Hallo allemaal,
Ik heb een RX 5700 gekocht voor 305 euro en een SSD 240GB voor 30 euro. Hiermee wil ik een VR ready game syteem rond bouwen die naast de TV kast komt te staan. Opslag kan ik later nog uitbreiden wanneer prijzen terug normaal zijn. De case lijkt me de moeilijkste keuze.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem komt naast de 55OLEDC8 in de woonkamer te staan voor te kunnen gamen (Half life:Alyx op de Oculus Quest via Virtual Desktop, GTA V, RDR2).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 800 euro in totaal (min al gemaakte kosten voor 5700 en SSD). Mag iets meer zijn. Ik wil gewoon de beste prijs/kwaliteit. Niet 10% meer betalen voor 5% performance winst.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ASRock Radeon RX 5700 Challenger D 8G OC zal geflashed worden met XT bios
Crucial BX500 240 GB
HDD 7200RPM 1TB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Case moet naast de tv kast passen. Afmetingen:
- Maximum 40 cm diep
- Maximum 23 cm breed
- Maximum 45 cm hoog
Case met window. Inputs moeten vanboven en/of vooraan zijn.
Case moet binnen bepaalde afmetingen vallen, mooi zijn en een goede stille airflow hebben. Ik heb nog een casefan liggen die ik kan bijsteken.
Ga je overklokken?
Ik ga de videokaart flashen met XT bios.
Voor de rest ga ik niets overklokken.
Wat verwacht je van ons?
- Ik wil weten of ik zo veel mogelijk bang-for-buck krijg voor mijn geld. De bedoeling is een systeem te bouwen rond de 5700 "XT".
- Of 3000MT/s ram volstaat voor de ryzen 3600
- Of de ram werkt met het moederbord
- Of de voeding goed (betrouwbaar) is
- Of de voeding volstaat (videokart zal door bios flash iets meer verbruiken)
- Of jullie nog leuke kleine compacte cases weten
Ik twijfel om naar ITX te kijken. Lijkt me moeilijk om de airflow goed te krijgen, moet je dan een modulaire voeding kopen?
Over de ryzen 3600 ben ik vrij zeker. Misschien nog een uitgebreider moederbord kopen. Voor de case ben ik nog verder aan het zoeken.
Ik heb een RX 5700 gekocht voor 305 euro en een SSD 240GB voor 30 euro. Hiermee wil ik een VR ready game syteem rond bouwen die naast de TV kast komt te staan. Opslag kan ik later nog uitbreiden wanneer prijzen terug normaal zijn. De case lijkt me de moeilijkste keuze.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem komt naast de 55OLEDC8 in de woonkamer te staan voor te kunnen gamen (Half life:Alyx op de Oculus Quest via Virtual Desktop, GTA V, RDR2).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 800 euro in totaal (min al gemaakte kosten voor 5700 en SSD). Mag iets meer zijn. Ik wil gewoon de beste prijs/kwaliteit. Niet 10% meer betalen voor 5% performance winst.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ASRock Radeon RX 5700 Challenger D 8G OC zal geflashed worden met XT bios
Crucial BX500 240 GB
HDD 7200RPM 1TB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 175,- | € 175,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M-HDV R4.0 | € 59,- | € 59,- |
| 1 | Behuizingen | Phanteks Eclipse P300 Zwart/Wit | € 61,- | € 61,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 70,- | € 70,- |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MWE Bronze 450W V2 | € 46,04 | € 46,04 |
| 1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 5700 Challenger D 8G OC | € 300,- | € 300,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial BX500 240GB | € 29,49 | € 29,49 |
| 1 | HDD | 1TB 7200RPM | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 740,53 | ||
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Case moet naast de tv kast passen. Afmetingen:
- Maximum 40 cm diep
- Maximum 23 cm breed
- Maximum 45 cm hoog
Case met window. Inputs moeten vanboven en/of vooraan zijn.
Case moet binnen bepaalde afmetingen vallen, mooi zijn en een goede stille airflow hebben. Ik heb nog een casefan liggen die ik kan bijsteken.
Ga je overklokken?
Ik ga de videokaart flashen met XT bios.
Voor de rest ga ik niets overklokken.
Wat verwacht je van ons?
- Ik wil weten of ik zo veel mogelijk bang-for-buck krijg voor mijn geld. De bedoeling is een systeem te bouwen rond de 5700 "XT".
- Of 3000MT/s ram volstaat voor de ryzen 3600
- Of de ram werkt met het moederbord
- Of de voeding goed (betrouwbaar) is
- Of de voeding volstaat (videokart zal door bios flash iets meer verbruiken)
- Of jullie nog leuke kleine compacte cases weten
Ik twijfel om naar ITX te kijken. Lijkt me moeilijk om de airflow goed te krijgen, moet je dan een modulaire voeding kopen?
Over de ryzen 3600 ben ik vrij zeker. Misschien nog een uitgebreider moederbord kopen. Voor de case ben ik nog verder aan het zoeken.
[ Voor 9% gewijzigd door rednaz420 op 04-05-2020 17:37 ]
/f/image/1tWVrKzoDlBs2oJxAgs2bEYm.png?f=fotoalbum_large)