe via taakbeheer sluiten, en kijken of het nu wel lukt ;)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Persoonlijk vind ik Adobe Reader echt een draak van een pakket, juist om deze redenen. Als je de "hippe features" niet nodig hebt, zou ik voor SumatraPDF kiezen. Die is echt heerlijk licht. Mocht je toch wat meer features, zoals formulieren, nodig hebben, kun je kijken naar Foxit Reader maar die is alweer een stuk zwaarder.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Wat is de meerwaarde van versturen vanuit Adobe? Zet je er een handtekening op ofzo?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervdb1988
g0tanks schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 14:58:
Wat is de meerwaarde van versturen vanuit Adobe? Zet je er een handtekening op ofzo?
Het is een automatische om het op deze manier te doen, de workaround is gewoon een forward te maken.
Maar ik was vooral even benieuwd naar jullie bevindingen, het klopt niet vandaar deze post.
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 14:47:
En als je de volgorde omdraait: eerst het mailtje verplaatsen naar "afgehandeld" en 'm dan pas openen en forwarden?
Is een optie, echter wat ik hier boven ook type, het zou ook vanuit adobe moeten werken, maar helaas...
keur0000 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 14:51:
Herken zoiets, blijkbaar blijft Adobe actief op de achtergrond en houd de bijlage "bezet", hierdoor is verplaatsen onmogelijk. Adobe via taakbeheer sluiten, en kijken of het nu wel lukt ;)
Dat is het bizare, adobe wordt netjes afgesloten in taakbeheer, er is niets meer actief. Zelfs na 5 minuten wachten komt nog steeds deze foutmelding.

Blijft een vreemd voorval,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000

keur0000

Probeer je pc is opnieuw op te starten, en kijk of je het bestand daarna dan wel kan verplaatsen.
Indien ja, dan is er toch een progje dat hem bezet houd ;)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervdb1988
keur0000 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 08:48:
Probeer je pc is opnieuw op te starten, en kijk of je het bestand daarna dan wel kan verplaatsen.
Excuus, nadat ik outlook afsluit en herstart kan ik de mail gewoon verslepen, het lijkt er dus op dat outlook op een of andere manier het verslepen zelf tegenhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000

keur0000

Via actieve processen kijken welke omhoog schiet als je het verplaatsen uitvoerd. Niet alleen Outlook 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

keur0000 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 08:48:
Dat "progje" is gewoon Outlook. Adobe reader is een invoegtoepassing in Outlook en vervolgens is Outlook weer een invoegtoepassing in Adobe reader (voor het forwarden van de mail).

Adobe reader geeft een file handle door van het attachment in de inbox van Outlook, naar het nieuwe mail item in de outbox van Outlook. En, hoewel ik Adobe reader een kwalitatief uitermate teleurstellend programma vind, kun je ze het niet kwalijk nemen dat die file handle niet afgesloten wordt. Niet hun pakkie an.

De kans dat een alternatieve pdf reader het anders doet is overigens ook klein.
Oplossing moet in Outlook gebeuren. Maar in Outlook 2013 ga je dat denk ik niet meer voor elkaar krijgen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervdb1988
Brahiewahiewa schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:01:
[...]

Dat "progje" is gewoon Outlook. Adobe reader is een invoegtoepassing in Outlook en vervolgens is Outlook weer een invoegtoepassing in Adobe reader (voor het forwarden van de mail).

Adobe reader geeft een file handle door van het attachment in de inbox van Outlook, naar het nieuwe mail item in de outbox van Outlook. En, hoewel ik Adobe reader een kwalitatief uitermate teleurstellend programma vind, kun je ze het niet kwalijk nemen dat die file handle niet afgesloten wordt. Niet hun pakkie an.

De kans dat een alternatieve pdf reader het anders doet is overigens ook klein.
Oplossing moet in Outlook gebeuren. Maar in Outlook 2013 ga je dat denk ik niet meer voor elkaar krijgen
Voor dat laatste was ik al bang, ik ga het nu maar gewoon met forward doen, uiteindelijk het zelfde effect...
Was vooral benieuwd of dit bij mij meerdere mensen bekend was/voorkomt.

Dank allen voor jullie input!
Pagina: 1