Tesla hack nieuwsitem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:29
nieuws: Hacker achterhaalt plaintext-wachtwoorden uit tweedehandscomputers va...

In de koptitel:

Tesla slaat informatie uit de Media Control Unit, waaronder wachtwoorden, in plaintext op computers.

@TijsZonderH

'Tesla slaat informatie uit de Media Control Unit [...] op computers.'

Ik heb geen idee wat deze zin moet worden :).

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-10 17:14

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Daar moet gewoon 'op' achter. Heb ik gedaan.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:29
Welke computers dan? Als het een computer in een ondergrondse bunker is maakt dat het verhaal anders.

Ipv 'op' er achter zetten zou ik het woord 'computers' gewoon weghalen :).

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:45
BLACKfm schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:57:
Welke computers dan? Als het een computer in een ondergrondse bunker is maakt dat het verhaal anders.

Ipv 'op' er achter zetten zou ik het woord 'computers' gewoon weghalen :).
Dan klopt de zin erna niet meer, want daarin staat dat die computers verkocht zijn.

Het nieuwsbericht gaat over 2 onderdelen: 1. dat wachtwoord plain text opgeslagen werden, wat op zich al niet heel slim is, en 2. dat de computers waarop die plain text wachtwoorden stonden verkocht werden, wat het een echt probleem maakte ;)

Alhoewel ik het overigens met je eens ben dat de zin "Tesla slaat informatie uit de Media Control Unit, waaronder wachtwoorden, in plaintext op computers op." niet geweldig lekker wegleest.

[ Voor 13% gewijzigd door Hahn op 04-05-2020 17:01 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:17
@TijsZonderH De inleiding van dit artikel wekt bij mij de indruk dat er ergens bij Tesla op het kantoor een computer stond, vol met wachtwoorden van gebruikers, welke is verkocht.

Maar blijkbaar is de "computer" dus gewoon de mediamodule uit de auto? :? Welke alleen gegevens van die ene berijder bevat.

Deze zin lijkt mij dus incorrect:
Tesla slaat informatie uit de Media Control Unit, waaronder wachtwoorden, in plaintext op computers op.
Er wordt helemaal geen informatie uit de Media Control Unit op computers opgeslagen. Die informatie staat gewoon op de Media Control Unit. En dat ding is een "computer", die zijn weg naar de tweedehandsmarkt kan vinden. Right?

[ Voor 3% gewijzigd door Xander op 04-05-2020 17:10 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ja ik verander computer wel in MCU, is inderdaad logischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

Omdat er toch wat onduidelijkheid over is en het niet in het artikel van InsideEVs staat, is het misschien niet slecht om de claim rond plain-text wachtwoorden toch mee op te nemen.
Op Twitter schrijft Green The Only alvast het volgende:
In particular if you log into spotify - the password is stored in plain text. gmail and netflix are stored as a cookie but still give a potential attacker access. The of course all recent calendar events and your phone book and calls history too.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
edeboeck schreef op maandag 4 mei 2020 @ 18:19:
Omdat er toch wat onduidelijkheid over is en het niet in het artikel van InsideEVs staat, is het misschien niet slecht om de claim rond plain-text wachtwoorden toch mee op te nemen.
Op Twitter schrijft Green The Only alvast het volgende:

[...]
Dit staat in het stuk, er staat een link in naar de Reddit-post waarin hij dat zegt...

Pagina: 1